گوش کردن به موسیقی های انگیزشی عملکرد ورزشکاران را تقویت می کند

به گزارش بلاگ پو، نتایج یک مطالعه تازه نشان می دهد که گوش دادن به موسیقی های انگیزشی عملکرد ورزشکاران را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

گوش کردن به موسیقی های انگیزشی عملکرد ورزشکاران را تقویت می کند

به گزارش خبرنگاران، محققان دانشگاه ادینبرو در اسکاتلند در این مطالعه متوجه شدند که گوش دادن به فهرستی از آهنگ های انگیزشی در زمان خستگی ذهنی می تواند موجب بهبود عملکرد افراد در آزمایش های دوی استقامت شود.

آنها ادعا می کنند که این اولین مطالعه ای است که تاثیر گوش دادن به فهرستی از موسیقی های انگیزشی را بر توان دو استقامت و عملکرد افراد در زمان خستگی ذهنی بررسی می کند.

دکتر شان فیلیپس نویسنده مطالعه گفت: خستگی ذهنی یک اتفاق معمولی است و برای بسکمک از ما رخ می دهد. خستگی ذهنی می تواند بر بسکمک از فعالیت های روزمره از جمله ورزش تأثیر منفی بگذارد بنابراین یافتن راه های ایمن و موثر برای کاهش این تأثیر منفی مفید است.

محققان در این مطالعه برای بررسی چگونگی تأثیر گوش دادن به موسیقی بر عملکرد دویدن، دو آزمایش بر روی 18 فرد علاقه مند به ورزش انجام دادند.

در یک آزمایش آنها تأثیرات دویدن تناوبی - دویدن متناوب میان دویدن با شدت بالا و دویدن با شدت پایین- را بر گروهی متشکل از 9 ورزشکار بررسی کردند. در آزمایش دوم گروهی از افراد متشکل از 9 دونده آموزش دیده در یک آزمایش دو پنج کیلومتری شرکت کردند.

تمامی این افراد قبل از انجام این آزمایش های دو از طریق یک آزمایش شناختی 30 دقیقه ای مبتنی بر رایانه، در شرایط خستگی ذهنی قرار گرفتند.

همچنین محققان دوندگان هر دو گروه را به دو قسمت تقسیم کردند بطوریکه یک گروه در هنگام دو به موسیقی انگیزشی گوش می دادند و گروه دیگر در هنگام این فعالیت به این موسیقی گوش نمی دادند.

نتایج این مطالعه نشان داد افرادی که در هنگام دو تناوبی به موسیقی های انگیزشی گوش می دادند در مقایسه با افرادی که به این موسیقی ها گوش نمی دادند، بطرز شگفت آوری عملکرد بهتری داشتند بطوریکه گویا از نظر ذهنی خسته نشده بودند. عملکرد این افراد با عملکرد افرادی که از لحاظ ذهنی خسته نشده بودند، یکی بود.

اما در آزمایش دو پنج کیلومتری بهبود اندکی در میان افرادی که به موسیقی گوش می دادند و آنهاییکه در هنگام دو به موسیقی گوش نمی دادند مشاهده شد.

محققان می گویند اثرات مثبت موسیقی می تواند بطور بالقوه به دلیل تغییر درک از تلاش در هنگام گوش دادن به این آهنگ ها باشد.

یافته های این مطالعه نشان می دهد که گوش دادن به موسیقی انگیزشی می تواند یک استراتژی مفید برای کمک به افراد فعال باشد که در زمان خستگی ذهنی، توانایی دو استقامت و عملکرد خود را بهبود بخشند. تاثیر مثبت این موسیقی ها می تواند به افراد کمک کند تا کیفیت و تأثیر مفید جلسات ورزشی خود را بهتر حفظ کنند.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 50885

به "گوش کردن به موسیقی های انگیزشی عملکرد ورزشکاران را تقویت می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوش کردن به موسیقی های انگیزشی عملکرد ورزشکاران را تقویت می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید