آزمون، دومین بازیکن تاثیرگذار لیگ روسیه، رقابت سردار ایرانی با مهاجمان روس و ازبک برای آقای گلی

به گزارش بلاگ پو، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران عملکردی بسیار خوبی در رقابت های فصل جاری لیگ روسیه داشته است.

آزمون، دومین بازیکن تاثیرگذار لیگ روسیه، رقابت سردار ایرانی با مهاجمان روس و ازبک برای آقای گلی

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش ، سردار آزمون، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران و زنیت سن پترزبورگ با ثبت نخستین هت تریک خود در ملاقات های باشگاهی مقابل اورال در هفته بیست و یکم لیگ برتر روسیه توانست نقش پررنگی در فزونی 7 بر یک زنیت سن پترزبورگ ایفا نماید.

این مهاجم 25 ساله با به ثمر رساندن 3 گل در این ملاقات به رتبه سوم جدول گلزنان لیگ صعود کرد تا بار دیگر شانس خود برای کسب عنوان آقای گلی لیگ روسیه را به شکل قابل توجهی افزایش بدهد. سردار یک گل از 10 گل خود را از روی نقطه پنالتی زده است.

آزمون که سال گذشته با 12 گل پس از فدور چالوف، مهاجم تیم زسکا مسکو در رتبه دوم جدول گلزنان لیگ روسیه نهاده شد، سال جاری برای رسیدن به آقای گلی مسابقات حریفان سرسختی پیش رو دارد که اصلی ترین آن ها که اکنون با 13 گل صدرنشین جدول گلزنان است، آرتم زیوبا هم تیمی خودش در زنیت و مهاجم تیم ملی روسیه است.

این مهاجم 31 ساله تاثیرگذارترین بازیکن لیگ است چراکه با ارسال 8 پاس گل در کنار سلیم خان باکائف، وینگر اسپارتاک مسکو فزونین پاسور مسابقات هم است. هرچند سردار در 50 بازی ملی 32 گل برای ایران زده، اما زیوبا در عرصه ملی با وجود اینکه 6 سال بیشتر از آزمون دارد آمارش ضعیف تر است. او 24 گل در 42 بازی وارد دروازه حریفان تزار ها نموده است.

دیگر رقیب جدی سردار در جمع گلزنان لیگ روسیه الدور شومورودف، مهاجم 24 ساله تیم ملی ازبکستان است که به دنبال جدایی سردار آزمون از تیم روستوف، در تابستان 2017 جانشین او در این تیم شد و اکنون هم با 11 گل در صندلی دوم ایستاده است. برخلاف زیوبا که چهار گل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده شومورودف هیچ پنالتی ای نزده است. او در 42 بازی ملی 19 بار پیروز به گلزنی شده است.

به جز مهاجم گنبدی تیم زنیت یک بازیکن دیگر در لیگ روسیه هم 10 گل زده که او الکساندر سوبولف، مهاجم 23 ساله اسپارتاک مسکو است که از این تعداد 2 گل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است. البته او که از کریلیا سووتوف قرضی به جمع سرخ و سفید های مسکو پیوسته تا به امروز برای تیم ملی روسیه بازی ننموده است.

گریگورژ کریچوویاک، هافبک 30 ساله لهستانی تیم لوکوموتیو مسکو با آمار 69 بازی و 4 گل ملی و اوگنی لوتسنکو، مهاجم 33 ساله تیم آرسنال تولا که سابقه ملی هم در کارنامه اش دیده نمی گردد، با 9 گل در لیگ روسیه، نزدیک ترین تعقیب کنندگان سردار ایرانی هستند و شانس خوبی برای آقای گلی دارند.

البته ذکر این نکته هم ضروری است که آزمون در کنار زیوبا تنها نفراتی هستند که هم برای رسیدن به عنوان آقای گلی و هم بهترین پاسور گل لیگ روسیه شانس دارد. او همراه با آنتون زینکوفسکی، وینگر کریلیا سووتوف با ارسال 6 پاس گل در رتبه سوم جدول بهترین پاسور های واقع شده است. الکسی لونوف (روستوف) و سرگئی کاچف (آرسنال تولا) با 7 پاس در این جدول دوم هستند.

با این تفاسیر باید خاطرنشان کرد سردار پس از زیوبا دومین بازیکن تاثیرگذار لیگ روسیه است و همین عملکرد 2 مهاجم اصلی زنیت سبب شده این تیم با 9 امتیاز اختلاف نسبت به نزدیک ترین تعقیب کننده اش در صدر جدول یعنی لوکوموتیو 41 امتیازی شانس بسیار زیادی برای دفاع از عنوان قهرمانی خود داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21951

به "آزمون، دومین بازیکن تاثیرگذار لیگ روسیه، رقابت سردار ایرانی با مهاجمان روس و ازبک برای آقای گلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمون، دومین بازیکن تاثیرگذار لیگ روسیه، رقابت سردار ایرانی با مهاجمان روس و ازبک برای آقای گلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید