یانگون و شنژن، سفرنامه مصور به برمه و چین

به گزارش بلاگ پو، نشر اطراف، مجموعه سفرنامه های مصور را در سه جلد به چاپ رسانده که شامل سفرنامه های کره شمالی، چین و برمه است که با تصاویر، این شهرها توصیف شده است. سفرنامه کره شمالی در گزارشات قبلی معرفی گردید و در اینجا دو کتاب دیگر از این مجموعه را معرفی می کنیم. گی دولیل کارتونیست مشهور کانادایی که طراحی جالب و خلاقانه این کتاب ها را انجام داده در سفرش به این کشورها، مشاهدات روزمره خودش را با لحنی طنزآمیز که خاص اوست، روایت می نماید.

یانگون و شنژن، سفرنامه مصور به برمه و چین

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

گی دولیل، این کتاب ها را بر اساس آن چه که در سفرهایش دیده، روایت می نماید و هیچ جهت گیری خاصی ندارد. جنبه طنزی که به این تصاویر داده نیز به این شیوه روایت یاری می نماید تا خواننده با فضای این کشورها بیشتر آشنا گردد. حتی در برخورد با آدم ها، نظر نویسنده در خصوص خنده مردم جالب است: در چین، خنده برای مخفی کردن احساسات مختلفی به کار می رود که تشخیص شان برای خارجی ها آسان نیست.

در بخشی از سفر به برمه هم درباره عقاید مذهبی این مردم می خوانیم: برمه ای ها، پیرو بودیسم تراوده اند که از قدیمی ترین نوشته های جمع شده از شاگردان بودا گرفته شد. به خاطر همین به نظر خودشان اصول شان از بقیه حقیقی تر و خالص تر است.

این سری از کتاب ها با نام کتاب مصور شناخته می شوند. اگر تاکنون نام کتاب مصور را شنیده باشید حتما دوست دارید که چنین کتابی را در دست بگیرید و ورقی بزنید. این باور وجود دارد که کتاب مصور یا گرافیک ناول فقط مناسب بچه هاست ولی کم کم این باور نادرست تغییر پیدا نموده و کتاب مصور به قفسه کتاب ها اضافه شده اند. یکی از اولین کتاب های مصور در سال 1978 توسط ویل آیزنر که از معروفترین طراحان کمیک است با نام قراردادی با خدا چاپ شد و تقریبا از همین زمان اصصلاح گرافیک ناول بین خوانندگان کتاب جا افتاد.

کتاب های پیونگ یانگ، سفری به کره شمالی، شنژن، سفری به چین و یانگون، سفری به برمه از نمونه های فارسی کتاب مصور کمیک است که نشر اطراف به خوانندگانش معرفی می نماید. برای اینکه با فضای این نوع کتاب ها بیشتر آشنا شوید صفحاتی از آن ها را با هم می بینیم:

منبع: همگردی
انتشار: 17 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8338

به "یانگون و شنژن، سفرنامه مصور به برمه و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یانگون و شنژن، سفرنامه مصور به برمه و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید