6 طرح عمرانی در شهرک های صنعتی فارس به بهره برداری می رسد

به گزارش بلاگ پو، افتتاح 6 طرح عمرانی در شهرک های صنعتی از جمله برنامه های سفر رئیس جمهور به استان فارس است.

6 طرح عمرانی در شهرک های صنعتی فارس به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگاران از شیراز، به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی فارس، شاهپور قنبری با بیان اینکه همزمان با سفر رئیس جمهور به استان فارس 6 طرح عمرانی در شهرک های صنعتی استان به بهره برداری می رسد گفت: این طرح ها شامل 3 تصفیه خانه فاضلاب در شهرک های صنعتی بزرگ شیراز، جهرم و خرمبید، 2 طرح تامین برق در شهرک های صنعتی سروستان 2 و خرمبید و طرح واحد های کارگاهی در شهرک صنعتی آباده است که برای اجرای آنها بیش از 173 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه طرح تصفیه خانه دوم شهرک صنعتی بزرگ شیراز بزرگترین طرح عمرانی در شهرک های صنعتی فارس محسوب می گردد، گفت: با بهره برداری از این تصفیه خانه روزانه بیش از 1500 مترمکعب به ظرفیت تصفیه پساب صنعتی اضافه نموده می گردد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با بیان اینکه طرح تصفیه خانه دوم شهرک صنعتی بزرگ شیراز با اعتباری افزون بر 65 میلیارد ریال اجرا شده است، اعلام نمود: اعتبارات این طرح از محل اعتبارات شرکت شهرک های صنعتی فارس تامین و پرداخت شده است.

قنبری با بیان اینکه در حال حاضر حدود 82 درصد از واحدهای بهره بردار در شهرک صنعتی بزرگ شیراز متصل به تصفیه خانه هستند، مطرح کرد: با بهره برداری از این طرح بستر مناسبی برای اتصال کامل واحدهای صنعتی به تصفیه خانه فراهم می گردد.

وی با اشاره به بهره برداری از تصفیه خانه شهرک صنعتی خرمبید با اعتباری افزون بر 40 میلیارد ریال گفت: با بهره برداری از این تصفیه خانه، روزانه بیش از 150مترمکعب ظرفیت تصفیه پساب صنعتی ایجاد می گردد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با اشاره به اینکه درحال حاضر در شهرک صنعتی خرمبید 106 واحد سنگبری و فراوری در مرحله فعالیت است، اعلام نمود: با توجه به وجود این واحدها و نیز ساخت واحدهای صنعتی جدید، ایجاد این طرح در دستور کار نهاده شد.

وی به بهره برداری از تصفیه خانه شهرک صنعتی جهرم همزمان با سفر رئیس جمهور به فارس اشاره نمود و گفت: با بهره برداری از این تصفیه خانه، روزانه بیش از 150 مترمکعب ظرفیت تصفیه پساب صنعتی ایجاد می گردد.

قنبری با اشاره به اینکه در حال حاضر در شهرک صنعتی جهرم 19 واحد صنعتی و فراوریی در مرحله فعالیت است، اضافه نمود: با توجه به وجود این واحدها و نیز ساخت واحدهای صنعتی جدید، ایجاد این طرح در دستور کار نهاده شد.

وی با بیان اینکه این طرح با اعتباری افزون بر 13 میلیارد ریال اجرا شده است، گفت: اعتبارات این طرح از محل اعتبارات شرکت شهرک های صنعتی فارس تامین و پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان فارس با بیان اینکه دو طرح برق رسانی در شهرک های صنعتی سروستان2 و خرمبید با صرف اعتباری افزون بر 40 میلیارد افتتاح می گردد، گفت: این طرح ها که در راستای برق رسانی و تقویت شبکه توزیع برق در این شهرک ها اجرا شده بستر مناسبی برای تامین برق پایدار واحدهای صنعتی فراهم می نماید.

وی همچنین از بهره برداری از واحدهای کارگاهی در شهرک صنعتی آباده با 15میلیارد ریال اعتبار اطلاع داد و اعلام نمود: این واحدها آماده واگذاری به فعالان صنعتی و سرمایه گذاران برای ایجاد فراوری و اشتغال است.

همزمان با سفر رئیس جمهور به فارس سد چشمه عاشق افتتاح می گردد

همزمان با سفر رئیس جمهور به استان فارس و افتتاح طرحهای دولت یازدهم، طرح سد چشمه عاشق نیز افتتاح و به بهرهبرداری میرسد.

هدف از ساخت این سد، کنترل سیلاب و تأمین آب شرب و صنعت شهرستان نی ریز و روستاهای جهت به میزان 8.5 میلیون مترمکعب برای شرب و 6 میلیون مترمکعب برای صنایع از جمله فولاد نیریز و سیمان نیریز و شرکتهای صنعتی نیریز در سال است.

این سد از نوع R.C.C (بتن غلطکی) به طول تاج 375 متر و عرض در پی 51 متر عرض در تاج 6 متر و ارتفاع از پی 60 متر است و حجم کل مخزن 69 میلیون مترمکعب، حجم مفید 61 میلیون مترمکعب و حجم فعلی آب مخزنی نیز 43 میلیون مترمکعب است که هزینه تمام شده طرح تا به امروز حدود 100 میلیارد تومان عنوان شده و 98.5 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شایان ذکر است سد چشمه عاشق نیریز در فاصله 300 کیلومتری جنوب شرق شیراز و 95 کیلومتری جنوب شرق شهرستان نیریز در بخش قطرویه و 8 کیلومتری جنوب روستای وزیره واقع شده است.

کشف بیش از 375 هزار نخ سیگار قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از کشف 375 هزار و 800 نخ سیگار خارجی قاچاق در این شهرستان اطلاع داد و گفت: در راستای مبارز با عرضه انواع کالاهای قاچاق، ماموران بخش جره شهرستان پیروز به شناسائی یکی از عاملان عرضه سیگار خارجی قاچاق در این شهرستان شدند.

سرهنگ رجبعلی رزمجوئی با بیان اینکه ماموران با بررسیهای همه جانبه پیروز شدند، متهم را حین حمل سیگار قاچاق با یک دستگاه خودرو پژو 405 شناسائی و خودرو وی را نیز متوقف نمایند، توضیح داد: در بازرسی از خودرو این متهم 375 هزار و 800 نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه ارزش ریالی کالای مکشوفه بیش از 700 میلیون ریال برآورد شده است، از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از فعالیت های مالی غیرقانونی و خرید و فروش کالاهای قاچاق، مراتب را به وسیله تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: تسنیم
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20928

به "6 طرح عمرانی در شهرک های صنعتی فارس به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 طرح عمرانی در شهرک های صنعتی فارس به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید