استراماچونی: سخت است احساسم را شرح دهم، 50 هزار نفر پنالتی استقلال را دیدند به جز داور!

به گزارش بلاگ پو، سرمربی تیم فوتبال استقلال از عکس العمل تیمش بعد از آن صحنه ای که داور برای این تیم ضربه پنالتی اعلام نکرد، راضی است.

استراماچونی: سخت است احساسم را شرح دهم، 50 هزار نفر پنالتی استقلال را دیدند به جز داور!

به گزارش خبرنگاران، آندره آ استراماچونی، سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری بعد از تساوی دو بر دو تیمش برابر سپاهان، در پاسخ به این پرسش که آیا تیمش بعد از صحنه مشکوک در محوطه جریمه انگیزه بیشتری پیدا کرد، گفت: موافقم که تیم بعد از آن صحنه عکس العمل خوبی داشت. در نیمه اول هم ما فوتبال خوبی بازی کردیم. در نیمه اول نزدیک به 70 درصد مالکیت را در اختیار داشتیم. بازی را طوری آغاز کردیم که برنده شویم.

او ادامه داد: از دقیقه اول تا آخر با مدل فوتبال هجومی خودمان بازی کردیم. به خاطر عکس العمل بازیکنانم بعد از آن صحنه ای که پنالتی گرفته نشد خشنود هستم.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که چرا تیمش با وجود بازی خوب در دقایق سرانجامی گل تساوی را دریافت کرد، شرح داد: مدتی بود که ما در وقت اضافه گلی دریافت ننموده بودیم ولی شرایط بازی طوری بود که سپاهان توپ های بلند روی دروازه ما ارسال می کرد و چند بازیکن خیلی خوب داشتند که برای سرزنی در محوطه جریمه ما حاضر بودند. مطمئنم این برای هیچ تیمی آسان نیست. متاسفانه بهترین سرزن ما یعنی یزدانی هم مصدوم شد. از عملکرد تیمم راضی هستم. به خاطر اینکه سپاهان از اینکه در زمین خودش مساوی کرد خشنود بود. حتی زمانی که دو بر یک جلو بودیم، دو موقعیت خوب دیگر داشتیم. این ذهنیتی که دیدیم، نشان می دهد تیم در حال پیشرفت کردن است.

استراماچونی درباره داوری مسابقه هم بیان نمود: اول از همه می خواهم درباره یک نکته خیلی کلی صحبت کنم. می خواهم درباره اعتراض اصلی من در خصوص داور مطلبی را بیان کنم. می توانم قبول کنم که داور صحنه پنالتی را ندید چون شاید جلویش بسته بود و نتوانست ببیند. شاید هم چون در محوطه جریمه بازیکنان درشتی بودند، نتوانست پنالتی را ببیند ولی سوال من این بود که چطور پنج داور دیگر به او یاری نکردند. همین طور در آخر بازی با بازیکنان سپاهان صحبت می کردیم. همه ما آدم های و بازیکنان حرفه ای و سطح بالا در ایران هستیم.. وقتی بازیکنان بزرگ مربیان خارجی می آورند می خواهند سطح لیگ را بالا ببرند. به نظر من اگر می خواهیم همه با هم رشد کنیم، خیلی مشکل است که این اتفاقات رخ بدهد، به خصوص وقتی که یک باشگاه به انتخاب این داور برای این بازی اعتراض نموده بود.

او ادامه داد: به خاطر اینکه مردم درباره کلیت لیگ ممکن است فکرهای بدی نمایند. من حرف داور را می پذیرم چون گفت که ندیده است. ولی نمی توانم بپذیرم که پنج یاری او صحنه ای را که 50 هزار نفر در استادیوم دیدند، ندیده باشند. اعتراض من از این بازی بزرگ تر است و به خاطر کل فوتبال ایران و اعتبارش است. برخی از بازیکنان گفتند که همواره این طوری بوده است و من گفتم باید همه سعی کنیم سطح لیگ ایران بالا برود.

سرمربی استقلال درباره اینکه سپاهان بعد از مدت ها در جریان بازی دروازه اش باز شد هم اظهار کرد: به همین دلیل است که من از عملکرد بازیکنانم راضی هستم اگرچه سپاهان گل مساوی را در دقیقه آخر به ثمر رساند. قطعا همه اعضای تیم ما از این نتیجه ناراحت هستند. دیروز هم در کنفرانس گفتم که این مسابقه ای بود که میزان پیشرفت تیمم را آنالیز کنم. این مسابقه مهمی بود ولی جهت خیلی طولانی است. برای من مهم این بود که تیمم چگونه عملکردی از خودش نشان می دهد. این عملکردی که من دنبالش بودم در بدترین حالت رخ داد. به خاطر اینکه سپاهان یک گل جلو افتاد و می دانید که وقتی برابر تیم آقای قلعه نویی و سپاهان یک گل عقب بیفتید چه اتفاقی میفتد چون شرایط برای آن ها خیلی خوب می گردد. قطعا ما یک سری مسائل داشتیم ولی ما زمان داریم که این مسائل را حل کنیم.

استراماچونی درباره تکان دادن دستش به سمت هواداران سپاهان بعد از صحنه مشکوک به پنالتی هم شرح داد: من جوابی که داورها به من دادند را نپسندیدم. حسی که به من دست را سخت بتوانم شرح بدهد. جوابی که از داور گرفتم برای من قانع نماینده نبود. مثلا اگر می گفتند نه توپ به شانه اش خورده و بعد به دستش می شد این را یک جواب در نظر گرفت ولی اینکه گفتند آن صحنه را ندیدند کمی عجیب بود. هر کسی می تواند اشتباه کند. من و بازیکنانم هم ممکن است اشتباه کنیم. رفتاری که در مقابل اشتباه مان داریم مهم است که درست باشد. برای همین عصبانی بودم. اگر صحنه در نزدیکی دروازه استقلال برای سپاهان پنالتی بود، باید آن را هم اعلام می کردند. باید به دنبال رفتار حرفه ای درست باشیم چون می خواهیم فوتبال ایران پیشرفت کند. وقتی مربی ایتالیایی و ترکیه ای و بازیکنان خارجی می آوریم، این ها یاری می نماید که فوتبال ایران را بهتر کنیم.

او افزود: جو استادیوم خیلی خوب بود. اشتیاقی که در هواداران ایرانی می بینیم خیلی مهم است. من خودم هم این را انتقال می دهم و برای خارج از ایران گواه این اشتیاق هستم چون خیلی ها خارج از ایران از محبوبیت فوتبال در ایران خبر ندارند. خیلی از اطلاعات لیگ ایران به خارج از کشور نمی رود ولی این فضا و شرایط فوق العاده است. از پذیرایی و خوش آمد گویی آن ها خشنود هستم. سپاهان خیلی خوب به ما خوش آمد گفتند و من از آن ها متشکرم. استادیوم آن ها هم عالی بود و چیزی از استادیوم های اروپا کم نداشت. فقط شاید موسیقی اول بازی زیادی بلند بود.

سرمربی استقلال در سرانجام بیان نمود: خیلی مهم بود که دو بازی خارج از خانه را پشت سر بگذاریم ولی من شنیده ام که شهر خودرو در زمین خودش بازی را واگذار نموده است. ما شانس خوبی داریم که در آزادی برابر آن ها قرار بگیریم و کار سختی هم برابرشان داریم.

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16680

به "استراماچونی: سخت است احساسم را شرح دهم، 50 هزار نفر پنالتی استقلال را دیدند به جز داور!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استراماچونی: سخت است احساسم را شرح دهم، 50 هزار نفر پنالتی استقلال را دیدند به جز داور!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید