آمادگی ایران برای تحکیم و تقویت روابط و انتتقال تجربیات در حوزه های مختلف

به گزارش بلاگ پو، معاون وزیر امور خارجه صربستان که به منظور انجام رایزنی های سیاسی بین ایران و صربستان به تهران سفر نموده است، روز سه شنبه با معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان ملاقات و گفت وگو کرد.

آمادگی ایران برای تحکیم و تقویت روابط و انتتقال تجربیات در حوزه های مختلف

به گزارش خبرنگاران ،در این ملاقات، تخت روانچی با اشاره به سابقه روابط ایران و صربستان اظهارکرد : میان تهران و بلگراد روابط محبت آمیز ای برقرار است و اراده جدی برای توسعه و تحکیم مناسبات سیاسی، مالی و فرهنگی بین دو کشور وجود دارد.

معاون اروپا وآمریکای وزارت امور خارجه با تاکید بر ظرفیت های ایران در عرصه های مختلف مالی، بازرگانی، نفت و گاز، آمادگی کشورمان را برای تحکیم و تقویت روابط مالی و تبادل تجربیات در حوزه های مختلف گفت و خواهان تقویت مناسبات بخش های خصوصی دو کشور و نیز تحکیم همکاری های فرهنگی و گردشگری بین دو کشور شد.

در این ملاقات گوران آلکسیج معاون وزیر امور خارجه صربستان نیز گفت: بلگراد اهمیت زیادی برای روابط با تهران قائل است و بر این باور است که جمهوری اسلامی ایران دارای نقشی سازنده و اساسی در عرصه تحولات منطقه ای و بین المللی و بویژه دنیا اسلام می باشد.

وی همچنین تاکید نمود: دولت صربستان آمادگی دارد در کلیه عرصه ها از جمله در زمینه مالی، فن آوری و گردشگری مناسبات خود را با ایران تقویت کند.

تحولات خاورمیانه و منطقه جنوب شرق اروپا از دیگر موضوعاتی بود که در این ملاقات مورد گفتگو و رایزنی نهاده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20917

به "آمادگی ایران برای تحکیم و تقویت روابط و انتتقال تجربیات در حوزه های مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی ایران برای تحکیم و تقویت روابط و انتتقال تجربیات در حوزه های مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید