آمادگی ایران و اندونزی برای برگزاری نمایشگاه های مشترک هنری

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، در دیدار اکتاوینو علیمودین سفیر جمهوری اندونزی در ایران، مجید ملانوروزی مدیرکل دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برگزاری نمایشگاه های مشترک بین ایران و اندونزی گفت: ما می توانیم برای برگزاری نمایشگاهی از آثار هنرمندان اندونزی در ایران مشارکت داشته باشیم و امکان نمایش آثار هنرمندانی را که قابلیت نمایش آن در موزه هنرهای معاصر تهران باشد، فراهم کنیم.

آمادگی ایران و اندونزی برای برگزاری نمایشگاه های مشترک هنری

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

ملانوروزی ادامه داد: ما نقاشان و هنرمندان بزرگی داریم که می توانیم آثارشان را در اندونزی به نمایش بگذاریم. همچنین می توانیم برای برگزاری برنامه های فرهنگی کشور اندونزی در زمینه های مختلف هنری از جمله هفته فرهنگی اندونزی و نمایش فیلم در سالن سینمای موزه همکاری داشته باشیم.

اکتاوینو علیمودین نیز در این دیدار گفت: فرهنگ ایران و اندونزی شبیه یکدیگر است و آثار هنرمندان ایران و اندونزی ریشه در آثار عرفانی دارد. ما امیدواریم بتوانیم نمایش آثار هنرمندان ایرانی را در اندونزی داشته باشیم و یک همکاری مشترک بین این دو کشور برقرار گردد.

سفیر اندونزی در بازدید از نمایشگاه آثار پرویز تناولی و شیرهای ایرانی بیان نمود: این نمایشگاه بسیار جالب توجه بود چراکه ما آثاری را با جزییات کامل با یک تم خاص در رشته های هنری مختلف مشاهده کردیم. شیر نه تنها در نقاشی بلکه در مجسمه، طرح فرش، سرامیک، قفل و... و بطور کلی در تمامی جنبه های هنری منعکس شده است. این آثار غنای هنر ایران را نشان می دهد و این بیانگر این است که تناولی توانسته شیر را در فرم های مختلف نشان دهد.

در خاتمه این دیدار کتاب آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران به اکتاوینو علیمودین سفیر جمهوری اندونزی اهدا شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10806

به "آمادگی ایران و اندونزی برای برگزاری نمایشگاه های مشترک هنری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی ایران و اندونزی برای برگزاری نمایشگاه های مشترک هنری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید