شروع به کار خط کشتیرانی بندرعباس به بندر لاذقیه در 20 اسفند

به گزارش بلاگ پو، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه گفت: بیستم اسفند سال جاری، خط کشتیرانی بندرعباس به بندر لاذقیه سوریه شروع به کار خواهد نمود.

شروع به کار خط کشتیرانی بندرعباس به بندر لاذقیه در 20 اسفند

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، کیوان کاشفی گفت : طبق توافق اجرا شده، ماهی یک بار کشتی های باری به طور منظم از ایران به سوریه حمل بار خواهند داشت که نخستین محموله در تاریخ بیستم اسفند به بندر لاذقیه ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی این خط، هماهنگی های لازم با ستاد توسعه روابط مالی ایران با عراق و سوریه و سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اجرا شده است ؛ اضافه نمود : قرار است در صورت احتیاج این خط کشتیرانی به دو خط یعنی هر 15 روز یکبار ارسال کالا به لاذقیه تبدیل گردد، اما در ابتدای کار، یک بار در ماه صادرات به سوریه را به صورت منظم آغاز می کنیم.

کاشفی گفت: قبلاً مشکل اصلی این بود که باید بارهای صادراتی در بندرعباس دپو می شد تا اینکه به ظرفیت مورد نظر می رسید؛ در آن صورت کشتی به سمت بندر لاذقیه حرکت می کرد، اما اکنون این محدودیت زمانی و معطلی 45 روز برداشته شده و هرماه به طور منظم کشتی لاینر به سوریه خواهد رفت.

وی اضافه نمود: این نظم در صادرات حتماً به حجم صادرات یاری خواهد نمود و اگر ظرفیت تجارت میان دو کشور بیشتر گردد، خطوط کشتیرانی بیشتری به این موضوع اختصاص داده خواهد شد.

کاشفی ادامه داد: هیچ محدودیتی در اقلام صادراتی وجود ندارد ضمن اینکه این کشتی ها هم کانتینربر و هم فله بر است و صادرنمایندگان در صورت تمایل می توانند سوریه را به عنوان مقصد کالای صادراتی خود انتخاب نمایند.

به گزارش اتاق بازرگانی صنایع ؛ معادن و کشاورزی ایران ؛ چندی قبل نیز ؛ کاشفی عضو هیئت رئیسه اتاق ایران در سفر به سوریه و در ملاقات با نخست وزیر این کشور ؛ گزارشی از چگونگی تأسیس مرکز تجارت ایرانیان به نخست وزیر سوریه ارائه کرد.

وی در این ملاقات با اشاره به تحریم های آمریکا، گفت: معتقدیم فشارهای تحریم به دو کشور سوریه و ایران به نقطه سرانجام خود رسیده و این دو کشور توانسته اند الگویی از مقاومت در برابر زیاده خواهی آمریکا به جهان معرفی نمایند.

حسین عرنوس، نخست وزیر سوریه در این ملاقات ضمن تشکر و قدردانی از حمایت های دولت و مردم ایران، خواهان افزایش مبادلات مالی دو کشور توسط بخش خصوصی شد.

عرنوس با اشاره به صدمات سوریه در جنگ، مشارکت بیشتر شرکت های ایرانی در امر بازسازی و راه اندازی مجدد کارخانه های سوریه را خواهان شد.

نخست وزیر سوریه همچنین با اظهار خوشحالی از تأسیس مرکز تجارت ایرانیان در دمشق، این اقدام اتاق ایران را ناشی از اشتیاق بخش خصوصی ایران برای حضور در اقتصاد سوریه دانست و از حمایت کامل دولت سوریه از این مرکز اطلاع داد.

همچنین در سفر هیات ایرانی به حلب برنامه ریزی جهت برگزاری نمایشگاه در فروردین سال 1400 انجام گرفت و به علاوه اولین فروم تجاری در مرکز تجارت ایرانیان در آیین سفر برگزار و طی آن ظرفیت های همکاری دو کشور ایران و سوریه آنالیز شد.

یادآور می گردد ؛ طی 7 ماهه ابتدایی امسال حدود 73 میلیون دلار صادرات به سوریه و حدود 10 میلیون دلار از کشور فوق واردات اجرا شده است.

در همین سال مهم ترین کالاهای صادراتی ایران به سوریه شامل قطعات خودرو، دارو، میله های آهنی و فولاد، لوله و پروفیل، قطعات توربین های گازی، شیرخشک اطفال، پسته، شیرآلات بهداشتی، کربنات دی سدیم و مخمرها بوده و مهم ترین اقلام وارداتی ایران از سوریه نیز شامل فسفات، روغن زیتون، نباتات، مغز میوه و پارچه بوده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 43228

به "شروع به کار خط کشتیرانی بندرعباس به بندر لاذقیه در 20 اسفند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع به کار خط کشتیرانی بندرعباس به بندر لاذقیه در 20 اسفند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید