ارومیه میزبان رقابت فوتسال قهرمانی آسیا، بانوان به استادیوم می آیند

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران- گروه استانها: مرحله مقدماتی مسابقات فوتسال قهرمانی آسیبا از یک تا سوم آبان ماه با حضور تیم هایی از ازبکستان، تاجیکستان، نپال، افغانستان، ایران، قرقیزستان و ترکمنستان به میزبانی ارومیه در حالی برگزار می گردد که چهار تیم برتر این مسابقات جواز حضور در مرحله نهایی رقابت های قهرمانی 2020 مردان آسیا که اسفند سال جاری در کشور ترکمنستان برگزار خواهد شد را کسب می نمایند.

ارومیه میزبان رقابت فوتسال قهرمانی آسیا، بانوان به استادیوم می آیند

میزبانی مسابقات متعدد بین المللی، ملی توسط ارومیه نشان داده این شهر یکی از کانون های توجه میزبانی مسابقات ورزشی در کشور به شمار می رود سال جاری در این دوره از مسابقات نیز حضور بانوان در استادیوم می تواند این طرفیت را تکمیل کند.

هم اکنون مقدمات کامل برگزاری این مسابقات که با حضور نماینده AFC فراهم شده و در راستای ارج نهادن به طرفداران تماشای تمام این بازیها رایگان است و بیش از یک چهارم ظرفیت استادیوم نیز به بانوان اختصاص یافته است.

مقدمات کامل برگزاری مسابقات فوتسال مقدماتی قهرمانی غرب آسیا فراهم است

دبیرهئیت فوتبال استان آذربایجان غربی در مورد روند میزبانی مسابقات فوتسال در ارومیه اظهارداشت: این مسابقات با حضور شش تیم خارجی و تیم ملی کشورمان به مدت چهار روز در ارومیه برگزار می گردد.

حسین نیرویار در تبادل نظر با خبرنگاران با بیان اینکه چهار تیم از این دوره مسابقات به مرحله نهایی رقابت های قهرمانی 2020 مردان آسیا راه می یابند اضافه نمود: مسابقات در ارومیه زیر نظر فدراسیون فوتبال و با حضور نماینده AFC برگزار می گردد و هم اکنون تمام مقدمات فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات 13 داور بین المللی از کشورهای ژاپن، بحرین، هنگ هنگ، سوریه، کره جنوبی، ویتنام و مالزی حضور دارند مطرح نمود: این مسابقات در استادیوم شش هزار نفری غدیر ارومیه که دارای استانداردهای جهانی است برگزار می گردد.

نیرویار از کسب مجوز حضور بانوان در این دوره از مسابقات اطلاع داد و اضافه نمود: با مجوز فدراسیون فوتبل حضور بانوان بدون محدودیت در استادیوم آزاد است و برای رفاه بهتر بانوان یک چهار از استادیوم به صورت ویژه به بانوان اختصاص داده شده است.

دبیر هئیت فوتبال آذربایجان غربی افزود: در این دوره از مسابقات شاهد حضور رئیس کمیته فوتسال فدراسیون ایران و شیخ طلال فهد الصباح رئیس کمیته فوتسال کنفدراسیون آسیا در ارومیه هستیم که می تواند زمینه ساز میزبانی سایر مسابقات ملی و بین المللی در ارومیه باشد.

مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جام حذفی فوتبال باشگاه های کشور در ارومیه برگزار می گردد

نیرویار از اعلام آمادگی ارومیه برای میزبانی مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جام حذفی فوتبال باشگاه های کشور اطلاع داد و گفت: برگزاری این مسابقات بستگی به نظر و تایید شورای تامین و سازمان لیگ فوتبال دارد که در صورت تایید در استادیوم تازه تاسیس 15 هزار نفری ارومیه یا استادیوم تختی ارومیه برگزار خواهد شد.

وی در مورد جزییات بازیهای این دوره از مسابقات گفت: طبق قرعه کشی تیم های ازبکستان، تاجیکستان، نپال و افغانستان در گروه اول و تیم های ایران، قرقیزستان و ترکمنستان در گروه دوم باهم رقابت می نمایند.

دبیر هئیت فوتبال آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بازی اول این مسابقات ظهر اول آبان بین تیم های تاجیکستان با نپال خواهد بود اضافه نمود: با ورود تیم ها از 29 مهرماه به ارومیه این مسابقات رسما شروع می گردد.

وی یادآور شد: برای کسب امتیاز میزبانی این رویداد آسیایی کوشش زیادی شده به طوری که طی خرداد ماه سال جاری ریموند باسکاران و آلن پانگ نمایندگان رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به همراه داود پرهیزکار رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال و امیر خسروی مشاور دبیرکل فدراسیون فوتبال برای بازدید امکانات و تجهیزات به شهر ارومیه سفر نموده بودند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 13972

به "ارومیه میزبان رقابت فوتسال قهرمانی آسیا، بانوان به استادیوم می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارومیه میزبان رقابت فوتسال قهرمانی آسیا، بانوان به استادیوم می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید