آبروی ووشو را در جهان بردند

به گزارش بلاگ پو، دوپینگ ؛ فاجعه ای که دلیل اصلی همه حاشیه های اخیر فدراسیون ووشو است.

آبروی ووشو را در جهان بردند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه خبرنگاران ، مساله ای که خیلی ها مثل جلیل عطایی ووشوکار سابق تیم ملی معتقد است فدراسیون با پنهان کاری همه را فریب داده. او حتی معتقد است:در مسابقات جهانی روسیه دوستان گفتند امپراتوری چین را شکستیم اما بعد از مدت ها با تست مثبت دوپینگ سانداکاران در جام جهانی، قهرمانی جهان، دانشجویان جهان آبرو و اعتبار ووشوی ایران در جهان رفت. عطایی عدم حضور دو تیم فینالیست لیگ ووشو را به ترس از تست مثبت ربط می دهد.

نظر شما درباره برگزاری مسابقات ساندا به نام رقابت مبارزان ووشوWWF چیست؟

من هم این خبر را شنیده ام. مسابقات حرفه ای یعنی این که ووشوکار در آن مسابقات در آمد زایی داشته باشد، چه برنده گردد، چه بازنده. در واقع آن مسابقه باید منبع در آمدی برای ورزشکار باشد. این چه مسابقه حرفه ای است که آقایان می خواهند از هر نفر برای حضور در آن مسابقه 500 هزار تومان بگیرند؟ واقعا خنده دار است و گویا دوستان اصلا معنی حرفه ای را نمی دانند.

با این حال عنوان شد آن مسابقات برای آمادگی ووشوکاران برای بازی های آسیایی بوده.

گویا دوستان نمی دانند که بازی های آسیایی در پنج وزن اول 52،56،60،65و70 کیلوگرم برگزار می گردد، نه اوزان 70 کیلوگرم به بالا! به نظرم اگر هدف آمادگی تیم ملی ووشو برای این بازی هاست، پس تصمیم کاملا اشتباه و بدون کم ترین مطلعی از شرایط بازی هایی آسیایی گرفته شده است.

شما خبر دارید رای کمیته استیناف فدراسیون ووشو درباره حواشی فینال لیگ برتر صادر شده؟

درباره این حواشی باید به گذشته اشاره کنم تا اصل مطلب روشن گردد. از سال 2011 به بعد، اتفاقاتی در ووشو ایران افتاد که از همه آنها و از چشمان اهالی رسانه و ورزشی ها پنهان ماند. در رابطه با این موضوع هیچ وقت در آن مقطع شفاف سازی نشد. در فینال مسابقات لیگ، دو تیم دانشگاه آزاد و پاس ناجا که ترکیب شان تقریبا ملی پوش هستند حاضر به مسابقه نشدند. تیم ملی در سال های اخیر چندین مورد دوپینگی در مسابقات گوناگون داشته ، حالا با رزومه ای که تیم ملی ووشو ایران دارد، آیا دلیل حواشی فینال و عدم حضور تیم ها در فینال ترس از تست دوپینگ بوده است؟ حالا که دوپینگ سریالی ووشوکاران در آمده، مسؤولان مربوط باید درباره این موضوع جوابگو باشند تا ذهن اهالی ورزش روشن گردد. تنها اتفاقی که رخ داد این بود که گفتند یکی از تیم ها قهر نموده است!

پس شما معتقدید احتمال دوپینگی بودن ووشوکاران دو تیم فینالیست لیگ برتر ووشو وجود داشته؟

به نظرم با دوپینگی شدن سریالی تعدادی از سانداکاران ملی پوش، مسؤولان فدراسیون ترس داشتند که در صورت برگزاری فینال، ستاد مبارزه با دوپینگ از ووشوکاران تست بگیرد و فاجعه دیگری برای ووشو ایران رقم بخورد. به هرحال سال قبل با اتفاقاتی که در ووشو رخ داد آبروی ورزش ایران در جهان رفت. به نظرم وقتش رسیده که خانواده واقعی ووشو و روسای هیات ها نسبت به آبروی رفته ووشو ایران در جهان واکنش نشان دهند. این که چرا روسای هیات ها هیچ واکنشی نشان نمی دهند عجیب است. البته نا گفته نماند که در این سال ها هرکسی از ووشو انتقاد نموده از گردونه حذف شده است.

معتقدید روسای هیات های استان ها باید حقیقت را از مسؤولان فدراسیون مطالبه نمایند؟

بله، بدون شک همه ما خانواده ووشو دنبال حقیقت هستیم. اول باید سرمربی تیم ملی درباره این دوپینگ های سریالی شفاف سازی کند و شرح دهد چه اتفاقی اتفاق افتاده که تست های همه ملی پوشان در مسابقات دانشجویان جهان و جام جهانی از یک ماده ممنوعه بوده. چرا در این مدت سرمربی تیم ملی که مدیر فنی تیم های ملی و نایب رئیس فدراسیون هم هست، سکوت نموده ؟ من کارشناس ورزش هستم و سال ها در ووشو قهرمان بوده ام، در دانشگاه تدریس نموده ام و به خوبی از همه این مسائل مطلع هستم. فدراسیون ها در چنین مواقعی موظف هستند اطلاع رسانی نمایند، همان طور که وظیفه اعزام تیم ها به مسابقات را دارند، همان طور که وظیفه برگزاری مسابقات انتخابی را دارند در مقابل چنین فاجعه ای هم وظیفه شان اطلاع رسانی است و باید برای آبروی رفته ورزش از کل مردم کشور عذرخواهی نمایند. چرا که همه این موارد بیت المال است و در چنین مواقعی باید مسؤولان فدراسیون از همه عذرخواهی نمایند و جوابگو باشند نه این که پنهان کاری نمایند و روسای هیات ها را فریب دهند. این اتفاقات ثابت می نماید با پنهان کاری در ووشو و فریب اذهان عمومی آقایان دنبال رزومه جمع کردن هستند نه پیشرفت ووشو!

چندین سال است که ووشوکارانی مثل حمید رضا قلی پور و امیر فضلی ، علی بختیاری، خواهران منصوریان، سیفی و بسیاری از سانداکاران دیگر سر از مسابقات MMA در آورده اند، دلیل این موضوع چیست؟

هنوز کسی مصاحبه های خواهران منصوریان را فراموش ننموده است. آنها بخشی از واقعیت ها را درباره ووشو گفتند. در فدراسیون ووشو به اندازه ای فشار روی ورزشکاران بود که آنها از بی عدالتی خسته می شدند، همین خواهران منصوریان چندین بار در رسانه ها دست به افشاگری زدند اما فدراسیون برای این که آنها را ساکت کند ، محروم شان کرد. در فدراسیون ووشو قهرمان سوزی به دلیل منافع شخصی باب شده است. ما قهرمانان عظیم و مربیان عظیمی چون علی میرمیران ، منصور نوروزی و ... داریم که همه آنها خیلی راحت حذف شدند.

متاسفانه امروزه همه سرمایه های ووشو خانه نشین هستند و یک عده افراد نا آشنا و غریبه فدراسیون را اداره می نمایند.

مازیار فیروزی - گروه ورزش / روزنامه خبرنگاران

سفر به کیش

سفر به کیش، جاذبه های دیدنی ایران

تور استانبول

تور استانبول | تور ترکیه ارزان، تور لحظه آخری ترکیه، تور نوروز 98، بهار، تابستان، پاییز، زمستان 97
منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 49066

به "آبروی ووشو را در جهان بردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبروی ووشو را در جهان بردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید