3 بازیکن ایران در فهرست 500 بازیکن مهم دنیای فوتبال، تمجید ویژه ورلدساکر از طارمی

به گزارش بلاگ پو، در گزارش نشریه ورلدساکر از 500 بازیکن مهم حال حاضر دنیای فوتبال، نام سه بازیکن ایرانی هم به چشم می خورد.

3 بازیکن ایران در فهرست 500 بازیکن مهم دنیای فوتبال، تمجید ویژه ورلدساکر از طارمی

به گزارش خبرنگاران، نشریه ورلدساکر در گزارشی به معرفی 500 بازیکن مهم و تأثیرگذار حال حاضر فوتبال جهان پرداخته است که در این فهرست به سه بازیکن ایرانی هم پرداخته شده است.

علی علیپور مهاجم پرسپولیس یکی از این سه نفر است. ورلدساکر درباره علیپور می نویسد: گل های این مهاجم به پرسپولیس برای کسب سه قهرمانی متوالی در لیگ ایران (پیش از قهرمانی فصل جاری) یاری نموده است. خبرهای حاکی از پیوستن او به یک تیم اروپایی تقریباً به اندازه تعداد گل هایی است که این بازیکن 25 ساله می زند.

دومین بازیکن سردار آزمون، مهاجم تیم زنیت سن پترزبورگ است که سال جاری با این تیم قهرمان روسیه شد. ورلدساکر در این باره گفت: این مهاجم بااستعداد ایرانی که در هشت سال حضورش در فوتبال روسیه گل های پرشماری برای تیم های روبین کازان، روستوف و اکنون زنیت به ثمر رسانده است، به طور مکرر در متن خبرهایی درباره انتقالش به یکی از تیم های لیگ برتر انگلیس قرار گرفته است و ممکن است که برای یک جابجایی قریب الوقوع آماده باشد.

سومین بازیکن ایرانی که ورلدساکر به تمجید از او پرداخته مهدی طارمی مهاجم تیم ریوآوه پرتغال است که مفصل تر از دو بازیکن قبل درباره اش شرح داده است. ورلدساکر تمجید از مهاجم سابق پرسپولیس را با جمله ای از کارلوس کاروالیال سرمربی او در تیم ریوآوه که در ابتدای فصل گفت، شروع می نماید و می نویسد: قصد ندارم به ریو آوه یا لیگ پرتغال توهین کنم اما مهدی بازیکنی برای سطوح بالاتر است. یک سال پس از آن اظهارنظر کاروالیال حالا کمتر کسی است که با آنچه این مربی جهان دیده در وصف مهاجم ایرانی اش گفت مخالف باشد.

طارمی در اولین حضورش در ترکیب اصلی ریوآوه مقابل تیم آوس در تاریخ 23 آگوست هت تریک کرد و از آن روز تا الان ذره ای پسرفت ننموده است و به طور میانگین در هر دو بازی اش برای این تیم متوسط از شمال پرتغال یک گل زده است تا بیش از پیش اظهارات کاروالیال درباره درخشش باثبات او در بازی های عظیم را تأیید نموده باشد.طارمی به تیم هایی مانند پورتو، بنفیکا و براگا گل زد و مقابل اسپورتینگ هم اگرچه گل نزد اما این تیم را به شدت آزار داد. ایران دقیقاً کشوری نیست که به مهد پرورش استعدادهای فوتبالی معروف باشد و به همین دلیل هم ورود طارمی به لیگ پرتغال و اوج گیری او در این کشور جالب توجه بود. رکورد گلزنی خوب او در کشور و پس از آن در قطر نشان می داد که این بازیکن توانایی خوب بازی کردن در اروپا را هم دارد. فرایند منظم گلزنی او هم برای سرمربی سابق تیم ملی ایران، کارلوس کی روش جای هیچ گونه شک و تردیدی را درباره پتانسیل او برای رسیدن به سطوح بالاتر باقی نگذاشت.

طارمی درباره دلیل ورودش به فوتبال پرتغال گفت: من به خاطر کی روش به اینجا آمدم. او به من گفت که فوتبال پرتغال مناسبت من است، هم از نظر سبک زندگی هم از نظر فوتبالی. حق با او بود. مردم پرتغالی خیلی بامحبت هستند و ریو آوه هم باشگاهی مانند یک خانواده است. این چیزها برای بازیکنی که از آسیا می آید خیلی اهمیت دارد.

طارمی هرچقدر که در خارج از زمین بازی متواضع است در داخل زمین بازی کلاس کاری و هوش دارد که این فاکتورها به بیرحمانه بودن فرایند گلزنی اش یاری نموده است. او بازیکنی بلند قامت و تنومند است که به خوبی از بدنش استفاده می نماید اما این قابلیت او برای شوت زنی با دو پا، تکنیک و تسلط در کنترل توپ مقابل دروازه رقبا است که او را به چنین بازیکن خطرناکی تبدیل می نماید. حرکات پا به توپ فریبنده و سریع طارمی از او یک مهاجم بسیار خطرناک در محوطه جریمه رقبا ساخته است طوری که مدافع میانی باتجربه ای مانند سباستین کواتس در اسپورتینگ لیسبون برای مهار او مجبور به ارتکاب خطایی شد که یک قارت قرمز برای او به همراه داشت. اما کارت قرمز داور برای او لطف بود چرا که باعث شد دوباره مقابل طارمی مغلوب نگردد. این سومین باری بود که کواتس به ریو آوه پنالتی می داد و هر سه آنها هم به خاطر مهار طارمی بود. اگر او در زمین می ماند ممکن بود باز هم این کار را انجام دهد.

طارمی حتی پس از وقفه چند ماهه ناشی از شیوع کرونا هم دچار افت نشد. در واقع این مهاجم ایرانی باانگیزه تر هم به نظر می رسد چرا که در 9 بازی اش بعد از وقفه لیگ پرتغال 8 گل زد. او چنین بازیکن تأثیرگذاری بوده است، پس اکنون خیلی جای تعجب ندارد اگر حرف های کاروالیال درباره اش درست از آب درآید و او راهی یکی از لیگ های طراز اول فوتبال اروپا گردد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 31608

به "3 بازیکن ایران در فهرست 500 بازیکن مهم دنیای فوتبال، تمجید ویژه ورلدساکر از طارمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 بازیکن ایران در فهرست 500 بازیکن مهم دنیای فوتبال، تمجید ویژه ورلدساکر از طارمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید