5 مقصد برتر سفر در سال 2017

به گزارش بلاگ پو، از جذابیت های شیلی گرفته تا شکوه گرانادا و سواحل برمودا، کارشناسان ما 5 مقصد برتر سفر در سال 2017 را انتخاب نموده اند که در این مطلب قصد داریم آنها را به شما معرفی نماییم. با خبرنگاران همراه باشید…

5 مقصد برتر سفر در سال 2017
  1. شیلی

اگرچه سال گذشته تا کنون برزیل سردمدار گردشگری در امریکای شمالی بوده است؛ اما در عوض امسال شیلی با روندی رو به رشد از برزیل پیشی گرفت. به طور آهسته و منظم، عجایب نادیده گرفته شده قاره، بی چون و چرا به مطلوب ترین مقصد گردشگری ماجراجویانه بدل گشتند.

ناقوس محبوبیت این جاذبه ها دقیقا در زمان اعطای جوایز سفر دنیای (World Travel Awards) به صدا در آمد.

اما سوال اینجاست که چرا شیلی به برترین مقصد گردشگری دنیا در سال 2017 بدل گشته است؟!

به این علت که عظمت این سرزمین 2 هزار و 650 مایل گسترش یافته و احاطه شده با انواع اکوسیستم ها، تنوع زیستی و توپوگرافی ها می باشد. همچنین دارای 36 پارک ملی، بسیاری از گونه های زیست محیطی موجود بر روی زمین، از بیابان ها گرفته تا جزایر می باشد و مهم تر از همه جاده ها، جهتهای پیاده روی و زیرساخت های ضروری برای تسهیل دسترسی به این جاذبه ها برای گردشگران فراهم شده است.

خبر مهم سال 2017 برقراری پرواز مستقیم بریتیش ایرویز از فرودگاه هیتروی لندن (4 روز در هفته) به مقصد شیلی است. مدت زمان این پرواز 14 ساعت و 40 دقیقه به طول می انجامد، با این حال این پرواز سفر به سانتیاگو را همواره سرعت بخشیده و هموار می سازد.

پایتخت شیلی غرق در هتل بوتیک های جدید {لوسیانو کِی. (Luciano K) و ماگنولیا (Magnolia) جدیدترین نمونه از این هتل ها هستند} و غذا خوری های خوب {4 رستوران آن در سال 2016 در لیست رتبه بندی 50 رستوران برتر سن پلِگرینو (San Pellegrino Top 50) قرار داشتند} می باشد. رستوران بوراگو (Boragó) با رتبه چهارم، برترین رستوران بوینس آیرس شناخته شد.

بعد از دسته بندی تفریحات شهری وقت آن رسیده به سوی بی نهایت ها پیش رویم:

کویر آتاکاما در شمال (Atacama)، جاییکه بالن های جدید هوای گرم برفراز دریاچه های نمک پرواز می کنند؛

پاتاگونیا (Patagonia)، جاییکه گریز گرایان می توانند با آرامش در طول تنها بزرگراه جنوبی، آیسِن (Aysén) رانندگی کنند و در پارکه پاتاگونیا (Parque Patagonia)، جدیدترین و کم ازدحام ترین منطقه حفاظت شده شیلی اقامت گزینند.

  1. کانادا

از آنجاییکه سال 2017 با صد و پنجاهمین سالگرد کنفدراسیون کانادا مصادف شده است (لحظه ای که کانادا به قلمروی خود مختار از امپراطوری بریتانیا بدل گشت)، سالی عالی برای این کشور وسیع خواهد بود.

امروزه کانادا از لحاظ مساحت پس از روسیه در مرتبه دوم قرار می گیرد و این امر خود دلیلی خوب برای سفر به این مقصد است. فکر کردن به بازدید از کشوری زیبا تر و متنوع تر از کانادا امری سخت است، به ویژه امسال که نوید جشن تولد در سراسر کشور داده شده است.

چشم اندازهای فراوان رشته کوه های راکی کانادا به خوبی شناخته شده می باشند. به طور محتمل شکوه و جلال چشم اندازهای دیگر کم تر شناخته شده است. به طور مثال منطقه بریتیش کلمبیا که در بر دارنده صحرا در اطراف اُسویوس (Osoyoos) و منطقه اوکاناگان (Okanagan) که دارای زمستان گرم با درختانی همچون انگور و زیتون است.

در داخل گذرگاهی از سواحل غربی، جهتی مارپیچی از جزایر و آبدره هایی وجود دارد که نشانگر برترین مناظر دریایی شمال امریکا می باشد.

مرغزارهای آلبرتا نیز در بر دارنده جهتهای صعب العبور کوهستانی وهم آور در دروم هِلر (Drumheller) می باشد؛ زیبایی رنگ های پاییزی جنگل های نیو برانزویک (New Brunswick) معادل با هر چیزی در نیو انگلَند است.

جزیره پرنس ادوارد نیز دارای دوست داشتنی ترین حومه معنوی بر روی زمین می باشد.

علاوه بر تمام این ها، منطقه گسترده قطب شمال کانادا با زیبایی های ظریفش - با وسعت صدها و هزاران مایل - به دست فراموشی سپرده شده است.

چشم اندازهای وسیع و مسافت های گسترده، بلاشک نیازمند سفری طولانی می باشند. کانادا در سفر جاده ای (از میان جهتهای رانندگی دیگر)، آیس فیلد پارک وی (Icefields Parkway) را از میان قلب رشته کوه های راکی و بزرگراه آلاسکا به سمت شمال یوکان (Yukon) و معادن طلای قدیمی کلوندیک (Klondike) ارائه می دهد.

در سفر به وسیله قطار چند انتخاب دارید: جهت شاعرانه ترانس کانادا یا جهتی کوتاه تر اما جذاب تر بین جاسپر (Jasper) و پرنس روپرت (Prince Rupert) یا در سراسر نواحی قطبی از وینیپِگ (Winnipeg) به چرچیل در خلیج هادسون.

فراتر از چشم اندازها، شهرهایی وجود دارند که حقیتا ارزش بازدید را دارند. به طور مثال ونکور اغلب به عنوان یکی از پر شور ترین شهر های دنیا رتبه بندی می گردد و مونترال پر جنب و جوش که تحت محاصره زبان فرانسوی است از شهر های مورد علاقه من می باشند، اما کِبِک (Quebec) تاریخی، ویکتوریای گمنام و تورنتوی پویا نیز قانع کننده هستند.

  1. چندیگار (Chandigarh)؛ هند

چندیگار هند ترکیبی فوق العاده از نوآوری و سنت است!

در شمال هند، در حالیکه معماری مدرن و برجسته چندیگار جایزه مقام کلاسیک را دریافت می نماید، کمی آن طرف تر از شهر چندیگار هتل تازه تاسیس برند، میراث کهن راجپوت (Rajput) را به صورت عملی جشن می گیرد.

چندیگار یکی از قابل توجه ترین خلاقیت های شهری دنیا است؛ این شهر با هدف قبلی توسط لوکوربیوزیر (Le Corbusier) در دهه 50 طراحی و ساخته شده است. پس از تقسیم بندی در سال 1947، دولت پنجاب (Punjab) در هند نیازمند پایتختی جدید گشت (در آن زمان لاهور به پاکستان واگذار شده بود). به همین علت، نخست وزیر جواهر لعل نهرو (Jawaharlal Nehru) دستور به راه اندازی حکومتی سوئیسی فرانسوی مدرنیسم نمود و شهری کاملا جدید که نمایانگر وفاداری کشور به آینده باشد ابداع کردند.

نتیجه ابداع این شهر شاهکار معماری در بناها و فضاهای سبز این شهر می باشد. چندیگار مقصدی پر شور و سر زنده است که مردم محلی عاشق خیابان های وسیع و پارک های گسترده آن می باشند.

در ماه اکتبر دولت چندیگار مجتمع کاپیتول را احداث نمود که در میان تعدادی از برترین آثار لوکوربیوزیر در سراسر دنیا قرار گرفت و به فهرست آثار دنیای یونسکو نیز پیوست. به طور همزمان، گروه اوبروی (Oberoi) جزئیات نهایی را به این مقصد جدید فوق العاده باشکوه اضافه کردند، که واقع در لبه 8000 هکتاری محوطه جنگلی سیسوان می باشد و حدود نیم ساعت از مرکز شهر فاصله دارد.

اقامت گاه Oberoi Sukhvilas که به طور رسمی ماه آینده افتتاح می گردد، تجربه زندگی کاخ نشینی مدرن هندی را در تاریخ ارائه می دهد. چشم اندازها بسیار فوق العاده می باشند و به همراه فواره هایی دل انگیز، حیاطی گسترده و استخرهایی که انعکاس دهنده این مناظر زیبا هستند، محیط این اقامت گاه را دلنشین تر ساخته اند.

این اقامت گاه دارای کافه ای تزئین شده از نقاشی های آبرنگی جنگجویان است و همچنین دارای 60 اتاق خواب فاخر و مجلل و با امکان انتخاب اقامت در ویلا، سوئیت و چادر می باشد.

  1. گرانادا (Granada)؛ اسپانیا

سپری کردن چند روزی از عمرتان در اطراف گرانادا یکی از لذت بخش ترین تجربیات زندگیتان می تواند باشد. بازدید از قصر ها و باغ های آلهامبرا/ الحمرا (Alhambra)، که توسط ناسریدها (Nasrids) در آخرین سلسله اسلامی اسپانیا ایجاد شده اند، تجربه ای بسیار متفاوت است و با هر مرتبه بازدید از این جاذبه های تاریخی پی به زارهای پنهان بیشتری در خصوص معماری پیچیده آن خواهید برد.

اگر به اسپانیا سفر کردید و تصمیم گرفتید به گرانادا که یکی از پر بازدید ترین جاذبه های تاریخی اسپانیا است سری بزنید، در طول جهت چیزهای زیبای کوچکی مشاهده خواهید کرد که حقیقتا به روح شما نفوذ خواهند کرد؛ از قبیل: فواره های آب که درون حوض های کاشی کاری شده زیبا سرازیر می شوند، گل های آویخته شده از دیوارهای سفید رنگ، و غذاهای محلی خوش مزه که توسط دست فروشان ارائه می گردند.

از تاریخ 4 فوریه با برقراری پروازها به این مقصد، دسترسی به شهر آندالوسیان (Andalucian) بسیار آسان تر خواهد بود.

با سفر به گرانادا توسط هواپیما، می توانید چند روزی هم به اسکی در سیرا نوادا (Sierra Nevada) بپردازید؛ از آنجاییکه پیست اسکی تنها در 29 مایلی (47 کیلومتری) فرودگاه قرار گرفته است و معمولا تا ماه آوریل برف وجود دارد. قدم زدن در Alpujarras، در دامنه های جنوبی رشته کوه ها، در ماه مه هنگامی که همه جا پوشیده از گل های رنگارنگ زیبا است، فوق العاده می باشد.

نام رسمی فرودگاه گرانادا، فدریکو گارسیا لورکا گرانادا (Federico García Lorca Granada-Jaén) می باشد.

  1. دیوار هادریان؛ انگلستان

دیوار هادریان انگلستان در قرن دوم میلادی به دستور امپراتور روم هادریان، توسط سربازان رومی در خیابان ارمینه (Ermine) بنا شد؛ دیوار باستانی هادریان از جنس سنگ و کلوخ و طول آن 120 کیلومتر (73 مایل) بین بونس (Bowness) و والسند (Wallsend) برای حفاظت مرزهای شمالی امپراتوری روم در مقابل حملات قبایل سلتی احداث شد. دیوار هادریان از رودخانه تاین در شرق انگلستان تا خور سالوی در غرب این کشور امتداد یافته است.

امروزه این دیوار باستانی بازدیدکنندگان فراوانی را به منظور پیاده روی و دوچرخه سواری در سرتاسر دژها به سوی خود جذب می نماید.

دیوار هادریان امسال سالگرد سی سالگی تبدیل شدن به میراث دنیای یونسکو را جشن می گیرد.

wonder-hanger.ir: واندر هنگر | مجله معرفی کالاها و خدمات و تولید داخلی

10az10.ir: مجله سرگرمی، مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: سفرمی
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 23815

به "5 مقصد برتر سفر در سال 2017" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مقصد برتر سفر در سال 2017"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید