راهنمای سفر به مالاگا در اسپانیا

به گزارش بلاگ پو، مالاگا شهری تاریخی و زیبا در کشور اسپانیا است که تنها 395 کیلومتر وسعت دارد. این شهر با توجه به مساحت نسبتا کمی که دارد اما دنیایی از شگفتی ها و بناهای اسرارآمیزی است که گردشگران را مجاب به سفر به این شهر جذاب می نماید. این شهر بندرگاهی بسیار کهن در منطقه مدیترانه است که در قرن هشتم پیش از میلاد مسیح نیز پایه گذاری شد. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به مالاگا خبرنگاران قصد داریم تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماییم، پس با ما در ادامه همراه باشید تا بیشتر با این شهر تاریخی آشنا شوید.

راهنمای سفر به مالاگا در اسپانیا

موقعیت جغرافیایی شهر مالاگا

شهر مالاگا از لحاظ جغرافیایی در بخش خودمختار اندلس در جنوب کشور اسپانیا قرار گرفته است و دریای مدیترانه در منتهی الیه غرب این شهر نیز واقع می باشد. مالاگا یکی از بنادر بزرگ (هاب پورت) اروپا است که در 100 کیلومتری تنگهٔ جبل الطارق واقع شده است. مطابق با آمار سرشماری که در سال 2015 صورت گرفته این شهر دارای 569 هزار نفر جمعیت می باشد.

شرایط آب و هوایی شهر مالاگا

با توجه به شرایط جغرافیایی مدیترانه ای که شهر مالاگا در اسپانیا داراست، سردترین ماه سال در این شهر دی ماه است که از دمای هوا از 10 درجه سانتی گراد کمتر نمی شود و در ماه مرداد هم به گرمترین حالت خود یعنی 26 درجه سانتی گراد می رسد. اگر به گرما و هوای شرجی حساسیت دارید پیشنهاد می کنیم مرداد ماه را برای سفر به اسپانیا و شرکت در تور اسپانیا انتخاب نکنید. باید توجه داشته باشیم که در فصل تابستان هوای مرطوب و شرجی نیز به وضعیت آب و هوایی آن افزوده می شود. بهترین زمان هم برای سفر به این شهر اسپانیایی از عید نوروز یعنی فرودین ماه تا اوایل تیر ماه است. میانگین دمای سالانه در مالاگا 18 درجه سانتیگراد است است که هوای کاملا معتدل و مرطوبی را نشان می دهد.

اطلاعات ضروری کشور اسپانیا

اقامت در شهر مالاگا

برای اقامت در شهر مالاگا باید بگیم که خیالتان بابت همه چیز راحت باشد چرا که در این شهر می توانید هتل های ارزان قیمت و همینطور باکیفیت را پیدا کنید. سالانه میلیون ها گردشگر از سراسر جهان برای بازدید از جاذبه های تاریخی که در این شهر وجود دارد به سمت آن گسیل می شود و همین خود دلیلی است که خیالتان بابت امکانات رفاهی در هتل های این شهر راحت باشد. با توجه به این که مالاگا از شهرهای تاریخی و زیبای جهان محسوب می شود اما شما می توانید با هر بودجه و سلیقه ای که دارید هتل مورد نظر خود را انتخاب کنید. فقط کافیه مقدار هزینه ای که برای اقامت در نظر گرفته اید و آنچه از هتل انتظار دارید را طبق معرفی این هتل ها، اقامتگاه دلخواهتان را انتخاب کنید و از آن نهایت لذت را ببرید.

هتل های پیشنهادی در مالاگا

  • هتل Vincci Seleccion Posada del Patio

هتل پیشنهادی در راهنمای سفر به مالاگا، هتلی 5 ستاره به نام وینچی سلکشن است که دارای 104 اتاق راحت و دلباز می باشد و هزینه اقامت در آن برای هر شب حدود 112 تا 368 دلار می باشد. از جمله امکاناتی که این هتل برایتان فراهم می آورد رستوران، بار، مرکز تناسب اندام، استخر در فضای باز، اتاق جلسه، خشکشویی، نگهبان، اتاق مهمانی، کارکنان چند زبانه، اتاق کنفرانس و… هستند.

شماره تلفن: 34951001020

وب سایت: vincciposadadelpatio.com

آدرس: Pasillo de Sta. Isabel, 7, 29005 Málaga, Spain

  • هتل Eurostars Astoria

دیگر هتل پیشنهادی در راهنمای سفر به مالاگا هتل یوروستار است که ساختمان آن هم بنایی مدرن و دوست داشتنی است. این هتل 3 ستاره دارای 57 اتاق مجهز است که می توانید شرایط ایده عالی را در آن داشته باشید. از جمله امکاناتی که در این هتل دارا هستید اینترنت، خدمات خشکشویی، نگهبان، کارکنان چند زبانه، اتاق جلسه، سالن بار و… می باشند.

شماره تلفن: 34951014300

وب سایت: eurostarshotels.com

آدرس: Av. del Comandante Benítez, 5, 29001 Málaga, Spain

هزینه خورد و خوراک در مالاگا

غذاهای کشوراسپانیا به اندازه ای عالی هستند که می توانیم به شما قول دهیم که نهایت لذت را در وعده غذایی خودتان خواهید برد. اگر می خواهید که در سفرتان مالی عمل کنید، می توانید از سوپرمارکت های شهر اقلام مورد نیازتان را تهیه کنید و خودتان اقدام به طبخ غذا بنمایید. به این ترتیب می توانید کاهش چشم گیری در هزینه های خورد و خوراکتان کاهش داشته باشید. در ادامه راهنمای سفر به مالاگا به چند رستوران خوب در شهر مالاگا و همچنین هزینه های مربوط به آن ها هم اشاره خواهیم کرد.

هزینه های مربوط به غذا در این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 9 یورو را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید 30 یورو پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر مالاگا به نسبت ارزان تر است و مبلغ 7 یورو می باشد.

برای تهیه آب معدنی 1.05 یورو و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 1.40 یورو بپردازید

رستوران های پیشنهادی در مالاگا

  • رستوران آمادور | Restaurante Amador

رستوران پیشنهادی در راهنمای سفر به مالاگا، یکی از بهترین ها و البته گران ترین رستوران هایی است که در این شهر وجود دارد؛ این رستوران آمادور نام دارد و هزینه یک وعده غذا در این رستوران بین 30 تا 40 دلار می باشد. منو متنوعی از غذاهای مدیترانه ای، اروپایی، اسپانیایی و گیاهی در این رستوران سرو می شوند که طعم فوق العاده ای دارند.

آدرس: Calle de Bandaneira, 6, 29190 Málaga, Spain

  • زاپاتا | La Barra de Zapata

رستوران دیگری که در راهنمای سفر به مالاگا می خواهیم آن را معرفی کنیم، رستوران زاپاتا است که هزینه یک وعده غذا در آن حدود 4 تا 18 دلار است. در این رستوران می توانید انواع غذاهای بین المللی، مدیترانه ای، اروپایی و اسپانیایی را سفارش دهید.

آدرس: Calle Fresca, 12, 29015 Málaga, Spain

هزینه حمل و نقل در شهر مالاگا

هزینه بلیط تک سفره 1.30 یورو

هزینه بلیط ماهانه 40 یورو

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 3.50 یورو و به ازای هر یک کیلومتر 1.05 یورو به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 20 یورو باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 1.27 یورو

جاذبه های گردشگری در شهر مالاگا

  • باغ های گیاه شناسی | Botanical Gardens

مارکی لورینگ و همسرش در سال 1855 باغی را در مالاگا ساختند که گیاهان رنگارنگ و گل های شادابی در آن جلوه گری می کند و همین خود یکی از دلایلی است که سبب شده این این باغ در بین گردشگران بسیار محبوب و جذاب به شمار بیاید. تنوع گل هایی که در این باغ محصورنماینده و جذاب هستند بسیار بالا است. فقط کافیه برای تماشای گیاهان جزایر سولومون، پولینِزی، چین، ژاپن، استرالیا، برزیل و مکزیک به اینجا بروید و از این همه زیبایی لذت ببرید.

آدرس: MA-431, 3, 29014 Málaga, Spain

  • قلعه خیبرالفارو | Castillo Gibralfaro

دیگر جاذبه ای که در راهنمای سفر به مالاگا می خواهیم به آن اشاره کنیم، قلعه خیبر الفارو است که بر روی کوه خیبر الفارو قرار گرفته است و از زیباترین دیدنی های این شهر به شمار می رود. جالب است بدانید که این دژ دیدنی یادگاری است از قرون وسطا که به سبک اسپانیایی اسلامی در این شهر باقی مانده است. نام این دژ از صخره فانوس دریایی گرفته شده و تصویر این بنا بر روی پرچم مالاگا و همچنین پرچم استان به چشم می خورد.

آدرس: Camino Gibralfaro, 11, 29016 Málaga, Spain

  • کلیسای جامع مالاگا | Malaga Cathedral

بر روی مسجد متروکه ای در این شهر کلیسایی ساخته شده که از قرن 16 تا به حال سرپا است. یک نقاشی معروف در این کلیسا وجود دارد که توسط آلونسو کانو کشیده شده است. این کلیسای کوچک همچنین شامل پیکرک مریم مقدس است که فردیناند و ایزابلا با لشکر ارتش خود حمل کردند. یکی کلیسا یکی از جاذبه های گردشگری و شناخته شده این شهر برای گرداشگران است که معماری منحصر به فردی دارد.

آدرس: Catedral de la Encarnación de Málaga, Calle Molina Lario, 9, 29015 Málaga, Spain

  • کلیسای بانوی پیروزی ما | Nuestra Señora de la Victoria

در نزدیکی موزه پیکاسو در شهر مالاگا، کلیسایی به نام بانوی پیروزی ما قرار گرفته است که می توانید از هر دو آن ها دیدن کنید. این کلیسای منحصر به فرد معماری خیره نماینده ای دارد و شما را قطعا مجذوب خودش خواهد نمود. در این کلیسا مجسمه اهدایی از امپراطور ماکسی میلیان اول به شاه فردیناند قرار گرفته است که متعلق به قرن پانزدهم است. در سالن نمایشگاه این بنا می توانید گنجینه هنری کلیسا را که به نمایش درآمده اند را تماشا کنید.

آدرس: Calle Toledo, 1, 29009 Málaga, Spain

  • مرکز هنر معاصر | Cac Malaga Centro de Arte Contemporaneo de Malaga

مجموعه ای از آثار منحصر به فرد نقاشی از قرن بیستم تا کنون در مرکز هنرهای معاصر در شهر مالاگا به نمایش گذاشته شده اند. بخش هایی از این موزه روشن و باز است که به راحتی می توانید از تمامی آثار آن دیدن کنید. از جمله هنرمندانی که آثارشان در این موزه وجود دارد لوییز بورژوا، اولافور الیاسون، توماس راف و … هستند.

آدرس: Montevideo, Quito 170103, Ecuador

مراکز خرید شهر مالاگا در اسپانیا

  • بازار روز سر پوشیده مالاگا | Mercado Central Atarazanas

یکی از جذاب ترین بازارهای سرپوشیده ای که در جهان وجود دارد بازار روز سرپوشیده مالاگا است که دارای نمای ورودی بسیار جذاب و دیدنی می باشد. دروازه ای ورودی این بازار شبیه به نعل است است و جالب است بدانید این دروازه از قرن 14 میلادی به یادگار مانده است. این بازار از شلوغ ترین هاست که صدا به صدا نمی رسد. میوه های تازه، ماهی، گوشت، سبزیجات و… در این بازار به فروش می رسد.

آدرس: Calle Hoyo de Esparteros, 11, 29005 Málaga, Spain

بایدها و نبایدهای اسپانیا

  • آب لوله کشی در کشور اسپانیا قابل شرب نیست، از فروشگاه های این کشور آب معدنی تهیه کنید.
  • برای گشت و گذار در شهرها و اماکن شلوغ، همواره حداقل پول نقد را همراه داشته باشید و سعی کنید اشیاء گران قیمت را در گاوصندوق هتل نگهداری کنید.
  • حتما در سفرتان به اسپانیا کارت هوشمند City Pass را تهیه کنید زیرا استفاده از این کارت های هوشمند، هزینه های بازدید از اماکن دیدنی و ورودی آنها را 20 درصد کاهش می دهد.
  • سعی کنید یک کتاب از جملات ضروری اسپانیایی همراه خودتان ببرید یاری بسیار زیادی به شما در این کشور می کند. زیرا عداد کمی از مردمان این کشور آن هم تنها در شهرهای ساحلی می توانند انگلیسی صحبت نمایند.
  • اسپانیا کشور امنی است و تنها خطری که ممکن است تهدیدتان کند جیب بری است. باید مراقب جیب برها و کیف قاپ هایی که در مناطق شلوغ و پر بازدید هستند باشید. خصوصا در ایستگاه های قطار و مترو و همین طور مکان هایی که توریست ها در آنجا تردد می نمایند.
  • جهت کسب اطلاعات لازم درباره ویزای کشور اسپانیا می توانید راهنمای سفارت اسپانیا را مطالعه کنید.

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

chinaro.ir: مجله گردشگری چین، سفر به پکن، شانگهای هانگزو

منبع: الی گشت
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9160

به "راهنمای سفر به مالاگا در اسپانیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای سفر به مالاگا در اسپانیا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به مالاگا در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید