آذربایجان شرقی پذیرای گردشگران نوروز 98

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از آمادگی کامل این اداره کل در راستای ارائه خدمات و استقبال از گردشگران نوروزی 98 اطلاع داد.

آذربایجان شرقی پذیرای گردشگران نوروز 98

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی استان در آستانه شروع سال 1398 از برنامه های ویژه این اداره کل در ایام نوروز اطلاع داد و گفت: نوروز به رسم جای جای این سرزمین پر گهر بزرگترین و با شکوه ترین عید مردم آذربایجان شرقی است و رسم ها و جشن های نوروزی که در گوشه و کنار استان برگزار می گردد، بخشی از میراث فرهنگی و همچنین یکی از بزرگترین جاذبه های فرهنگی این منطقه به شمار می آید.

آبدار ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای برپایی نوروزی پرنشاط برای مسافران و گردشگران آذربایجان شرقی با برگزاری منظم جلسات و همکاری کمیته های ده گانه ستاد خدمات سفر، فعالیت خود را از ماه گذشته شروع و اهداف خود را در راستای گسترش و تسهیل ارائه خدمات به گردشگران تدوین ساخته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری آذربایجان شرقی در ادامه از مهم ترین اقدامات این اداره کل در راستای برنامه های نوروز 98 سخن به میان آورد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان با آماده سازی و بهسازی اماکن تاریخی و برپایی سفره هفت سین در موزه ها به استقبال بهار و گردشگران استان می رود.

آبدار به برگزاری 30 نمایشگاه صنایع دستی در سطح استان اشاره نمود و گفت: در ایام نوروز 98 در راستای اعتلای هنر دست هنرمندان آذربایجان شاهد برگزاری نمایشگاه و بازارچه های صنایع دستی در 30 نقطه استان خواهیم بود.

وی در ادامه به برگزاری آئین سنتی نوروزگاه طی ایام نوروز 1398 در سطح استان اطلاع داد و گفت: آئین سنتی نوروزگاه با موضوع معرفی و تبلیغ آداب و رسوم نوروز آذربایجان شرقی طی ایام پیش رو 98 اجرا در سطح استان برگزار خواهد نمود.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی استان طبق سنوات گذشته اقلام تبلیغاتی اعم از نقشه، کتابچه، کتابچه های کودک، کارت پستال و پوسترهای استان آذربایجان شرقی را جهت ارائه به گردشگران آماده ساخته است.

وی با بیان اینکه مرکز اطلاع رسانی نوروز 98 در خانه تاریخی صدقیانی مستقر خواهد بود، ادامه داد: در راستای ارائه خدمات گسترده و معرفی تخصصی جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی طبق سنوات گذشته راهنمایان گردشگری استان در اماکن تاریخی و ورودی های شهر مستقر خواهند بود.

آبدار در سرانجام گفت: استان آذربایجان شرقی با 33 هتل، 26 هتل آپارتمان و در مجموع 9700 تخت پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی خواهد بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5518

به "آذربایجان شرقی پذیرای گردشگران نوروز 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذربایجان شرقی پذیرای گردشگران نوروز 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید