پیکسل 6 و 6 پرو؛ آیا سامسونگ و اپل باید نگران باشند؟

به گزارش بلاگ پو، گوگل یکی از شرکت های بزرگ حوزه فناوری است که غالبا به خاطر سیستم عامل اندروید آن را می شناسیم، نه سخت افزارهایی که تا به امروز این شرکت تولید کرده است. اما با این حال مثل هر شرکت دیگری، گوگل هم در زمینه تولید گوشی هوشمند فعالیت می کند و محصولات کم اما خوب و باکیفیتی را راهی بازار کرده که از پیکسل گرفته تا پیکسل 5 در بازه های زمانی مختلف دسترس قرار گرفتند. جدیدترین محصولاتی هم که قرار است با این برند راهی بازار شوند گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو نام دارند که گفته می شود تغییرات چشمگیری چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ سخت افزاری به نسبت قبل خواهند داشت. اما این تغییرات آیا آن قدری گسترده هستند که باعث شوند شرکت های بزرگی چون سامسونگ و اپل نگران بوجود آمدن رقیبی سرسخت و قدر در بازار باشند؟

پیکسل 6 و 6 پرو؛ آیا سامسونگ و اپل باید نگران باشند؟

گوشی های سری پیکسل 6 را با توجه تصاویری که از آن ها منتشر شده، باید یکی از زیباترین و خاص ترین گوشی هایی بدانیم که قرار است امسال راهی بازار شوند. گوگل در زمینه طراحی گوشی هیچ وقت ثبات نداشته است. مثلا نمی شد گفت یکی از پیکسل ها زیبا و بی نقص است چون همیشه یک نقص واضح در طراحی گوشی های این شرکت دیده می شد. از حاشیه زیاد پیکسل 3 و 4 گرفته تا طراحی ماژول دوربین و چیزهایی مثل این. اما پیکسل 6 و 6 پرو با توجه به تصاویر منتشر شده، فوق العاده زیبا هستند.

گوشی های بعدی گوگل، برگ جدیدی از کتاب تاریخ پیکسل ها هستند. نه فقط در بین کننده های گوگل، بلکه بین تمام گوشی های پرچم دار کنونی، هیچ محصولی عرضه نشده بود که تا این اندازه خاص و چشم نواز باشد (نظر شخصی و البته در صورت حقیقت داشتن شایعه ها). اما قبل از اینکه بخواهیم در رابطه با این گوشی ها حرف بزنیم، باید نگاهی کامل تر به این داستان داشته باشیم. اینکه چرا تا به امروز گوشی های گوگل نتوانستند با بهترین های بازار رقابت داشته باشند و آیا این موضوع با سری پیکسل 6 بهتر می شود یا اینکه باز هم سامسونگ، اپل و شرکت های مطرح دیگر که در زمینه تولید گوشی هوشمند فعالیت می کنند با خیال راحت و بدون اینکه رقیبی قدرتمند متولد شده باشد به کار خود ادامه می دهند.

در نهایت به این موضوع می پردازیم که انتظار داریم در سری گوشی های پیکسل 6 چه قابلیت هایی را ببینیم و چه قابلیت هایی قرار است با توجه به خبرها و شایعه ها در آن ها حضور داشته باشد. آیا گوگل می تواند رقیبی قدرتمند و شایسته برای رقابت با محصولاتی نظیر گلکسی S22، شیائومی می 12، وان پلاس 10 یا حتی آیفون 13 تولید کند؟ محصولاتی که قرار است فوق العاده قدرتمند، باکیفیت و مجهز باشند.

مشکل پرچم داران گذشته گوگل

پیکسل 5

در حال حاضر بهترین پرچم دار گوگل، پیکسل 5 است که اگرچه از پردازنده پرچم دار درون آن استفاده نشده اما در مجموع به خاطر بهره مندی از یک سری قابلیت های خوب، لقب پرچم دار را یدک می کشد و قیمت نسبتا بالایی هم دارد (700 دلار). در محدوده قیمتی 700 دلار هم گوشی های زیادی وجود دارند که بتوانند این محصول را به راحتی پشت سر بگذارند چون پیکسل 5 نه پردازنده قدرتمندی دارد، نه از بزرگ نمایی اپتیکال بهره می برد و نه از لحاظ ظاهری، حس و حال یک پرچم دار باکیفیت را به کاربر القا می کند.

آن دسته از کسانی که پیکسل 5 را خریداری می کنند قطعا نمی توانند برای درازمدت روی توانایی های آن، به آن اندازه که می توان به پرچم دار اعتماد کرد حساب کنند. حتی یک قابلیت مدرن و ساده نظیر حسگر اثرانگشت درون صفحه هم درون این گوشی وجود ندارد و برای این کار باید به حسگر تعبیه شده روی پنل پشتی متوسل شد که در پرچم دارهای امروزی چنین طراحی قابل قبول نیست. پشتیبانی از سنسور تشخیص چهره حرفه ای هم درون این گوشی وجود ندارد تا بدین ترتیب با یک گوشی کاملا ساده طرف باشیم.

پیکسل 4

سری پیکسل 4 از آن دسته پرچم دارانی بودند که پر سر و صدا وارد بازار شدند اما هیچ وقت نتوانستند انتظاراتی که از آن ها داشتیم را برآورده کنند. در درجه اول ظاهر نه چندان زیبای این گوشی ها بود که به نسبت پرچم داران آن زمان یعنی سری گلکسی نوت 10 سامسونگ، آیفون 11 و… بسیار ساده به نظر می رسید. دلیل دوم هم به خاطر قیمت بسیار بالای آن ها بود که ارزش خرید آن ها را کاملا پایین آورد.

از دیگر قابلیت های نه چندان خوب این گوشی ها هم باید به سنسور موشن سنس اشاره کرد که البته بیشتر جنبه تبلیغات داشت تا اینکه سنسوری کاربردی و خاص باشد. با کمک این سنسور، البته اگر به درستی کار می کرد، می شد گوشی را از فاصله نسبتا دور هم کنترل کرد.

علاوه بر این ها، باتری های ناامیدکننده، نمایشگر 90 هرتزی با عملکرد ناپایدار، نبود دوربین فوق عریض و چیزهایی از این دست، باعث شد پیکسل 4 و برادر بزرگ ترش یعنی پیکسل 4XL به یکی از بدترین گوشی های تاریخ گوگل تبدیل شوند. فراموش نکنید رقبای این گوشی در آن سال گلکسی نوت 10 و هواوی P30 پرو بودند؛ کننده هواوی قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری داشت و گلکسی نوت 10 هم از دوربین های سه گانه بسیار قدرتمند بهره می برد که فوق عریض هم بین آن ها دیده می شد.

پیکسل 3

پیکسل 3 اگرچه گوشی خوبی بود اما در عرضه آن به بازار یک سری مسائلی وجود داشت. هرچند این موضوع خیلی مشکل ساز نبود چون طراحی این گوشی از لحاظ ظاهری در بین تمام پرچم دارانی که آن زمان راهی بازار شده بودند ضعیف تر بود. ناچ روی صفحه واقعا از زیبایی گوشی کاسته بود و از طرفی در حالی که رقبای قدرتمندی چون هواوی P20 پرو با سه دوربین فوق العاده باکیفیت راهی بازار شده بودند، پیکسل 3 روی پنل پشتی خود فقط یک دوربین داشت. بنابراین طبیعی بود این گوشی هم نتواند گوگل را در راستای که باید قرار دهد.

پیکسل 2 و پیکسل 2XL؛ آخرین پادشاهان گوگل

وقتی بخواهیم درباره بهترین گوشی گوگل صحبت کنیم، حتما باید به سری پیکسل 2 اشاره کنیم. محصولاتی که نه تنها ثابت کردند گوگل می تواند پرچم داری شایسته رقابت تولید کند بلکه می تواند پرچم داری تولید کند که گوی سبقت را از رقبا برباید و بهترین باشد. اگرچه مدل استاندارد به خاطر حاشیه زیاد دور نمایشگر خیلی ظاهر مدرن و زیبایی نداشت اما مدل XL واقعا زیبا بود و با کاهش میزان حاشیه و رنگ بندی دوگانه و بسیار زیبای سفید و مشکی، توانست از همه لحاظ یک پرچم دار قدرتمند باشد.

از دیگر قابلیت های خوب مدل پیکسل 2XL باید به دوربین هایی اشاره کنیم که بی نظیر بودند (هم دوربین اصلی و هم دوربین سلفی) و خود گوشی هم در مجموع فوق العاده عالی ظاهر شد. به تمام این ها، استاندارد ضد آب IP67، بلندگوهای استریوی فوق العاده قدرتمند و باکیفیت، عملکرد سخت افزاری پایدار و عالی، باتری پرظرفیت با طول عمر بالا و از همه مهم تر، به روزرسانی نرم افزاری که تجربه بی نظیری از اندروید خالص را به مدت سه سال و آن هم به شکل منظم، در اختیار کاربران قرار می داد را اضافه کنید تا متوجه این موضوع شوید که پیکسل 2XL تا چه اندازه قدرتمند و مجهز بود.

البته نباید این طور در نظر بگیریم که پیکسل 2XL بی نقص بود. این گوشی هم مانند بسکمک از پرچم دارهای آن زمان، مسائل خاص خود را داشت. برای مثال بزرگ ترین مسئله ای که این گوشی باید با آن دست و پنجه نرم می کرد، محصولاتی بودند که باید با آن ها رقابت می کرد؛ یعنی گلکسی نوت 8 و آیفون X که با قابلیت شارژ بی سیم، دوربین تله فوتو با زوم 2 برابری، ظاهری مدرن تر و زیباتر و امکانات بیشتر راهی بازار شدند؛ به خصوص آیفون X که از لحاظ ظاهری، انقلابی را در تاریخ گوشی های آیفون بوجود آورده بود. گلکسی نوت 8 هم که از قلم S-Pen به عنوان نقطه رجحان خود در برابر رقبا بهره می برد.

کننده گوگل قیمت کمتری داشت و ارزش خرید بالا، به خصوص در بخش دوربین که در بررسی ها دیدیم هم پیروز به شکست گلکسی نوت 8 شد و هم آیفون X. این رجحان چه در بخش سلفی، چه با دوربین اصلی و در تمامی شرایط نوری حفظ شد تا پیکسل 2 تا همیشه در ذهن علاقه مندان به گوشی های گوگل به عنوان یک گوشی قدرتمند و تکرار نشدنی باقی بماند.

دوران بعد از پیکسل 2

بعد از پیکسل 2، سری گوشی های پیکسل 3، 4 و 5 را شاهد بودیم و تلاش های گوگل تا دوربین این گوشی ها را ارتقا داده و طراحی بهتری برای آن ها در نظر بگیرد. این در حالی بود که شرکت های دیگر نظیر سامسونگ و اپل و هواوی (و اکنون شیائومی و سایر شرکت های چینی) یکی پس از دیگری در حال گذر از استانداردها و معرفی قابلیت های نوآورانه بودند.

مثلا پیکسل 3 در اکتبر سال 2018 رونمایی شد. درست یک هفته پس از اینکه این گوشی راهی بازار شد، هواوی با سری میت 20 پرو در حال شکستن رکوردهای مختلف در بخش دوربین بود. این گوشی با دوربین های قدرتمندی راهی بازار شد که از فاصله کانونی چندگانه، حالت شب با عملکردی فوق العاده، حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر، قابلیت تشخیص چهره سه بعدی، شارژ بی سیم معکوس، آداپتور شارژر فوق العاده سریع و یک باتری بسیار پرظرفیت در آن زمان (4200 میلی آمپر ساعتی) بهره می برد که گوشی را برای چند روز استفاده روشن نگه می داشت.

دو هفته بعد از آن، وان پلاس از گوشی 6T رونمایی کرد. محصولی که از لحاظ نرم افزاری، تجربه ای بسیار نزدیک به اندروید استوک (اندروید گوشی های پیکسل) را در اختیار کاربران قرار می داد تا پیکسل ها دیگر از این لحاظ خاص نباشند. از طرفی حاشیه بسیار کم، عملکرد سخت افزاری فوق العاده قدرتمند و حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر، از دیگر قابلیت هایی بودند که باعث شدند پیکسل 3 اصلا نتواند خودنمایی کند.

مشکل اینجا بود که گوگل در زمینه تولید گوشی های هوشمند در حال درجا زدن بود چون حتی پیکسل 4 هم در تقابل با پرچم داران کم نظیری چون وان پلاس 7 و 7 پرو، سری گلکسی S10 و نوت 10، هواوی P30 پرو و آیفون 11 حرفی برای گفتن نداشت. گوگل تصور کرد برای بهترین بودن، باید محصولی ساخت مشابه همان محصولی که سال گذشته توانست بهترین باشد. اینطور بود که متحمل شکست سنگینی شد و نتوانست خیلی پیروز ظاهر شود.

سپس پیکسل 5 به عنوان پرچم دار گوگل ولی در حقیقت یک میان رده گران قیمت راهی بازار شد و از قابلیت های خوبی نظیر استاندارد ضد آب IP68 و شارژ بی سیم بهره می برد. آن هم در سالی که گوشی هایی نظیر گلکسی S20 فن ادیشن، آیفون 11 و اواخر سال هم آیفون 12، وان پلاس 8 و 8T و بسکمک محصولات دیگر با قیمتی کمتر یا اندکی بیشتر با عملکردی فوق العاده (بهتر از پیکسل 5) در بازار وجود داشتند.

گوشی های سری پیکسل 6؛ خبرها، شایعه ها و انتظارها

طراحی و نمایشگر

تا به این لحظه خبرهای زیادی در رابطه با گوشی های سری پیکسل 6 منتشر شده که شامل دو گوشی در مدل های استاندارد و پرو می شوند. می توانیم امیدوار باشیم گوگل بالاخره بعد از سال ها توانسته برجسته ظاهر شود. اما این بار در راستای پیروزیت آمیز و خوب. دیگر ناچ ها و حاشیه ها زیاد نیستند که باعث شوند به شکل منفی در رابطه با پیکسل ها حرف بزنیم، خبری از موشن سنسور نخواهد بود که یک قابلیت دهن پرکن اما بدون کاربرد باشد.

رندرها و تصاویر منتشر شده نشان می دهند پیکسل 6 پرو بزرگ تر از مدل استاندارد است؛ یعنی دقیقا آنچه انتظار داشتیم اما هر دو گوشی ظاهری یکسان دارند. مثلا در هر دو دوربین سلفی حفره ای روی نمایشگر تعبیه شده تا بدین ترتیب از لحاظ ظاهری، بیشتر شبیه به گوشی های مدرن امروز باشند.

آنچه باعث شده طراحی این گوشی بسیار قابل توجه، زیبا و چشم نواز باشد، ماژول دوربین آن روی پنل پشتی است که زبان طراحی کاملا متفاوتی دارد. نه تنها شکل ظاهری بلکه حتی رنگ بندی پنل پشتی پیکسل های جدید هم خاص خواهد بود. سفید، مشکی، نارنجی، رنگ هایی است که در یک مدل از پیکسل به گونه های متفاوتی به کار رفته اند. البته همه این تعریف و تمجیدها زمانی درست خواهد بود که رندرها و تصاویر منتشر شده هم به حقیقت تبدیل شوند. چون نمی دانیم آیا این رنگ ها به همین زیبایی و ظرافت در مدل نهایی این دو محصول به کار گرفته خواهد شد یا خیر. اما اگر این اتفاق رخ دهد، قطعا پیکسل ها بی نظیر و خاص خواهند بود.

می رسیم به نمایشگر، جایی که مکس وینبچ، از افشاگران معروف حوزه فناوری گفته بود شاهد یک نمایشگر 6.67 اینچی OLED با نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتزی خواهیم بود. همین نمایشگر با همین مشخصات اما اندازه 6.4 اینچی در مدل استاندارد هم به کار گرفته خواهد شد منتها اگر نرخ تازه سازی تصویر در آن به 90 هرتز هم برسد تعجبی نخواهیم کرد چون بالاخره باید دلیلی وجود داشته باشد تا اختلاف قیمت این دو گوشی سوا از اندازه توجیه شود.

دوربین ها

اگرچه با نگاهی به تصاویر منتشر شده می توان به وضوح دید چند دوربین درون ماژول پشتی تعبیه شده است اما نمی دانیم نوع سنسور و مشخصات فنی آن ها چیست. با این حال با توجه به شایعه ها، به نظر می رسد گوگل بالاخره پذیرفته از سنسورهای جدیدی درون گوشی هایش استفاده کند که احتمالا به شکل قابل توجهی بزرگ تر از نمونه به کار رفته در پیکسل های قدیمی خواهد بود.

به نظر می رسد پیکسل 6 پرو سه دوربین خواهد داشت که یکی از آن ها به احتمال بسیار فراوان لنز تله فوتو با قابلیت بزرگ نمایی 5 برابری اپتیکال خواهد بود. بدین ترتیب بهترین مدل پیکسل 6 اگرچه نمی تواند در بخش بزرگ نمایی بهترین های بازار را پشت سر بگذارد اما می تواند شایسته رقابت با آن ها یعنی گلکسی S21 اولترا و شیائومی می 11 اولترا باشد.

با توجه به آنچه شنیدیم، گوگل قابلیت پردازش تصویر را هم بهبود بخشیده تا بدین ترتیب کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین های این دو گوشی فوق العاده باشد؛ دوربین هایی با فاصله کانونی چندگانه و برخلاف آنچیزی که تا به امروز در گوشی های سری پیکسل وجود داشت.

پردازنده و نرم افزار

از لحاظ قدرت سخت افزاری، خبرهای منتشر شده پیرامون پیکسل 6 و 6 پرو بسیار مبهم هستند. نمی دانیم گوگل قصد دارد در این گوشی ها از تراشه پرچم دار کوالکام استفاده کند یا به استفاده از تراشه اختصاصی روی خواهد آورد. از این بابت که آیا باز هم تراشه استفاده شده در این گوشی ها پرچم دار خواهد بود یا خیر هم بی خبریم چون رفتار گوگل طی یکی دو سال گذشته در این زمینه قابل پیش بینی نبوده است.

با توجه به بیشتر خبرهایی که پیرامون این دو گوشی وجود دارد، گویا گوگل با سامسونگ وارد همکاری شده تا با کمک غول کره ای، یک پردازنده اختصاصی برای گوشی هایش تولید کند. البته این پردازنده قرار است قلب تپنده پیکسل 6 پرو باشد و از لحاظ قدرت سخت افزاری هم هم ردیف با اسنپدراگون 870 خواهد بود. این یعنی باز هم قدرتمندترین پیکسل موجود از لحاظ سخت افزاری نمی تواند رقیبی برای پرچم داران هم رده خود باشد.

اگر بخواهیم صادقانه در این رابطه حرف بزنیم، نمی دانیم چرا گوگل نمی خواهد از پردازنده پرچم دار کوالکام در گوشی هایش استفاده کند، اما همین که تصمیم گرفته از پردازنده ای در حد و اندازه های پرچم دار سال گذشته در یکی از گوشی هایش استفاده کند بسیار بهتر از حالتی است که یک پردازنده میان رده را ببینیم. اگر این پردازنده ای که قرار است در پیکسل 6 پرو به کار گرفته شود واقعا اختصاصی و سفارشی باشد، باید از لحاظ عملکرد بسیار بهینه باشد، دقیقا مثل گوشی های آیفون چرا که در این صورت هم سازنده سخت افزار گوگل است و هم طراح نرم افزار، بدین ترتیب گوشی هایش را به بهترین شکل ممکن با اندروید هماهنگ می کند. هرچند در این صورت هم نمی توان آن را رقیبی برای گوشی های مجهز به اسنپدراگون 888 یا A14 و A15 دانست.

پیکسل 6 اما داستان متفاوتی دارد. این گوشی پرچم دار مقرون به صرفه گوگل خواهد بود و طبیعی است از مشخصات سخت افزاری ضعیف تری برخوردار باشد. این روزها استراتژی گوگل و برخی دیگر از شرکت ها در قبال پرچم دارهای کوچک تر در حال تغییر است. مثلا اگرچه در سال های گذشته، تمام مدل از پرچم دارهای گوگل با پردازنده های مشابهی راهی بازار می شدند، این بار مدل کوچک تر با یک پردازنده میان رده راهی بازار خواهد شد.

البته در این رابطه همان طور که گفته شد خبرهای زیادی در اختیار نداریم اما تا به این لحظه محتمل ترین گزینه موجود اسنپدراگون 780G خواهد بود که در گوشی شیائومی می 11 لایت هم استفاده شد. این پردازنده را باید به نوعی جانشین اسنپدراگون 765G بدانیم که در پیکسل 5 استفاده شد. این پردازنده جدید و قدرتمند از 1 هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز، 3 هسته از همان نوع با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 4 هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز بهره می برد و یک پردازنده فوق العاده توانمند در امور پردازشی است.

سوا از بحث سخت افزار، تجربه پیکسل 6 از لحاظ نرم افزاری فوق العاده هیجان انگیز خواهد بود. چرا که بعد از مدت ها، اندروید از لحاظ امنیتی، سرعت، قابلیت و امکانات پیشرفت چشمگیری داشته (اندروید 12) و بی صبرانه منتظریم آن را در محصولی ساخت خود گوگل تجربه کنیم. به صورت کلی، در اندروید 12 از لحاظ ظاهری بیشترین تغییر را در تاریخ سیستم عامل اندروید شاهد هستیم و در بخش هایی نظیر حریم خصوصی و امنیت، ویجت ها و سهولت استفاده هم، این نسخه پیشرفت چشمگیری داشته است.

آیا گوشی های سری پیکسل 6 رقیبی شایسته برای کنندگان سامسونگ و اپل هستند؟

به صورت کلی، انتظار می رود پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو با یکدیگر متفاوت باشند. همین مسأله سبب می شود گوگل دو محصول در دو دسته کاملا متفاوت داشته باشد که هر دوی آن ها می توانند به رقیبی سرسخت و قدرتمند برای گوشی های قدر بازار تبدیل شوند؛ هم در دسته میان رده های قدرتمند و هم پرچم دارها.

با در نظر دریافت تمام شایعه ها و خبرهایی که تا به امروز منتشر شده اند، می توان گفت پیکسل 6 جانشینی برای پیکسل 5 خواهد بود اما با دو دوربین بهتر، پردازنده بسیار قدرتمندتر و یک باتری احتمالا پرظرفیت تر و در همان محدوده 700 دلار هم قیمت گذاری و راهی بازار خواهد شد.

پیکسل 6 پرو اما قرار است بهترین های اپل، سامسونگ، شیائومی و وان پلاس را به چالش بکشد. شاید نه مدل های قدرتمند نظیر آیفون 13 پرو مکس، گلکسی S22 اولترا، می 12 اولترا یا وان پلاس 10 پرو چرا که این مدل ها احتمالا با بهترین و قدرتمندترین سخت افزارهای موجود در سال بعد راهی بازار می شوند؛ بلکه پرچم دارهای مقرون به صرفه از این سری های محبوب و قدرتمند.

مثلا گلکسی S22 قرار است با دوربین های بسیار پیشرفته تر، پردازنده سفارشی با پردازشگر گرافیکی ساخت AMD (گویا پردازنده پرچم دار بعدی سامسونگ خواهد بود) و حتی دوربین سلفی زیر نمایشگر راهی بازار شود. اگر این اتفاق رخ دهد، بنابراین گوگل باز هم مثل سال های گذشته شرایط سختی برای رقابت خواهد داشت.

تنها چیزی که می تواند باعث نجات پیکسل 6 پرو شود طراحی خاص و چشم نواز، دوربین و قابلیت پردازش تصویر قدرتمند آن است. البته در صورتی که شرکت آمریکایی بپذیرد وقتی فقط در بخش دوربین می تواند با سایر شرکت ها رقابت کند، قیمت محصولاتش را هم کاهش دهد. در واقع اگر این اتفاقات هم رخ دهد باز هم پیکسل چیز جدیدی را از خود به نمایش نگذاشته؛ یعنی همان نقاط قوتی که در پیکسل 2XL شاهد بودیم را در این گوشی هم شاهد خواهیم بود. مگر اینکه گوگل خلاف این امر را ثابت کند و غافلگیرمان کند.

اگر گوگل بتواند قیمت معقولی برای پرچم داران جدید خود در نظر بگیرد و در عین حال در یکی دو بخش هم بهتر یا در بدترین حالت در حد و اندازه های پرچم دارهای قدر بازار ظاهر شود، قطعا می تواند یکی از محبوب ترین گوشی های بازار لقب بگیرد. گوگل باید متوجه این موضوع شود که وقتی یک گوشی می تواند عملکرد پیروزی داشته باشد که در حد و اندازه های رقبا ظاهر شود و قیمت پایین تری داشته باشد؛ نه اینکه در تمامی بخش ها ضعیف تر باشد و در عین حال گران تر باشد.

امیدواریم تمام شایعه ها و خبرهایی که تا به امروز بیشتر در رابطه با عملکرد خوب سری پیکسل 6 منتشر شده اند حقیقت داشته باشند. شاید در این صورت یک نسخه 2021 از پیکسل 2XL را ببینیم که پیروز شود بار دیگر گوگل را به جایگاهی که انتظار می رود برگرداند و در عین حال باعث شود شرکت های دیگر هم در راستا تولید گوشی های بهتر تلاش کنند.

تا به امروز گوشی های پیکسل هدف و رسالتی کاملا متفاوت با سایر گوشی های اندرویدی داشته اند. مثلا پیکسل 5 محصولی بود که گوگل به وسیله آن بتواند تجربه لذت بخش استفاده از اندروید 11 را در خالص ترین شکل ممکن به نمایش بگذارد. اما به نظر می رسد این گوشی در انجام این وظیفه شکست خورد چرا که این وظیفه را پیکسل 4 5G هم با همان سخت افزار می توانست برعهده بگیرد.

اگر گوگل به دنبال پیروزیت بود، باید این گوشی را به پردازنده پرچم دار مجهز و مانند بسکمک از شرکت های دیگر، یک سری از قابلیت های جذاب نظیر نمایشگر خمیده، دوربین های قدرتمند و بدنه فلزی و شیشه ای را از آن حذف می کرد تا قیمت تمام شده کاهش پیدا کند. در نتیجه این موضوع کاربران بیشتری به خرید این گوشی تمایل نشان می دادند و آن وقت بود که گوگل پیروز می شد خودی نشان دهد.

شرکت هایی نظیر سامسونگ و شیائومی به عنوان سردمداران دنیای اندروید، پیوسته در تلاش هستند بهترین و جدیدترین نوآوری های سخت افزاری روز را در کنار قابلیت های نرم افزاری خوب، در اختیار کاربران قرار دهند. به همین خاطر هم است که هر روز به دستاوردهای بزرگ تری دست پیدا می کنند. وان پلاس هم چیزی بین این دو شرکت است اما اپل داستان متفاوت خود را دارد.

سؤالی که باید پرسید این است که آیا سری پیکسل 6 می تواند گوگل را بالاخره به شرکتی قدرتمند در زمینه سخت افزار تبدیل کند؟ به عبارتی دیگر، این گوشی ها پتانسیل آن را دارند که به گوگل در راستا تبدیل شدن به این رویای بزرگ کمک کنند. حال باید دید خود گوگل چقدر مشتاق به دست یابی به این مهم است.

گوگل همچنین باید مراقب محصولات دیگری هم سوا از پرچم داران باشد؛ درباره قاتلین پرچم دار صحبت می کنیم نظیر گلکسی S21 فن ادیشن یا بسکمک از گوشی های شیائومی و ردمی و حتی مدل های استاندارد آیفون که عملکردی بی نظیر در بخش سخت افزاری و نرم افزاری در قبال هزینه ای که برای آن ها پرداخت می شود از خود به نمایش می گذارند.

یک موضوع دیگر در کنار قیمت، بازار عرضه است. گوشی های گوگل در حال حاضر در بازارهای محدودی در دسترس کاربران قرار دارند یا به سختی می توان به آن ها دسترسی داشت. گوگل برای جذب کاربر هم که شده باید محدوده فعالیت های خود را گسترش دهد در غیر این صورت هر چقدر هم که عملکرد خوبی داشته باشد، باز هم نمی تواند رقیبی جدی برای شرکت های بزرگ باشد. هرچند این موضوع باید بعد از تقاضای زیاد صورت بگیرد.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا گوگل می تواند با سری پیکسل 6 به رقابت با پرچم داران قدرتمند بازار بپردازد؟

منبع: PhoneArena

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 50224

به "پیکسل 6 و 6 پرو؛ آیا سامسونگ و اپل باید نگران باشند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکسل 6 و 6 پرو؛ آیا سامسونگ و اپل باید نگران باشند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید