آشنایی با خواص آناناس

به گزارش بلاگ پو، آناناس یک میوه گرمسیر است که در سراسر دنیا موجود است. کریستف کلمب پس از سفر به آمریکای جنوبی، آناناس را به اروپا آورد. آناناس به عنوان میوه ای عجیب و غریب شناخته میشد که در مهمانی های رسمی سرو میشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با مجموعه ای از خواص آناناس آشنا کنیم.

آشنایی با خواص آناناس
شاید به نظرتان بیاید که کالری آناناس زیاد است و این میوه شیرین و مجذوب نماینده، چاق نماینده است. اما آناناس آنقدرها هم که به نظر می رسد پر کالری نیست مگر در شکل های مصرفی متفاوت مثل چیپس میوه. در صورتی که می خواهید برای بهره بردن از خواص بسیار این میوه و لذت بردن از طعم بی نظیرش، آن را در سبد غذایی خود جای دهید بهتر است به طور کامل با ارزش غذایی و مقدار کالری آناناس در شکل های مختلف آن آشنا شوید.

کالری آناناس در هر 100 گرم چقدر است؟هر 100 گرم آناناس تازه حاوی 57 کالری است.

کالری کمپوت آناناس در هر 100 گرم چقدر است؟هر 100 گرم کمپوت آناناس بدون آب 60 کالری و کمپوت با شربت غلیظ 83 کیلو کالری انرژی دارد.

آناناس خشک شده در هر 100 گرم چند کالری دارد؟هر 100 گرم چیپس میوه آناناس حاوی 269 کالری است.

کالری آب آناناس در هر 100 گرم چقدر است؟هر 100 گرم آب آناناس حاوی 52 کالری است.

خواص آناناسآناناس برای اغلب افراد در رده میوه های اشرافی به شمار میرود. این میوه خوشمزه برای بچه ها، بزرگسالان و خانم های شیرده مفید است. برای آشنایی بیشتر به خواص آناناس با ما همراه باشید.

1. پیشگیری و درمان سرماخوردگیبا تغییر آب و هوا و سردتر شدن روزها، سرماخوردگی و بیماری های ویروسی بیشتر خواهند شد. در فصل پاییز و زمستان، بسیاری از بزرگسالان و بچه ها به بیماری های باکتریایی مانند آنفولانزا مبتلا می شوند. برای پیشگیری از نفوذ بیماری ها و تقویت سیستم ایمنی بدن، باید مواد غذایی غنی از ویتامین مخصوصاً ویتامین C مصرف کنید. آناناس یکی از میوه های سرشار از ویتامین C است. با مصرف این میوه می توانید خودتان را در برابر ابتلا به بیماری های ویروسی و میکروبی بیمه کنید.

2. درمان آلرژی های فصلی و سینوزیتسینوزیت و آلرژی های فصلی از دیگر مشکلاتی است که افراد زیادی با آن روبرو می شوند. کسانی که سینوزیت دارند، حتی به بوی دود و عطر نیز واکنش نشان می دهند. برای درمان سینوزیت و آلرژی، آناناس بخورید. ترکیبات این میوه حساسیتی که دارید را کاهش می دهد.

3. کاهش استرس و درمان افسردگیاگر یک جلسه کاری در پیش رو دارید و دچار استرس و اضطراب شده اید، به شما پیشنهاد می کنیم آناناس بخورید. آناناس منبع غنی ویتامین B است. این میوه خوشمزه ترشح هورمون استرس را کاهش داده و احساس شادی و آرامش شما را چندین برابر می نماید. افرادی که به افسردگی مبتلا هستند با مصرف آناناس می توانند از این حالت خارج شده و احساس شادابی داشته باشند.

4. درمان آکنهاگر پوستتان چرب است و دائم جوش های ریز و درشت می زنید، به شما توصیه می کنیم آناناس بخورید. این میوه مجذوب نماینده و هیجان انگیز تأثیر شگفت انگیزی در کاهش چربی پوست و از بین بردن آکنه دارد. برای درمان جوش می توانید از ماسک آناناس نیز بهره ببرید. کافی است مقداری آناناس له شده را با زردچوبه ترکیب نموده و روی پوست بمالید. پس از چند بار استفاده می توانید خواص شگفت انگیز این ماده غذایی را در کاهش آکنه مشاهده کنید.

5. درمان ترک خوردگیآناناس را می توانید برای درمان ترک خوردگی پا و پوسته پوسته شدن لب ها نیز بهره ببرید. اگر پاهایتان خشک شده و ترک دارد، مقداری آناناس له شده را روی ترک ها مالیده و پا ها را با پلاستیک بپوشانید. آناناس ترک های پا را نرم نموده و آن ها را التیام می بخشد.

برای درمان ترک خوردگی و زخم لب هایتان نیز می توانید از آناناس یاری بگیرید. آناناس را با مقداری روغن زیتون ترکیب نموده و روی لب ها بمالید.

6. بهبود عملکرد دستگاه گوارشآناناس فیبر دارد. مصرف این ماده غذایی هضم غذا را بهبود می دهد و برای درمان بیماری های گوارشی مفید است. افرادی که یبوست دارند، کافی است روزانه یک فنجان از این میوه را مصرف نمایند. فیبر آناناس تمام مواد زائد روده را از بین می برد و از بروز سرطان روده پیشگیری می نماید.

سخن آخرآناناس از جمله میوه های مقوی و نسبتا کم کالری است. برای درمان یبوست آناناس بخورید. این میوه خوشمزه برای درمان ترک های پوستی مفید است و مو ها را شاداب می نماید. آناناس ضدسرطان است و از نفوذ رادیکال های آزاد به بدن پیشگیری می نماید. فیبر آناناس احساس سیری طولانی مدت ایجاد می نماید. برای غلبه بر اشتهای کاذب در طول رژیم غذایی می توانید این میوه را در نظر داشته باشید.

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون
انتشار: 1 آذر 1400 بروزرسانی: 1 آذر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 57131

به "آشنایی با خواص آناناس" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با خواص آناناس" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با خواص آناناس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید