اسناد بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی قابلیت ثبت جهانی دارد

به گزارش بلاگ پو، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: اسناد مرتبط با بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی قابلیت ثبت جهانی را دارد.

اسناد بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی قابلیت ثبت جهانی دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، نادر فلاحی سرپرست این اداره کل امروز چهارشنبه 27 تیر 97 در جلسه برنامه های اداره کل به منظور گرامیداشت هفته استان اردبیل توضیح داد: اسناد متعدد تاریخی منتسب به مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی است.

او اضافه نمود: این اسناد در تعداد با اسناد آستان قدس رضوی برابری می نماید اما در دهه های اخیر بخش اعظمی از آن به موزه های دیگر از جمله خود آستان قدس رضوی و موزه باستان شناسی تهران انتقال یافته است.

به گفته سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل تاکید نمود: در گذشته هشت صندوق از این اسناد به تهران انتقال یافته و آنالیز های اولیه نشان می دهد به دلیل اهمیت این اسناد قابلیت ثبت جهانی را دارد.

فلاحی با تاکید به اینکه این اسناد مربوط به خرید و فروش ها، مراودات تجاری، موقوفات و رویدادها از سده پنج هجری تا دوره قاجار است، ادامه داد: در هفته گرامیداشت استان اردبیل در نظر داریم با دعوت از خانم لاروش نماینده یونسکو نسبت به آنالیز ثبت جهانی و قرار گیری در فهرست موقت آثار اقدام کنیم.

او اضافه نمود: در هفته گرامیداشت استان اردبیل برنامه های متنوعی از سوی اداره کل تدارک دیده شده که از جمله مهمترین آن استارت آپ گردشگری با موضوع زمستان بیدار و جشنواره ملی غذا و هنر آشپزی است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل به رونمایی از اپلیکیشن، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و ورک شاپ و مشارکت در برنامه های فرهنگی و هنری اشاره نمود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10661

به "اسناد بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی قابلیت ثبت جهانی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسناد بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی قابلیت ثبت جهانی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید