اسماعیلی: کم هزینه ترین ابزار اصلاح مجرمین، رفتار زندانبان است

به گزارش بلاگ پو، سخنگوی قوه قضاییه گفت:کم هزینه ترین ابزار اصلاح مجرمین رفتار زندانبان است.

اسماعیلی: کم هزینه ترین ابزار اصلاح مجرمین، رفتار زندانبان است

به گزارش خبرنگاران، غلامحسین اسماعیلی در مراسم رونمایی از سامانه حمایت از خانواده زندانیان گفت: ان شاءالله این سامانه برای مجموعه سازمان زندان ها و زندانیان و خانواده های زندانیان بستر مناسبی برای خدمت رسانی هر چه بهتر باشد.

وی اضافه نمود: کار زندانبانی دگرخواهی است. ما در حوزه زندانبانی برای خدمت به دیگران آمده ایم نه برای جلب منفعت. ما باید ایجاد امنیت و آسایش برای شهروندان را در محاصره کردن زندانی در دوره معین عملیاتی کنیم. کار ما خدمت به خانواده زندانی است.

اسماعیلی توضیح داد: خدمت در سازمان زندان ها این بستر را برای ما فراهم نموده که گذشت از خود و خداخواهی و دگرخواهی است.

وی ادامه داد: اولین نکته در این حوزه کرامت زندانی و خانواده زندانی و نوع رفتار است. بودجه نداریم و اشتغال بودجه قصد دارد؛ اما اصلاح رفتار بویژه رفتار خودمان را داشته باشیم. مایی که در مسندی قرار گرفته ایم، بهترین جهت برای رسیدن به تقوا در ماه رمضان اینجاست؛ باید اول به خودمان بپردازیم. کسی که می خواهد عهده دار اصلاح دیگران باشد اول از خودش باید آغاز کند. کم هزینه ترین ابزار اصلاح مجرمین رفتار زندانبان است.

وی تاکید نمود: زندان کوچه بن بستی است که راه فرار ندارد اما راه بازگشت دارد. اینکه بعضی زندانیان می گویند اینجا آخر دنیاست نخیر اینطور نیست بلکه راه برگشت وجود دارد.

اسماعیلی تاکید نمود: اینکه زندانی ببیند که پیگیر معین تکلیف و شرایط او هستیم، بسیار خوب است. بحث اشتغال مهم است و هدفگذاری رسیدن به اشتغال 80 درصدی نیز بسیار خوب است.

وی تاکید نمود: در سامانه حمایت و انجمن های حمایت با سامانه اشتغال ارتباط برقرار کنید. از خیرین و مردم و نهادهای حمایتی مساعدت بگیرید اما یکی از منابع بسیار موثر در تامین بستر حمایتی خانواده زندانیان، اشتغال و درآمدهای خود زندانی از حوزه اشتغال است.

اسماعیلی با اشاره به تکریم خانواده مدیران سازمان از سوی حاج محمدی و تقدیر از این کار گفت: بنده هم لوح تقدیری را خدمت خانواده حاج محمدی تقدیم می کنم و سلام ما و ریاست قوه را خدمت خانواده تان محترمان برسانید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 46878

به "اسماعیلی: کم هزینه ترین ابزار اصلاح مجرمین، رفتار زندانبان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسماعیلی: کم هزینه ترین ابزار اصلاح مجرمین، رفتار زندانبان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید