شروع جشنواره سفرهای بهاره در چین و هیاهوی چینی ها برای سفر

به گزارش بلاگ پو، سال نو در کشور پرجمعیت چین کم کم آغاز می گردد و مردم چشم بادامی شرق کره زمین آغاز سال قمری را با هیجان و شادی فراوان جشن می گیرند.

شروع جشنواره سفرهای بهاره در چین و هیاهوی چینی ها برای سفر

سال نوی چینی در ماه بهمن و فاصله 21 ژانویه تا 21 فوریه آغاز می گردد. در این بازه زمانی حلول ماه تازه (روز نخست ماه قمری) روز اول سال نو چینی خواهد بود. جشن سال نو از مهم ترین تعطیلات سنتی مردم چین به شمار می رود.

تقویم چینی، گاه شماری ترکیبی از سال شمسی-قمری است و حرکت خورشید، ماه و ستارگان، مشخص نماینده روزها، ماه ها و سال ها هستند.

مردم خاورزمین هم درست مثل هر جای دیگر جهان فصل تعطیلات سال نو را برترین فصل برای سفر می دانند. آنها در این روزها کوله بار خود را بسته و راهی سفر به شهرها و کشورهای دیگر هستند تا با شرکت در جشنواره سفرهای بهاری با انرژی و روحیه بیشتری فرا رسیدن بهار را جشن بگیرند.

شدت این اشتیاق تا آنجاست که در ایستگاه های مسافربری زمینی، هوایی و دریایی جا برای سوزن انداختن نیست. کافیست در تصاویر زیر نگاهی به ایستگاه های قطار بیندازید تا خودتان به راحتی دریابید که شرایط چگونه است. بسیاری از مردم چین در این روزها راهی سفر هستند و سعی دارند هر طور که شده از خانه و کاشانه خود بیرون بزنند و مدتی آسایش را تجربه نمایند.

آن طور که برآورد شده است بالغ بر 2.98 میلیارد سفر در طی جشنواره 40 روزه بهاری انجام می گردد. دولت چین تمام کوشش خود را می نماید تا مسافران سفری آرام و ایمن را داشته باشند و پس از سپری کردن تعطیلات به سوی خانه و کار و بارشان بازگردند.

منبع: فوت و فن / avax.news
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 65777

به "شروع جشنواره سفرهای بهاره در چین و هیاهوی چینی ها برای سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع جشنواره سفرهای بهاره در چین و هیاهوی چینی ها برای سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید