اسید فولیک، ویتامینی که همه ما به آن احتیاج داریم

به گزارش بلاگ پو، یکی از ویتامین هایی که می تواند نقشی مهم در جلوگیری از آلزایمر داشته باشد، اسید فولیک است.

اسید فولیک، ویتامینی که همه ما به آن احتیاج داریم

به گزارش خبرنگاران به نقل از باشگاه خبرنگاران، یکی از ویتامین هایی که نه تنها مادران، بلکه تمامی افراد برای تقویت بدن به آن احتیاج دارند و نقشی مهم در مقابله با زوال عقل می تواند داشته باشد، اسید فولیک یا همان ویتامین B 9 است.

اسید فولیک از ویتامین هایی است که به اسم مکملی خوب برای زنان باردار به منظور جلوگیری از نقایص مادرزادی در فرزندانشان که هنوز متولد نشده اند، شناخته می گردد. تحقیقات اکنون نشانگر تأثیر این ویتامین در کاهش مسائل سلامتی از جمله زوال عقل است. برای همین امر است که کارشناسان می گویند همه افراد باید مصرف روزانه شان از این ویتامین را بالا ببرند.

در یک آنالیز که نتایج آن در مجله علمی Nutrients منتشر شد، محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف منظم مکمل فولیک اسید سبب کاهش سطح التهاب می گردد.

بعلاوه بر اساس پژوهش دیگری که اوایل سال جاری به انجام رسید و در Quarterly Journal of Medicine چاپ شد، دانشمندان دریافاتند مصرف کافی اسید فولیک به بدن در تجزیه هوموسیستئین یاری می نماید. هوموسیستئین ترکیبی است که زمانی که پروتئین ها هضم می شوند، درست می گردد. سطح بالای این ترکیب با آسیب به عروق خونی، کاهش جریان خون و خطر بالاتر حمله قلبی یا سکته مغزی همراه است.

این یافته ها سبب شد تا محققان دانشگاه ابردین، در اسکاتلند پیشنهاد نمایند تمامی افراد بالای 65 سال، مصرف اسید فولیک را تا سه برابر اندازه توصیه شده روزانه که 200 میکرو گرم بود، افزایش دهند.

در همین حال، بعضی از مطالعات نشاگر وجود ارتباط میان اندازه پایین اسید فولیک و افزایش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر است. به نظر می رسد فواید فولیک اسید بر هوموسیستئین هم در این ارتباط نهفته است؛ چرا که تحقیقات نشان می دهد سطح بالای هوموسیستئین در زوال عقل نقش دارد.

اسید فولیک که گفتیم به B 9 معروف است، برای عملکرد عصب ها و تشکیل DNA و گلبول های قرمز سالم لازم است. وزارت بهداشت انگلیس به افراد بزرگسال توصیه نموده است روزانه 200 میکروگرم به شکل روزانه اسید فولیک به وسیله غذا مصرف نمایند. این در حالی است که به افرادی که برای بچه دار شدن کوشش می نمایند یا اینکه باردار هستند، توصیه می گردد تا علاوه بر این، 400 میکروگرم هم به وسیله مکمل ها استفاده نمایند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 52581

به "اسید فولیک، ویتامینی که همه ما به آن احتیاج داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسید فولیک، ویتامینی که همه ما به آن احتیاج داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید