سقف پوششی بر فراز کارگاه بازسازی بلدیه رشت نهاده شد

به گزارش بلاگ پو، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، سقف پوششی بر فراز کارگاه بازسازی بلدیه رشت نهاده شد.

سقف پوششی بر فراز کارگاه بازسازی بلدیه رشت نهاده شد

امید اکبری اظهار کرد: شرایط بازسازی عمارت بلدیه رشت مرتب از سوی ناظر پروژه رصد می گردد و شرایط بازسازی شاخص ترین بنای تاریخی رشت در شرایط مطلوبی است.

اکبری با اشاره به بازسازی بناهای تاریخی در تملک شهرداری رشت، گفت: کارگاه فاز دوم بازسازی عمارت بلدیه رشت از ابتدای مهر تجهیز شده و خوشبختانه پیمانکار طرف قرارداد با سرعت عملیات اجرایی را انجام می دهد.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت با اشاره به فاز نخست عملیات بازسازی که شامل بازسازی بام یال شرقی عمارت بلدیه در آذر سال گذشته بود، توضیح داد: فاز دوم بازسازی علاوه بر بازسازی یال غربی بام، بازسازی اساسی بلدیه را نیز شامل می گردد.

اکبری اضافه نمود: برای جلوگیری از نفوذ نزولات جوی به بنا، پس از واچینی سقف اصلی، حلب پوششی بعنوان سقف موقت با داربست بر روی بام قرار گرفته تا کارگران بتوانند چوب های پوسیده بام را به راحتی تعویض نمایند.

وی دیگر اقدامات صورت گرفته برای بازسازی بلدیه در یک ماه اخیر را نیز تشریح و توضیح داد: علاوه بر نصب داربست، حلب جدا نماینده برای محوطه کارگاه و حریم آن نصب شده تا آسیبی به عابران پیاده در اثر سقوط مصالح صورت نگیرد.

وی تاکید نمود: برچیدن چوبهای فرسوده سربندی و صندوق چوبی بخش مرکزی بام، اجرای کانال جهت انتقال تجهیزات اتاق سوئیچینگ، برچیدن اندودهای گچی فرسوده دیوار اتاق های طبقه اول، حذف سرویس های بهداشتی و دیگر موارد الحاقی به بنا، برچیدن کابل های برق و کابینت و کمدها و دیگر تجهیزات مازاد و...اقداماتی است که تا به امروز انجام شد.

رئیس سازمان عمران بعلاوه توضیح داد: پس از برچیدن خرپاها، با چوبهای تازه و سالم، لمبه کوبی سقف صورت گرفته و به شیوه سنتی حلب زنی بام (زاموخ) صورت می گیرد.

وی اضافه نمود: بعلاوه با به کاربردن تیرهای میانی ساختمان به استحکام بنا اضافه نموده شده و در نهایت با نماسازی و تعویض درب و پنجره های فرسوده پروژه تکمیل می گردد.

سرپرست سازمان عمران تاکید نمود: اعتبار لازم برای بازسازی فاز دوم عمارت بلدیه رشت از ردیف بودجه سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهرداری رشت تامین شده و عملیات بازسازی با نظارت حوزه بازآفرینی سازمان عمران و نظارت عالیه اداره کل میراث فرهنگی گیلان انجام می گردد.

مجموعه بناهای میراثی میدان شهرداری رشت در آذر 1356 به شماره 1516 در لیست بناهای میراثی کشور ثبت شده است. کلنگ احداث عمارت بلدیه در پائیز 1302 خورشیدی به زمین زده شد و چهارم اردیبهشت 1305 به اتمام رسید. سبک این بنا دوره تحول معماری را در رشت روایت می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 9 آبان 1402 بروزرسانی: 9 آبان 1402 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 72576

به "سقف پوششی بر فراز کارگاه بازسازی بلدیه رشت نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقف پوششی بر فراز کارگاه بازسازی بلدیه رشت نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید