گوشی آنر مجیک 4 لایت به طور رسمی معرفی گردید

به گزارش بلاگ پو، شرکت آنر خیلی بی سر و صدا از گوشی هوشمند آنر مجیک 4 لایت که مدت ها شایعات و برآورد های زیادی در خصوص آن منتشر می شد رونمایی کرد. باید خاطر نشان کرد که این یک گوشی هوشمند نو نیست، بلکه همان گوشی آنر X30 یا X9 5G است که با نام نوی در اختیار کاربران و علاقمندان این برند قرار خواهد گرفت. در ادامه به آنالیز مشخصات این گوشی هوشمند شرکت آنر خواهیم پرداخت.

گوشی آنر مجیک 4 لایت به طور رسمی معرفی گردید

آنر یکی از پیروز ترین شرکت های چینی تولیدکننده گوشی های اندرویدی به شمار میرود که چه در زمان فعالیت به عنوان زیرمجموعه هواوی و چه اکنون که مستقل شده، گوشی های بسیار خوب و باکیفیت را راهی بازار می نماید. آنر از آن جایی که زیر تحریم آمریکا قرار ندارد، از فرصت بسیار خوبی که گیر آن آمده بهره برده و محصولات زیادی را راهی بازار نموده است. اما اینطور که به نظر می رسد، شرکت چینی قصد ندارد این فرایند را متوقف کند و در جدیدترین اقدام خود از گوشی آنر مجیک 4 لایت رونمایی کرد تا آن را در اختیار کاربران پرتعدادش قرار دهد.

می پردازیم به آنالیز مشخصات فنی این گوشی آنر؛ جایی که مجیک 4 لایت مجهز به یک نمایشگر بزرگ 6.81 اینچی LCD است که از رزولوشن 1080 در 2388 و رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می نماید. قلب تپنده این گوشی هوشمند شرکت آنر را اسنپدراگون 695 کوالکام تشکیل می دهد. باید خاطر نشان کنیم که این تراشه پردازنده مرکزی هشت هسته ای با حداکثز فرکانس کاری 2/2 گیگاهرتزی و هسته های Kryo 660 دارد. کوالکام می گوید که این تراشه، از اینترنت 5G در دو حالت mmWave و Sub-6GHz پشتیبانی می نماید. به گفته این سازنده، عملکرد رندر گرافیکی و سرعت پردازش اطلاعات در پردازنده مرکزی این تراشه، به ترتیب تا 30 و 15 درصد قدرتمندتر شده است.

در کنار این پردازنده 6 گیگابایت حافظه ی رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی نیز دیده می گردد. توجه داشته باشید که آنر مجیک 4 لایت و آنر X9 5G از سرویس گوگل پلی بهره می برد، اماکاربران آنر X30 که در کشور چین قرار دارند از این سرویس بسیار کاربردی محروم هستند. به بخش دوربین این گوشی هوشمند می رسیم؛ جایی که طراحی ماژول دوربین یادآور طراحی بسیار زیبای آنر مجیک 4 است. در این ماژول ما یک سیستم دوربین سه گانه را شاهد هستیم که متشکل از سنسورهای 48 مگاپیکسلی اصلی، 2 مگاپیکسلی عمق میدان و 2 مگاپیکسلی ماکرو است که بیشتر جنبه تزئینی دارد. در پنل جلویی این گوشی هوشمند یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی وجود دارد که کاربران از آن می توانند برای برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی بهره ببرند.

یک ویژگی مشترک این گوشی با گوشی آنر مجیک 4، ظرفیت باتری و سرعت شارژ آن است؛ جایی که یک باتری با ظرفیت 4800 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه این گوشی هوشمند قرار گرفته که با شارژری با سرعت شارژ 66 وات انرژی مجدد خود را بدست می آورد. طبق ادعای آنر، این شارژر می تواند در عرض 30 دقیقه، 80 درصد باتری این گوشی را شارژ نمایید، بنابراین کاربران برای شارژ کردن گوشی خود به زمان زیادی نیاز نخواهد داشت.

تنها پیکربندی اعلام شده برای این گوشی هوشمند 6 گیگابایت حافظه ی رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است. کاربران می توانند از بین سه رنگ آبی، نقره ای و مشکی این گوشی دست به انتخاب بزنند. تا به امروز هیچ خبری در خصوص قیمت این گوشی هوشمند منتشر نشده، اما باید خاطر نشان کنیم که آنر X9 5G با قیمت 275 دلار در کشور مالزی در حال فروش است. از سوی دیگر نباید قرارگیری حسگر اثر انگشت در لبه کناری، پشتیبانی از وای فای 6 و NFC را از قلم بیندازیم. ابعاد این گوشی 166 در 76 در 8 میلی متر است و وزن آن هم به 189 گرم می رسد.

برای یادآوری بد نیست اشاره کنیم که سری مجیک 4 آنر حدود یک ماه پیش به کاربران معرفی گردید. آنر مجیک 4 پرو از نمایشگر 6.81 اینچی LTPO OLED با رزولوشن 1224 در 2664 بهره می برد. در حفره نمایشگر آن دو دوربین تعبیه شده که یکی از آن ها مبتنی بر سنسور 12 مگاپیکسلی است و دیگری یک سنسور تشخیص عمق محسوب می گردد. آنر مجیک 4 هم از نمایشگر 6.81 اینچی استفاده می نماید، ولی این نمایشگر فقط در سمت راست و چپ خمیده است.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 63313

به "گوشی آنر مجیک 4 لایت به طور رسمی معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی آنر مجیک 4 لایت به طور رسمی معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید