ابراز نگرانی اعضای ستاد راهبری نسبت به فرایند آنالیز سند 2030

به گزارش بلاگ پو، قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اعلام ابراز نگرانی اعضای ستاد راهبری نسبت به فرایند آنالیز سند 2030 از تصویب بخش های دیگری از سند صنایع فرهنگی اطلاع داد.

ابراز نگرانی اعضای ستاد راهبری نسبت به فرایند آنالیز سند 2030

به گزارش خبرنگاران، دکتر منصور کبگانیان در نودمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور که به ریاست دکتر محمدرضا مخبردزفولی برگزار گردید، در تشریح مصوبات و دستور این جلسه، گفت: در ابتدای جلسه 90 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، اعضای این ستاد مجدداً نگرانی خود را در مورد سند 2030 اعلام کردند و اعضاء ضمن تاکید بر این موضوع که ما این متن را بدون طی مراحل قانونی و انطباق با اسناد بالادستی نظام به عنوان سند به رسمیت نمی شناسیم، بر لزوم توجه همه مسؤولان به این موضوع نیز تاکید کردند.

وی اضافه نمود: متأسفانه هنوز اصلاحات لازم و مورد نظر در سند 2030 اعمال نشده و همین موضوع موجب نگرانی اعضای ستاد از آینده بخش تعلیم و تربیت و علم و فناوری در کشور شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در این جلسه مقرر شد مستندات مربوطه به وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین تحلیل و آنالیز دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد نقشه جامع علمی کشور در جلسه آینده ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور آنالیز و تحلیل گردد.

دکتر کبگانیان با اشاره به گزارش ارائه شده درباره شرایط علم و فناوری کشور گفت: در این جلسه گزارش جامعی از شاخص های علم و فناوری در کشورمان و همچنین شرایط رقبای منطقه ای و بین المللی کشور ارائه شد.

وی با اشاره به همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جهاد دانشگاهی در بخش فناوری های جدید، اضافه نمود: خوشبختانه تا به امروز همکاری مفید و موثری بین این نهادها شکل گرفته و باید این فرایند تداوم یافته و رو به رشد باشد.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور همچنین با اشاره به ارائه سند فناوری های نرم و فرهنگی، ادامه داد: بخش هایی از این سند در جلسات گذشته به تصویب رسیده بود و در جلسه اخیر شاخص های کمی این سند مورد آنالیز نهاده شد که بعضی از این شاخص ها شامل تخصیص 0.2 درصد از بازار سینما در دنیا توسط کشورمان در سال 1404، اختصاص 30 درصد از بازار بازی های رایانه ای به بازی های بومی، کسب رتبه چهارم در گردشگری در منطقه و تاکید بر جذب 20 میلیون گردشگر تا سال 1404 با توجه بیشتر به گردشگری مذهبی و گردشگری سلامت است.

بر اساس اعلام مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر کبگانیان با اشاره به بعضی دیگر از مصوبات جلسه 90 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: حمایت از ایجاد نمانام برند در صنایع و محصولات فرهنگی، تقویت کارآفرینی و اشتغال در این حوزه، جامع نگری و هم افزایی میان اجزای مختلف صنایع فرهنگی و سایر صنایع، ایجاد و کارآمدسازی و تقویت ساز و کارهای حمایت اقتصادی از این صنایع، بهره گیری از ظرفیت همکاری های بین المللی و دیپلماسی فرهنگی با تأکید بر کشورهای اسلامی و ارتقای کمی و کیفی سرمایه های انسانی هم از سایر مصوبات جلسه 90 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20918

به "ابراز نگرانی اعضای ستاد راهبری نسبت به فرایند آنالیز سند 2030" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی اعضای ستاد راهبری نسبت به فرایند آنالیز سند 2030"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید