اسیایی ها نفت بیشتری از ایران می خرند

به گزارش بلاگ پو، تهران - خبرنگاران - منابع تجاری و انرژی پیش بینی می نمایند که کشورهای آسیایی واردات نفت از ایران را در ماه های آینده افزایش دهند.

اسیایی ها نفت بیشتری از ایران می خرند

خبرگزاری انگلیسی رویترز از سنگاپور گزارش داد : منابع تجاری گفته اند انتظار می رود واردات نفت ایران از سوی ژاپن و کره جنوبی تا ماه های منتهی به ماه مه (اردیبهشت) افزایش یابد زیرا خریداران میزان نفتی را که می توانند در مدت زمان اجرای معافیت ها خریداری نمایند، افزایش داده اند.

رویترز با استناد بر آمار شرکت ریفینیتو نوشت انتظار می رود واردات نفت آسیا از ایران تقریبا دو برابر گردد و به 1.38 میلیون بشکه در روز برسد.

این خبر گزاری گفت : چهار کشور اصلی خریدار نفت خام ایران شامل چین، هند، ژاپن و کره جنوبی در ماه ژانویه در مجموع 710 هزار و 699 بشکه نفت در روز از ایران وارد نموده اند که 49 درصد کمتر از همین ماه از سال 2018 بوده است.

این خبرگزاری نوشت: تحریم های آمریکا علیه ایران که از اواخر ماه نوامبر (آذر) اجرایی شد، بر صادرات نفت این کشور به آسیا تاثیر منفی داشته است.

به نوشته رویترز، خریداران نفتی باید بر مسائل ناشی از حمل محموله های نفتی و پرداخت پول آن غلبه نمایند که این امر از سرگیری واردات از ایران توسط ژاپن و کره جنوبی را به تاخیر انداخت.

ایران چهارمین فراورینماینده بزرگ نفتی سازمان کشورهای صادر نماینده نفت اوپک است.

این گزارش اضافه نمود: ژاپن در ماه ژانویه اولین محموله نفت وارداتی خود را از زمان تحریم ها افزایش داد و انتظار می رود این محموله در ماه فوریه به این کشور برسد.

رویترز اضافه نمود: آمار شرکت نفت ملی کره نشان می دهد: کره جنوبی واردات نفتی از ایران را در ماه ژانویه به دنبال چهار ماه تردید از سرگرفت اما انتقال نفتی این کشور 75 درصد کمتر از رقم همین ماه در سال گذشته بوده است.

بر اساس این گزارش؛ کره جنوبی به عنوان سومین کشور بزرگ خریدار نفت ایران در آسیا، واردات خود را به میعانات گازی شامل نفت فوق سبک برا استفاده در فراوری مواد پتروشیمی محدود نموده است.

این گزارش اضافه نمود: چین به عنوان بزرگترین مشتری نفتی ایران در ماه ژانویه 377 هزار و 38 بشکه نفت در روز از ایران وارد کرد.

شبس **اروپام**9158 ** 1546 *1917

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4953

به "اسیایی ها نفت بیشتری از ایران می خرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسیایی ها نفت بیشتری از ایران می خرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید