آیفون 12؛ هر آنچه از آیفون های 5G اپل برای 2020 می دانیم

به گزارش بلاگ پو، چند هفته دیگر خانواده آیفون 12 رسما معرفی می شوند و تا حالا اطلاعات زیادی در خصوص این گوشی ها فاش شده است. از بین این شایعات، می توانیم به تغییر طراحی بدنه و پشتیبانی این گوشی ها از 5G اشاره کنیم. اگرچه هنوز هم بعضی نکات ناگفته در خصوص آن ها باقی مانده، ولی روی هم رفته با قاطعیت زیادی می توانیم در خصوص مشخصات این گوشی ها اظهارنظر کنیم.

آیفون 12؛ هر آنچه از آیفون های 5G اپل برای 2020 می دانیم

4 آیفون با 2 اندازه جدید

حتی اگر تمام خبرها حقیقت نداشته باشند، با خیال راحت می توانیم بگوییم که اپل قرار است از 4 مدل آیفون 12 رونمایی کند که اندازه آن ها از این قرار است:

  • آیفون 5.4 اینچی
  • آیفون 6.1 اینچی با مشخصات سخت افزاری مشابه مدل 5.4 اینچی
  • آیفون 6.1 اینچی با مشخصات سخت افزاری بهتر
  • آیفون غول پیکر 6.7 اینچی

در ابتدا مینگ چی کو که مشهورترین تحلیلگر محصولات اپل محسوب می گردد، این خبر را خاطرنشان کرد و مدتی قبل هم توسط وال استریت ژورنال تایید شد. در نهایت هفته گذشته خبرگزاری بلومبرگ هم بار دیگر عرضه 4 آیفون با این ابعاد را تایید نموده است.

طراحی بدنه مشابه آیفون 4 و 5

اپل از زمان آیفون 6 از بدنه مشابهی برای گوشی های خود استفاده نموده که در این مدت شاهد استفاده از لبه های خمیده بوده ایم. اما حالا طبق خبرهای متعدد، اپل می خواهد بار دیگر به دوران آیفون 4 و 5 برگردد و از لبه های تخت برای بدنه این گوشی ها استفاده کند. باید خاطرنشان کنیم مدل جدید آیپد پرو هم از چنین بدنه ای بهره می برد.

در ادامه می توانید تصاویر مربوط به ماکت های بدنه آیفون 12 را مشاهده کنید که بر اساس این اطلاعات فاش شده ساخته شده اند.

طبق گزارش های بلومبرگ، دو مدل ارزان تر با لبه های از جنس آلومینیوم روانه بازار می شوند و مدل های گران تر از لبه های مبتنی بر فولاد ضد زنگ خواهند بود. اگر می خواهید ببینید که خانواده آیفون 12 نسبت به نسل های قبلی از لحاظ اندازه در چه جایگاهی واقع شده است، می توانید این تصویر منتشر شده را مشاهده کنید:

همانطور که می بینید، آیفون 5.4 اینچی میان نسل قبلی و نسل جدید آیفون SE قرار می گیرد. روی هم رفته هنوز هم بسیاری از کاربران خواستار استفاده از گوشی های جمع وجور هستند و احتمالا آیفون 5.4 اینچی می تواند توجه این افراد را جلب کند.

اولین آیفون های 5G

آیفون های 2020 اولین آیفون هایی هستند که از اینترنت 5G پشتیبانی می نمایند. وال استریت ژورنال در ماه آوریل خاطرنشان کرد که فقط بخشی از این مدل ها دارای این قابلیت خواهند بود ولی همان زمان بلومبرگ خاطرنشان کرد که هر 4 مدل چنین قابلیتی را دریافت خواهند کرد. در این میان، سایت Fast Company گزارش داده که فقط گران ترین مدل از فناوری امواج میلی متری اینترنت 5G پشتیبانی می نماید.

در ماه ژانویه، مینگ چی کی کو اعلام نموده بود که هر 4 مدل از هر دو فناوری فرکانس های زیر 6 گیگاهرتز و امواج میلی متری پشتیبانی می نمایند ولی این افشاگر هفته گذشته اعلام نموده عرضه مدل های مبتنی بر امواج میلی متری پایین تر از حد انتظار خواهد بود.

بنابراین با توجه به اخبار و شایعات فعلی، پشتیبانی تمام مدل ها از 5G موضوعی قطعی محسوب می گردد ولی معلوم نیست که کدام مدل ها از کدام فناوری های 5G پشتیبانی می نمایند.

بهره گیری تمام مدل ها از نمایشگرهای اولد

بالاخره بعد از مدت ها انتظار قرار است تمام مدل های آیفون همراه با نمایشگر اولد روانه بازار شوند. اگرچه از چند سال قبل اپل به بهره گیری از نمایشگرهای اولد روی آورده، اما در این میان گوشی هایی مانند آیفون XR و آیفون 11 با نمایشگر LCD عرضه شده اند.

علاوه بر اولد بودن نمایشگر، اخیرا تقریبا تمام پرچم داران اندرویدی به بهره گیری از رفرش ریت بالا روی آورده اند که این مشخصه می تواند انواع محتوا را به صورت روان تر و جذاب تری نمایش دهد. در خصوص رفرش ریت گزارش ها حاکی از آن است که دو مدل گران تر آیفون 12 از نمایشگر 120 هرتز و دو مدل ارزان تر از نمایشگر 60 هرتز بهره می برند.

تعداد دوربین های اصلی

گفته می گردد سال جاری آیفون های ارزان تر از دوربین دوگانه و آیفون های گران تر از دوربین سه گانه بهره می برند. همچنین به نظر می رسد گران ترین مدل مجهز به سنسور LIDAR خواهد بود که با بهره گیری از لیزر می تواند اشیاء اطراف گوشی را شناسایی کند. بنابراین از لحاظ تئوری در زمینه واقعیت افزوده حرف بیشتری برای گفتن دارد.

اپل اولین بار برای نسل جدید آیپدهای پرو از سنسور LIDAR استفاده کرد و باید ببینیم آیا در آیفون موردنظر این سنسور قابلیت ها و جذابیت بیشتری پیدا نموده یا نه.

حذف شارژر و هدفون از جعبه آیفون 12

یکی از مهم ترین تغییرات خانواده آیفون 12 مربوط به جعبه آن ها خواهد بود. مینگ چی کو چند ماه قبل خاطرنشان کرد که جعبه این گوشی ها فاقد شارژر و ایرباد است. البته ظاهرا در جعبه این گوشی ها کابل تبدیل لایتنینگ به USB-C قرار می گیرد تا کاربران بتوانند از شارژر موجود در خانه برای شارژ کردن آیفون خریداری شده استفاده نمایند.

همچنین ظاهرا اپل میخواهد شارژر جدید 20 وات را به صورت جداگانه به فروش برساند که نسبت به شارژر 18 وات ارائه شده همراه با آیفون 11 پرو و برادر عظیم ترش سرعت بیشتری دارد. باید خاطرنشان کنیم آیفون 11 همراه با شارژر 5 وات به دست کاربران می رسد.

  • آیا خریداران آیفون 12 با حذف شارژر از جعبه کنار می آیند؟

با توجه به حذف شارژر و هدفون، گفته می گردد آیفون های جدید از جعبه های بسیار باریک تری بهره می برند. در همین زمینه تصویری از جعبه آیفون 12 منتشر شده که در ادامه می توانید آن را مشاهده کنید. بدون شک اپل در مراسم رونمایی از خانواده آیفون 12 ادعا می نماید که چنین تصمیمی برای یاری به محیط زیست اتخاذ شده است.

بهره گیری از تراشه های جدید

مطابق فرایند همیشگی اپل، نسل جدید آیفون ها از جدیدترین تراشه های این شرکت بهره می برند. طبق گزارش ها این تراشه ها نسبت به نسل قبلی ارتقای قابل توجهی پیدا نموده اند و اپل به خصوص بر روی بهبود قابلیت های هوش مصنوعی و واقعیت افزوده تمرکز نموده است. با توجه به نامگذاری تراشه های اپل طی چند سال گذشته، به احتمال زیاد آن ها به عنوان A14 Bionic معرفی خواهند شد.

تاخیر در عرضه خانواده آیفون 12

اپل طی سال های گذشته مدل های جدید آیفون را در ماه سپتامبر عرضه می کرد اما برای سال جاری اپل اعلام نموده که عرضه این گوشی ها با تاخیر چند هفته ای روبرو می شوند. طبق گزارش بلومبرگ، مدل های ارزان تر زودتر از مدل های گران تر روانه بازار می شوند. البته این اخبار به معنای آن نیست که در سپتامبر شاهد برگزاری رویداد معرفی خانواده آیفون 12 نخواهیم بود ولی در این مورد هنوز گزارش موثقی منتشر نشده است. ضمناً به دلیل بحران کرونا، اپل مانند رویداد WWDC مراسم معرفی آیفون 12 را به احتمال زیاد به طور مجازی برگزار خواهد نمود.

دیگر شایعات

یکی از افشاگران اعلام نموده که مدل های ارزان تر با حافظه پایه 64 گیگابایتی و مدل های گران تر با حافظه پایه 128 گیگابایتی به دست کاربران می رسند. همچنین برای این مدل ها باید به ترتیب انتظار بهره گیری از 4 گیگابایت و 6 گیگابایت حافظه رم را داشته باشیم.

در رابطه با ظرفیت باتری این گوشی ها هم گزارش موثقی منتشر شده است. به نظر می رسد انرژی مدل 5.4 اینچی از طرف باتری 2227 میلی آمپر ساعتی تامین می گردد و برای دو مدل 6.1 اینچی باید انتظار بهره گیری از باتری 2775 میلی آمپر ساعت را داشته باشیم. در نهایت نباید باتری 3687 میلی آمپر ساعتی آیفون 6.7 اینچی را از قلم بیندازیم. در مقایسه با نسل قبلی آیفون ها، در کل با باتری های کوچک تری سروکار داریم.

با وجود اینکه ارزان ترین مدل آیفون 12 اندازه کوچک تری نسبت به آیفون 11 دارد، هنوز معلوم نیست که آیا شاهد قیمت مناسب تری خواهیم بود یا نه. آیفون 11 با قیمت پایه 699 دلار راهی بازار شد که 50 دلار ارزان تر از آیفون XR بود. امیدواریم اپل بار دیگر 50 دلار قیمت پایه آیفون 12 را کاهش دهد و این گوشی با قیمت 649 دلار به دست کاربران برسد.

در رابطه با نامگذاری این گوشی ها، به احتمال زیاد با پسوند S روبرو نخواهیم شد و بر اساس شایعات مختلف با آیفون 12، آیفون 12 مکس، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس روبرو می شویم.

  • آیا معرفی آیفون 12 منجر به عرضه گوشی های اندرویدی کوچک می گردد؟

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 33505

به "آیفون 12؛ هر آنچه از آیفون های 5G اپل برای 2020 می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 12؛ هر آنچه از آیفون های 5G اپل برای 2020 می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید