اصرار داریم انتخابات فدراسیون برگزار گردد، منتظر پاسخ فیفا هستیم

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، ابراهیم شکوری درباره بحث انتخابات فدراسیون فوتبال و ایراداتی که فیفا به اساسنامه ایران گرفته است، گفت: ابتدا انتخابات قرار بود 18 اردیبهشت برگزار گردد ولی به خاطر شرایطی که فوتبال دارد و استعفای مهدی تاج تصمیم خوبی گرفته شد که انتخابات زودتر برگزار گردد. این شاید به ضرر بنده باشد چون تیم جدید شاید دوست نداشته باشد با من کار کند.

اصرار داریم انتخابات فدراسیون برگزار گردد، منتظر پاسخ فیفا هستیم

فیفا و AFC ایراداتی را گرفتند

وی اضافه کرد: روز 9 فوریه نامه ای را به فیفا و کنفدراسیون آسیا ارسال کردم که انتخابات را طبق اساسنامه مصوبه سال 1390 روز 25 اسفند برگزار می کنیم. آنها یکسری ایرادات را گرفتند که ما هم پاسخ دادیم سه انتخابات و سه مجمع عمومی با این اساسنامه برگزار شده است. باتوجه به شرایطی که فوتبالمان دارد، اگر رئیس انتخاب گردد کارها را با آرامش مدیریت می نماید.

اصرار داریم انتخابات زودتر برگزار گردد!

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال توضیح داد: در نامه ارسالی گفتیم که اصرار داریم انتخابات زودتر برگزار گردد ولی فیفا و کنفدراسیون آسیا نهاد بالادستی ما هستند. امیدواریم جواب آنها طوری باشد که فرایند انتخابات بر هم نخورد زیرا در فدراسیون زحمت زیادی برایش کشیدیم.

عده ای در حال شیطنت از داخل هستند

شکوری در پاسخ به این سوال که آیا عده ای از داخل ایران در حال تحریک فیفا و AFC برای برگزار نشدن انتخابات هستند؟ تاکید نمود: ما اسم این را شیطنت می گذاریم. ما و تیم اجرایی فدراسیون برای انتخابات دو ماه شبانه روز زحمت کشیدیم. دعوتنامه ها و دستور جلسه هم ارسال شده است. حتی جدول زمانی مجمع آماده شده و از ساعت 9:30 آغاز می گردد. امیدوارم از داخل کشور کسی شیطنت نکند.

منتظر نظر فیفا هستیم

وی در پاسخ به این سوال که چرا وقتی فیفا و کنفدراسیون آسیا نمایندگانی را برای اصلاح اساسنامه به ایران فرستادند، پنهانکاری صورت گرفت و چیزی در این ارتباط اعلام نشد؟ گفت: دو نفر از فیفا و یک نفر از کنفدراسیون آسیا آمده بودند. من در این جلسه حضور داشتم. بنده فقط در حد همان جلسه اطلاعات دارم. اطلاعات اخیر من طی روزهای گذشته به دستم رسیده است. فیفا به وسیله ایمیل در ارتباط بوده و از آن اطلاعی نداشتم! به صورت رسمی خبری را به ما نداده اند. مکاتبات به وسیله دبیر کل و رئیس فدراسیون صورت می گیرد. ما همه مسئول هستیم. تمام کوششمان را می کنیم تا انتخابات برگزار گردد. بازهم منتظر نظر فیفا و کنفدراسیون هستیم.

در 9 بند پاسخ فیفا را دادیم

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال تاکید نمود: ما جواب فیفا و AFC را در 9 بند دادیم و منتظر پاسخشان هستیم. گفته بودند دستورالعمل اجرایی نداریم در حالی که مراحل انتخابات را در گذشته بر اساس همین پیش برده ایم. اساسنامه در کل جهان همین بحث را دارد. فیفا هر سال اساسنامه اش را به روز می نماید. تمام کوششمان را می کنیم تا انتخابات را برگزار کنیم.

از ته قلبم دوست دارم انتخابات برگزار گردد!

شکوری یادآور شد: پاسخ بسیار خوبی به فیفا دادیم. با همین اساسنامه سه بار انتخابات برگزار شده و شرایطمان عادی نبوده است. در نامه ای که به فیفا اعلام کردیم گفتیم اجازه بدهید اساسنامه بعد از برگزاری انتخابات به روز گردد. از ته قلبم می گویم که دوست داریم انتخابات برگزار گردد!

واکنش به احتمال لغو لیگ به خاطر کرونا

وی درباره احتمال تداوم برگزاری لیگ بدون تماشاگر به خاطر ویروس کرونا گفت: فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مسئول برگزاری بازی هستند و نهادهای دیگر در این خصوص تصمیم گیرنده می باشند بخصوص در بحث بهداشت و امنیت. منتظر نظر و مصوبات آنها هستیم. وزارت بهداشت مصوب نموده بازی بدون تماشاگر برگزار گردد. ما هم از تصمیم دوستان تبعیت می کنیم. امیدواریم این اتفاق از کشور ما ریشه کن گردد. بنده خودم می دانم بازیکنان و خانواده آنها چه حسی دارند. مطمئناً استرس دارند و وقتی به زمین می فرایند تمرکز ندارند. فوتبال ما سمبل خیلی از چیزها در فوتبال است و پویا بودن آن می تواند به مردم امید بدهد!

جریمه 120 هزار دلاری برای سال 2018 بود

به گزارش خبرنگاران، شکوری که در برنامه شب های فوتبالی حضور یافته بود، در مورد جریمه 120 هزار دلاری فدراسیون فوتبال ایران از سوی کنفدراسیون آسیا و جعل اسناد حضور در لیگ قهرمانان آسیا گفت: این جریمه ربطی به سال جاری و پارسال ندارد و برای سال 2018 است. آن موقع یک تیم ممیزی از AFC به ایران آمد و چهار باشگاه پیکان، پرسپولیس، ذوب آهن و سپاهان مورد بازنگری نهاده شد. گزارش 70 صفحه ای برای ما درباره مسائل ورزشگاه ها و زمین های تمرین آمد. شاید سال بعد ما بازهم این جریمه را داشته باشند.

قبول کنیم باشگاه ها حرفه ای نیستند

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال اظهار کرد: باید قبول کنیم باشگاه های ما حرفه ای نیستند و ورزشگاه ندارند. ورزشگاه های ما در اختیار باشگاه ها نیستند و زیرساخت نداریم. یا باید از باشگاه ها کنار بکشیم و یا کنار آنها باشیم و در لیگ قهرمانان حضور یابند. یکسری ایرادات گرفته اند که با بحث حرفه ای سازی مغایرت دارد.

وحید هاشمیان ملاحظاتی برای حضور در تیم ملی دارد

شکوری در پاسخ به این سوال که دستیاران ایرانی اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران چه کسانی هستند؟ گفت: اسکوچیچ دو دستیار خارجی و دو دستیار ایرانی خواهد داشت. در حال مذاکره با دستیارانش هستیم. یک نفر از دستیاران ایرانی، وحید هاشمیان است. در حال مذاکره با او هستیم. هاشمیان یکسری ملاحظات دارد که در حال نهایی شدن است. امیدواریم ایشان هم بیاید و یاری کند. حضور او 95 درصد قطعی است.

بحث دستیار اول و دوم نیست

وی درباره اینکه بحث دستیار اول و دوم در تیم ملی برای هاشمیان مطرح است؟ تاکید نمود: ما سه چهار ماه بسیار مهم و حساس داریم. در این شرایط نباید دنبال این مباحث باشیم.

بازیکنان باید مربی تیم ملی را دوست داشته باشند

شکوری درباره دیگر گزینه ایرانی مدنظر فدراسیون توضیح داد: کوشش می کنیم یک ملی پوش سابق باشد که در جام جهانی حضور داشته است. این گزینه باید در بالاترین سطح فوتبالمان باشد و بازیکنان دوستش داشته باشند. من خودم بازیکن بوده ام. می دانم اگر بازیکنان یک مربی را دوست داشته باشند هرکاری برایش می نمایند.

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال در مورد احتمال حضور مارکار آقاجانیان در تیم ملی گفت: اجازه بدهید راجع به فرد خاصی صحبت نکنم ولی فردی که انتخاب می گردد، بازیکنان و اعضای تیم قبولش دارند.

محرومیت شهرخودرو برای من هم سنگین بود!

شکوری همچنین درباره گلایه فرهاد حمیداوی مالک باشگاه شهر خودرو از احکام کمیته مشخص شرایط و محرومیت و جریمه باشگاه و بازیکنان شهرخودرو، گفت: دبیر کل بحث اجرایی دارد و تصمیم گیری با هیأت رئیسه و کمیته ها است. دبیر کل فقط بحث ارجاع و ابلاغ آرا را دارد. کمیته انضباطی (مشخص شرایط) تصمیم گرفته این رأی را بدهد. به شخصه فکر می کنم این رأی یک مقدار سنگین است ولی باتوجه به اتفاقی که افتاده است. دو بازیکن از یک تیم جدا شده اند بدون رعایت اساسنامه. اگر این اتفاق در جهانی فوتبال رخ بدهد همین رأی صادر می گردد. شاید چون تا حالا این رأی را نداشتیم برای من هم سنگین است! باید از یک جایی آغاز کنیم این قضیه از یک جایی کات گردد که قراردادهای صوری و بیخودی نبندیم. شاید این آغاز قضیه و فرایند باشد و آغازش با تیم شهرخودرو باشد.

پیشنهاد برای برگزاری جام حذفی با لغو مسابقات آسیایی

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال درباره لغو مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و احتمال برگزاری مرحله نیمه نهایی جام حذفی در فرصت ایجاد شده، گفت: پیشنهاد خوبی است و ما آنرا مطرح می کنیم.امیدواریم دوستان در سازمان لیگ آنرا لحاظ نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20712

به "اصرار داریم انتخابات فدراسیون برگزار گردد، منتظر پاسخ فیفا هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصرار داریم انتخابات فدراسیون برگزار گردد، منتظر پاسخ فیفا هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید