6 عادت اشتباه که سلامت استخوان هایتان را نشانه گرفته است

به گزارش بلاگ پو، بعضی عادت های روزانه در کنار رژیم غذایی نادرست سلامت استخوان ها را تهدید می نماید که در ادامه آن ها را آنالیز می کنیم.

6 عادت اشتباه که سلامت استخوان هایتان را نشانه گرفته است

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، مسائل اسکلتی و استخوانی از جمله بیماری های مزمنی است که افراد در سنین بالا با آن دست و پنجه نرم می نمایند و در این بین رژیم و عادات غذایی نقشی مهم در بروز یا کنترل آن دارد.

در این خبر بعضی از غذا های تهدید نماینده سلامت استخوان را آنالیز می کنیم.

مصرف زیاد نمک

مصرف نمک زیاد جذب کلسیم را کاهش می دهد و از این رو به استخوان ها آسیب می رساند؛ غذا هایی مانند انواع نان، چیپس و پنیر ممکن است حاوی مقدار زیادی نمک باشد از این رو لحاظ کردن میزان استاندارد نمک در این خوراکی ها امری لازم است؛ البته مصرف نمک تا حدی برای سلامت احتیاج است اما مقدار آن نباید از 2 هزار و 300 میلی گرم در روز افزایش یابد.

دوچرخه سواری در ساعات طولانی

زمانی که ساعت های طولانی دوچرخه سواری کنید قلب و ریه تقویت می شوند، اما این شرایط برای استخوان ها مناسب نیست چرا که دوچرخه سواری تراکم استخوان را افزایش نمی دهد. اگر تمایل به دوچرخه سواری دارید باید آن را با فعالیت های دیگر مانند پیاده روی، شنا و تنیس ترکیب کنید تا به استخوان ها آسیب وارد نگردد.

مصرف بعضی نوشیدنی ها

مصرف بعضی نوشیدنی ها مانند انواع نوشابه به استخوان ها آسیب می زند؛ بعضی مطالعات ارتباط بین سلامت استخوان ها و کافئین موجود در نوشیدنی ها را مورد آنالیز قرار داده و معین شده است که وقتی افراد از نوشابه ها به جای شیر یا دیگر خوراکی هایی حاوی کلسیم استفاده می نمایند باعث می شوند تا ذخیره کلسیمی استخوان ها کاهش پیدا نموده در نتیجه به مرور زمان مسائل اسکلتی نمایان گردد.

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن مداوم و یا قرار دریافت در دود سیگار به بافت های استخوانی بدن شما آسیب خواهد زد؛ در این بین هر چه طول مدت استعمال سیگار بیشتر باشد با مسائلی بیشتر برای استخوان ها روبرو می شویم.

سیگاری ها بیشترین احتمال را برای شکستگی استخوان ها دارند البته اگر آن ها از مصرف سیگار دست بکشند یا استعمال آن را به تدریج کاهش دهند خطر شکستگی و آسیب استخوان ها کاهش پیدا خوهد کرد.

استعمال دارو

بعضی از دارو ها به ویژه آنهایی که در طولانی مدت مورد استفاده قرار می گیرد، تاثیر منفی در سلامت استخوان ها خواهد داشت، بعضی از دارو های ضد تشنج به تحلیل بافت استخوانی منجر می گردد، علاوه بر آن اگر با بیماری هایی مانند لوتوس، آسم و بیماری کوروم روبرو باشید، دارو های ضد التهابی آن تهدیدی جدی برای سلامت استخوان هاست.

لاغری مفرط

افراد دچار لاغری مفرط با BMI توده ای کمتر از 18 و نیم در معرض شکستگی استخوان قرار دارند؛ این افراد باید ورزش هایی مرتبط با تقویت استخوان ها داشته باشند و در رژیم غذایی خود کلسیم بیشتری را در دریافت نمایند، البته باید به دنبال پاسخی برای لاغری خود باشند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8778

به "6 عادت اشتباه که سلامت استخوان هایتان را نشانه گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 عادت اشتباه که سلامت استخوان هایتان را نشانه گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید