99.8 درصد لرستانی ها آب شرب سالم دارند، کنتورگذاری 1442 روستا

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران- گروه استان ها: چهل سالگی انقلاب طلیعه بلوغ و پیشرفت نهضتی است که با پشت سر گذاشتن همه فراز و نشیب ها، سختی ها و دشمنی ها امروز در اوج قله افتخار ایستاده است. حالا در چهلمین فجر انقلاب اسلامی راستا جدیدی پیش روی ایران اسلامی قرار گرفته است تا قطار توسعه و آبادانی کشور با کوشش نسل جدید انقلاب و جوانان مومن و انقلابی با سرعت بیشتر به پیش برود و کارآمدی نظام اسلامی به عنوان یک الگو ثابت گردد.

99.8 درصد لرستانی ها آب شرب سالم دارند، کنتورگذاری 1442 روستا

در این چهل سال، با همت و کوشش مردم، جوانان و مسئولان و با راهنمایی های رهبر فرزانه انقلاب، ایران در عرصه های مختلف علمی، مالی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی دستاوردهای چشمگیری داشته است؛ به تبع لرستان نیز در این جهت شکوفایی توانسته است سهم خود را ایفا نماید و موفقیت هایی کسب کند که اکنون در چهل سالگی انقلاب با یادآوری این موفقیت ها و با افتخار به گذشته می توان با امیدواری به افق های پیش روی توسعه چشم دوخت.

خبرنگاران همزمان با ایام الله دهه فجر سعی دارد با انتشار گزارش هایی از دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران در لرستان، به آنالیز موفقیت های حاصل شده و ظرفیت ها و استعدادهای بالقوه لرستان بپردازد. در این گزارش نتایج حاصل از کوشش متخصصان و مسئولان در حوزه آب و فاضلاب و آبرسانی به شهرها و روستاهای لرستان را می خوانید.

تحول در خدمات آبرسانی در راستای تحقق عدالت اجتماعی

حمیدرضا کرموند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اقدامات مختلفی برای ارائه خدمات به مردم در حوزه های مختلف اجرا شده است، گفت: شرکت آب و فاضلاب با استفاده از ظرفیت های داخلی و توان مهندسین داخلی به مردم ارائه خدمت نموده است.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب شهری از سال 71 بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی تاسیس شده است، مطرح کرد: تا کنون نیز این شرکت اقدامات و فعالیت های قابل ملاحظه ای ار در سطح کشور و استان لرستان انجام داده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان در ادامه با بیان اینکه هدف از ایجاد این شرکت تحقق عدالت اجتماعی است، ادامه داد: امیدواریم با مجموعه اقدامات قدمی هر چند کوچک برای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در استان برداریم.

99.8 درصد جمعیت شهری لرستان آب آشامیدنی سالم دارند

کرموند با بیان اینکه در ابتدای انقلاب اسلامی 35 درصد از جمعیت استان دارای آب آشامیدنی سالم بودند، مطرح کرد: این در حالیست که با مجموعه اقدامات اجرا شده این عدد امروز به بیش از 99.8 درصد رسیده است.

وی، بیان داشت: در ابتدای انقلاب 57 هزار فقره انشعاب آب واگذار شده بود که این عدد امروز در استان به 403 هزار فقره رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان، ادامه داد: همچنین در ابتدای انقلاب 20 هزار و 400 فقره انشعاب فاضلاب در استان وجود داشت و این در حالیست که با مجموعه فعالیت های اجرا شده این عدد امروز به 263 هزار فقره افزایش یافته است.

کرموند با تاکید بر اینکه در ابتدای پیروزی انقلاب ما هیچ گونه تصفیه خانه آبی در استان نداشتیم، توضیح داد: با اقدامات و برنامه ریزی های اجرا شده در حال حاضر دو شهر خرم آباد و الیگودرز در لرستان دارای تصفیه خانه آب هستند.

وجود 4 تصفیه خانه فاضلاب در لرستان

وی، بیان داشت: همچنین در ابتدای پیروزی انقلاب ما هیچ گونه تصفیه خانه فاضلابی در سطح استان نداشتیم که با توان مهندسین داخلی و مجموعه اقدامات اجرا شده در حال حاضر چهار تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای پلدختر، خرم آباد، بروجرد و الیگودرز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان با تاکید بر اینکه در حال حاضر پنج تصفیه خانه فاضلاب دیگر در سطح استان در دست اجرا است، ادامه داد: این تصفیه خانه ها در شهرهای کوهدشت، نورآباد، ازنا، الشتر و دورود عملیاتی خواهند شد.

کرموند همچنین بیان داشت: ظرف یک تا دو سال آینده تمام شهرهای بالای 20 هزار نفر لرستان دارای تصفیه خانه فاضلاب خواهند شد.

وی، توضیح داد: با برنامه ریزی های اجرا شده 85 درصد از جمعیت شهری لرستان از این تصفیه خانه های فاضلاب بهره مند خواهند شد.

احداث بیش از 70 مخزن آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان همچنین میزان خطوط و شبکه انتقال آب لرستان را دو هزار و 500 کیلومتر بیان کرد و اضافه کرد: همچنین میزان خطوط انتقال شبکه فاضلاب لرستان نیز هزار و 150 کیلومتر است.

کرموند در ادامه با اشاره به اقدامات اجرا شده برای افزایش سلامت و بهداشت آب در سطح شهرهای استان، بیان داشت: با مجموعه اقدامات اجرا شده در استان، کنترل کیفی آب، راه اندازی آزمایشگاه های مدرن آب و ... هم اکنون میزان سلامت و بهداشت آب استان در حد بسیار خوبی است.

وی با اشاره به پروژه های مهم شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان بعد از پیروزی انقلاب، مطرح کرد: تا این زمان شهر پلدختر هیچ گونه شبکه لوله کشی آبی نداشت که با اقدامات اجرا شده این امر در پلدختر عملیاتی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان با اشاره به احداث بیش از 70 مخزن آب در سطح استان، بیان داشت: میزان گنجایش آب این تعداد مخزن آب بیش از 280 هزار متر مکعب است.

کرموند با اشاره به برنامه ریزی شرکت آب و فاضلاب شهری برای آبرسانی به شهرهای استان به خصوص شهرهای دارای تنش آبی، مطرح کرد: در حال حاضر این امر با اختصاص اعتبارات لازم در دستور کار است.

کنتورگذاری 1442 روستای لرستان

علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان نیز در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه 1442 روستای لرستان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب است و کنتور گذاری شده است، گفت: تحقق عدالت اجتماعی شعاری بوده که همیشه مطرح شده است و خوشبختانه امروز تحقق این شعار را در روستاها مشاهده می کنیم.

وی با بیان اینکه هزینه ای که در روستاها می گردد قابل مقایسه نیست، توضیح داد: یک نگرانی داشتیم در مورد مهاجرت از روستا به شهر، اما در چندسال اخیر با اقدامات اجرا شده در حوزه تامین زیرساخت در روستاها این موضوع برعکس شده است و خیلی ها به سمت روستا می روند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان با اشاره به اینکه 184 روستا قبل از انقلاب آب داشتند آن هم نه مثل امروز بلکه شیر برداشت آب عمومی بوده است، یادآور شد: الان هر خانه کنتور خود را دارد و وضعیت آب رسانی به روستاها خیلی فرق نموده است.

کاکاوند با بیان اینکه از نظر جمعیتی شاخص بهره مندی از آب در روستاها 3 درصد بود اما الان این میزان به 81 درصد رسیده است، توضیح داد: مطلوبیت میکروبی آب قبل از انقلاب در روستاها وجود نداشته است؛ اما امروز مطلوبیت میکروبی آب روستاها به 96 درصد ارتقاء یافته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مطلوبیت کلر سنجی پیش از انقلاب هیچ اقدامی نشده بود، ادامه داد: در سال 77 مطلوبیت کلرسنجی آب روستایی 25 درصد بوده است و الان این میزان به 95.5 درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان اعلام نمود: تعداد مشترکین ما 30 برابر شده است.

به هر روی، امروز باید با توانی مضاعف برای سربلندی ایران اسلامی در عرصه های مختلف کوشش کنیم تا دستیابی به افق های رشد و توسعه توسط جوانان مومن و انقلابی یکی پس از دیگری ممکن گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 خرداد 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4462

به "99.8 درصد لرستانی ها آب شرب سالم دارند، کنتورگذاری 1442 روستا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "99.8 درصد لرستانی ها آب شرب سالم دارند، کنتورگذاری 1442 روستا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید