37 میلیون نفر شب اقامت در نوروز 95 ثبت شد؛ معرفی شهرهای برتر

به گزارش بلاگ پو، معاون گردشگری کشور از رشد 48 درصدی بازدید گردشگران نوروزی از بناها و جاذبه های گردشگری کشور اطلاع داد و گفت: تا به امروز 37 میلیون نفر شب اقامت در کشور ثبت شده است.

37 میلیون نفر شب اقامت در نوروز 95 ثبت شد؛ معرفی شهرهای برتر

مرتضی رحمانی موحد معاون توریستی کشور درباره شرایط مراکز اقامتی و جاذبه های توریستی کشور در طول ایام نوروز سال جاری گفت:

37 میلیون نفر شب اقامت از 28 اسفندماه تا روز 8 فروردین ثبت شده که 7 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. بعلاوه بیش از 53 میلیون نفر از مراکز تاریخی و جاذبه های توریستی کشور در همین ایام تماشا نموده اند که رشد 48 درصدی را نشان می دهد.

وی بیان نمود که یکی از ویژگی های نوروز 95 تغییرات مکرر آب و هوایی بوده که برای رفت و آمدها و ارائه خدمات مردم را دچار مشکل می کرد اما همه واحدهای انتظامی و خدماتی مدیریت خوبی را در این ایام داشته اند. بعلاوه در این شرایط مردم هم همکاری نموده اند، اما بخشی از تصادفات و گرفتاری های مردم در این ایام به علت رانندگی های بی تجربه است که آسیب هایی را به خانواده ها وارد نموده است. با این حال آماری که پلیس راهور به من داد از کاهش تلفات و تصادفات خبر می داد.

معاون توریستی کشور در ادامه گفت:

در آخرین روزهای تعطیلات سال 94 از شرایط توریستی چند استان بازدید کردم. ستادهای خدمات سفر خوب و فعال اوضاع را مدیریت می نمایند. استانداران نیز مرتب در حال بازدید هستند و ما توانسته ایم به سطح خوبی از هماهنگی دستگاه ها برسیم. سال جاری سه شهر برتر در حوزه مدیریت خدمات توریستی معرفی خواهند شد که بعد از ایام تعطیلات نوروزی و پس از اخذ آمارها از استان های کشور درباره آن تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی بعلاوه با اشاره به توزیع سفر در استان ها در ایام نوروز گفت که آمار جاذبه های تازه توریستی نشان می دهد مردم به نیمه جنوبی کشور به خاطر شرایط آب و هوایی بیشتر سفر نموده اند. بعلاوه استان های شمالی و نزدیک به تهران نیز همچنان دارای مسافر زیادی بوده اند. با این وجود استان خراسان جنوبی یکی از 10 استانی است که در حوزه نفر شب اقامت، برتر از شهرهای دیگر بوده است. این نشان می دهد که بعضی از استان ها که معمولا محل تردد بوده اند اکنون به جاذبه تبدیل شده و مردم در آن استان ها اقامت می نمایند. استان خراسان جنوبی نیز جهت تردد بوده، اما اکنون جزو شهرهایی است که توریستان زیادی در آن اقامت نموده اند. با این وجود آب و هوا در انجام سفرهای نوروزی همواره تاثیرگذار بوده است.

رحمانی موحد ضمن بازدید از شرایط توریستی استان های خراسان رضوی، سمنان، یزد، آذربایجان غربی، مازندران، تهران و خراسان شمالی اضافه نمود:

آمار دقیقی از خروج مسافران اکنون در دسترس نیست. بعلاوه تفسیر مختلفی برای خروج مسافران وجود دارد، چرا که ممکن است مسافر مقصد نهایی اش همان جایی نباشد که بلیت گرفته، بنابراین به سختی می توان این آمار را احصاء کرد. آمار توریستان خارجی در نوروز نیز خوب بوده است آن هم بر خلاف سال های قبل، بنابراین سال جاری شاهد ورود تورهای توریستی خارجی به کشور در ایام نوروز بوده ایم.

رحمانی موحد بعلاوه درباره نامه مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز به دفاتر خدمات مسافرتی که اعلام نموده بود برگزاری تورهای خروجی به مقصد ترکیه را متوقف نمایند، گفت که وزارت خارجه باید اعلام کند که مردم به ترکیه نروند، اما تا به امروز چنین چیزی به صورت رسمی اعلام نشده است. سیاست های ما باید در چارچوب سیاست های ملی باشد نه استانی. بنابراین نباید به تنهایی تصمیم گرفت، بلکه این گونه موارد باید با هماهنگی انجام گردد. ما در صحبت هایمان به صورت شفاهی مطالبی را درباره سفر به ترکیه ارائه نموده ایم. رویکرد ما استفاده از ظرفیت های داخلی است. امنیت توریستان و احترام به آنها دو موضوعی است که اگر دچار مخاطره گردد در روابطمان با آن کشور تجتماشاظر خواهیم کرد.

رحمانی موحد توضیح داد که در حوزه نظارت بر خدمات توریستی بعضی شکایت ها مربوط به کنسل شدن سفرهای خارجی بوده که البته تابع قراردادهای دوجانبه است. به عنوان مثال توریست قصد کنسل کردن سفرش را داشته، اما دفاتر خدمات مسافرتی این کار را انجام نمی دادند.

معاون توریستی کشور در سرانجام هشدار داد:

مردم بازگشت از سفرها را به آخرین روزهای تعطیلات موکول ننمایند.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 58870

به "37 میلیون نفر شب اقامت در نوروز 95 ثبت شد؛ معرفی شهرهای برتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "37 میلیون نفر شب اقامت در نوروز 95 ثبت شد؛ معرفی شهرهای برتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید