اجرای طرح دوچرخه اشتراکی از شهریور در تهران

به گزارش بلاگ پو، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه تور دوچرخه سواری خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح دوچرخه اشتراکی از شهریورماه سال جاری گفت: نتایج مثبت دوچرخه سواری برای شهر و شهروندان، شهرداری تهران را بر آن داشت تا با همکاری بخش خصوصی طرح دوچرخه اشتراکی را در پایتخت اجرا کند.

اجرای طرح دوچرخه اشتراکی از شهریور در تهران

به گزارش بلاگ پو، محسن پورسیداقایی با تاکید بر ویژگی های این طرح ادامه داد: در قالب این طرح، شهروندان با نصب اپلیکشن روی تلفن همراه می توانند تقاضای خود برای دریافت دوچرخه را ثبت و با استفاده از دستگاه GPS که داخل بدنه دوچرخه نصب گردیده است، نزدیک ترین دوچرخه را انتخاب نمایند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه همزمان با برگزاری نمایشگاه دوچرخه از 6 تا 8 شهریورماه، طرح دوچرخه اشتراکی با ورود 5000 دوچرخه به خیابان های تهران شروع می گردد، گفت: هم اکنون اقدامات مربوط به تست کیفیت دوچرخه از سوی دانشگاه تربیت مدرس در حال اجرا است و پس از اتمام مراحل تست، دوچرخه ها با همکاری سرمایه گذار خصوصی در اختیار شهروندان قرار می گیرند.

پورسیدآقایی با تاکید بر اینکه یکی از شروط شهرداری تهران برای اجرای این طرح، لحاظ بیمه سرنشین و رعایت تمامی مقررات ایمنی از سوی سرمایه گذار است، اظهار کرد: با در نظر دریافت این شروط از سوی بخش خصوصی، شهرداری تهران پروانه عمومی برای اجرای طرح دوچرخه اشتراکی را صادر نموده است و معتقدیم با استقبال خوب شهروندان، در آینده بسیاری از سرمایه گذاران در این طرح مشارکت خواهند کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر محدودیت های زنان برای استفاده از دوچرخه گفت: محدودیت خاصی برای استفاده خانم ها از دوچرخه پیش بینی نگردیده است و طبیعتاً اگر دوچرخه سواری با رعایت شئونات اسلامی انجام گردد و موجب شکستن برخی حدود نگردد مشکلی پیش نمی آید، مگر آن که محدودیت از جای دیگری باشد.

حسین قاسمی، مجری طرح دوچرخه های اشتراکی نیز در حاشیه این برنامه با حضور در جمع بلاگ پو به هزینه استفاده از دوچرخه در طرح دوچرخه اشتراکی اشاره و مطرح نمود: با توجه به حساسیت این موضوع، بعد از حدود 5 ماه هنوز تصمیم نهایی در مورد قیمت نهایی استفاده از دوچرخه ها اتخاذ نگردیده است، با این وجود پیش بینی می گردد که هزینه استفاده از دوچرخه برای هر 30 دقیقه، بین هزار تا هزار و 500 تومان باشد.

وی با اشاره به نحوه دریافت دوچرخه در قالب این طرح گفت: شهروندان با مراجعه به وب سایت www.bdood.ir می توانند اپلیکیشن اندروید طرح را دانلود و پس از آن ثبت نام نمایند. سپس همزمان با اعلام درخواست دوچرخه از طریق اپلیکیشن و رویت نزدیک ترین دوچرخه، با قرار دادن بارکد اپلیکیشن روی قفل های هوشمندی که روی وسیله تعبیه گردیده است، امکان استفاده از دوچرخه فراهم می گردد.

به گفته قاسمی همزمان با ثبت نام در طرح، مبلغی به عنوان حق عضویت از شهروند دریافت می گردد تا فرد امکان استفاده از تمام دوچرخه های عمومی در کشور را داشته باشد. سپس شهروندان با پرداخت مبلغی به صورت قرض الحسنه که شامل بیمه سرنشین هم می گردد، امکان استفاده از دوچرخه و پرداخت هزینه را خواهند داشت.

براساس گزارش شهرنوشت، مجری طرح دوچرخه اشتراکی در ادامه با بیان اینکه در ابتدا طرح دوچرخه اشتراکی در محدوده خیابان های شهید مطهری، شهید بهشتی، بلوار کشاورز و خیابان انقلاب اجرا می گردد، توضیح داد: یکی از ویژگی های مهم طرح این است که بر خلاف سایر طرح های مشابه، شهروندان مجبور به تحویل دوچرخه به ایستگاه نیستند، به این معنی که فرد در هر بخش از محدوده این خیابان ها می تواند با استفاده از اپلیکیشن دوچرخه را قفل و پس از آن رها کند. در نهایت، بر اساس زمان استفاده از دوچرخه، مبلغ از وجهی که شهروند به شکل قرض الحسنه شارژ نموده است، کسر می گردد.

منبع: isna.ir
انتشار: 17 شهریور 1397 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 438

به "اجرای طرح دوچرخه اشتراکی از شهریور در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح دوچرخه اشتراکی از شهریور در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید