اعتراض به مربیان بومی خوزستان: هر روز بیشتر، هر روز تندتر

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران / سمیرا شیرمردی/ در هفته های اخیر علاوه بر سنگ پرانی های شدیدی که هواداران اهوازی در بازی استقلال خوزستان و پرسپولیس داشتند، بارها شاهد شعار علیه سرمربیان سرخابی خوزستانی بودیم. در روز میزبانی استقلال خوزستان، هواداران علیه داریوش یزدی شعار می دهند و در روز میزبانی فولاد خوزستان در ورزشگاه غدیر این اتفاق برای سیروس پورموسوی تکرار می گردد. مساله ای که باعث شد پورموسوی حتی از خداحافظی صحبت کند. در حالی که هنوز تعیین نیست دلیل این شعارها چه چیزی است و هواداران چه می خواهند.

اعتراض به مربیان بومی خوزستان: هر روز بیشتر، هر روز تندتر

فصل گذشته فولاد و استقلال خوزستان حواشی زیادی داشتند که بیشتر آن به هواداران برمی گشت. وقتی که تعدادی از هواداران خوزستانی به تمرینات یا حتی بازی ها می رفتند و علیه فولاد یا استقلال خوزستان شعار سر می دادند. این شعارها یک بار هم باعث شد سیروس پورموسوی تصمیم به کناره گیری بگیرد. البته در فوتبال ایران اغلب شهروند - هوادارها بانی این اتفاقات نیستند، بلکه لیدرها در این بحث ها به عنوان هوادار اظهار نظر می نمایند.

پورموسوی حتی در تمرین هم حضور پیدا نکرد اما به تصمیم هیات مدیره باشگاه فولاد خوزستان، او برگشت و کارش را دنبال کرد. بعد از این اتفاق، تصور می شد شرایط بهتر گردد و اعتراض ها کمتر اما اینطور نبود و تا خاتمه لیگ شعارهای اعتراض آمیز ادامه داشت. یک سری این شعارها را به نعیم سعداوی ربط می دادند اما سعداوی ایران نبود و البته شاید برنامه ای هم برای بازگشت به فوتبال ایران نداشت. در مورد استقلال خوزستان شرایط نسبتا بهتر بود. در واقع عبدا... ویسی و مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان خودشان آنقدر با هم مشکل داشتند و درگیر بودند که دیگر بحث اعتراض هواداران به حاشیه رفته بود. هر چند که این هواداران آنقدر معترض بودند که یکی، 2 بار هم باعث تغییر محل تمرین آبی های اهوازی شد. به هر حال لیگ به خاتمه رسید و فولاد خوزستان رتبه نسبتا خوبی به دست آورد و استقلال خوزستان در لیگ برتر ماندنی شد.

با این اتفاقات، به نظر می رسید لیگ هجدهم با آرامش بهتری آغاز گردد. چون هواداران به این پی برده بودند که شعارها و اعتراض های آنها باعث شد تیم های فولاد و استقلال خوزستان تمرکز کافی نداشته باشند و به رتبه های دلخواه نرسند اما شرایط اینطور نبود. هنوز لیگ تمام نگردیده بود که هواداران خواهان بازگشت حسین فرکی به فولاد خوزستان شدند. این در حالی بود که سیروس پورموسوی یک فصل دیگر با قرمزپوشان اهوازی قرارداد داشت. به هر حال هیات مدیره هم بار دیگر گزینه های سرمربیگری را آنالیز کرد و بار دیگر راهنمایی فولاد خوزستان را به پورموسوی داد. عجیب بود که با وجود بالا نرفتن بودجه، توقعات بالا رفت و قرار شد این تیم برای قهرمانی یا کسب سهمیه آسیا وارد لیگ هجدهم گردد. استقلال خوزستان هم شرایط عجیبی داشت که در نهایت راهنمایی آبی ها هم به داریوش یزدی سپرده شد.

هفته اول لیگ در ورزشگاه غدیر به میزبانی فولاد خوزستان انجام شد و این تیم توانست مقابل پارس جنوبی پیروز گردد. هفته دوم نوبت میزبانی استقلال خوزستان بود که از همان دقایق ابتدایی بازی هواداران علیه داریوش یزدی سرمربی تیم شعار دادند. این در حالی بود که استقلال خوزستان یک بر صفر از پدیده مشهد جلو بود. این شعارها از دقیقه 80 بیشتر و بیشتر شد که در نهایت آبی ها در وقت های تلف گردیده 2 گل خوردند و باختند. شعارهای اعتراض آمیز آنقدر زیاد شد که داریوش یزدی باورش نمی شد و در کنفرانس خبری اش نسبت به این مساله اعتراض کرد.

در هفته سوم باز هم استقلال خوزستان میزبان بود آن هم مقابل پرسپولیس. هواداران اهوازی که از توهین های هواداران پرسپولیس به هواداران فولاد ناراحت بودند، فراخوان دادند که در این بازی آن حرکت را تلافی می نمایند. آنها از دقیقه یک سنگ پرانی ها را آغاز کردند. به صورتی که در برگزاری بازی مشکل به وجود آمد و البته مصدومان زیادی هم در بین هواداران به بیمارستان منتقل شد. این حرکت در حالی اجرا شده بود که در جلسه مسئولان استان خوزستان با لیدرها قرار بر این شد از تیم های خوزستانی و مربیان آنها حمایت گردد. این جلسه نتیجه خوبی داد و دیگر اعتراضی به یزدی نشد اما مشکلات آنقدر زیاد بود که بحث اعتراض به سرمربیان به حاشیه رفت. مشکل البته از همین جا آغاز می گردد که لیدرها به تصمیم سازهای ورزشگاه ها تبدیل می شوند.

با توجه به باختی که فولاد خوزستان در هفته دوم مقابل پرسپولیس داشت، می شد تصور کرد که هواداران اهوازی منتظر میزبانی فولاد هستند تا اعتراض ها را ادامه دهند. این اتفاق در هفته چهارم و در بازی با نساجی مازندران افتاد. وقتی نساجی گل اول را زد، فرصت برای هواداران پیش آمد تا شعار علیه سیروس پورموسوی را سر دهند. این شعارها لحظه به لحظه بیشتر می شد و حتی گل های فولاد خوزستان تاثیری روی آن نداشت. شعارها به صورتی بود که سیروس پورموسوی بعد از بازی 4 گوشه زمین را بوسید تا به گونه ای خداحافظی اش از فولاد را اعلام کند. او در کنفرانس خبری اش هم به گونه ای خاطرنشان کرد با این شرایط دیگر نمی خواهد در فولاد بماند اما ظاهرا عوامل تیم مانع او شدند. مجید باقری نیا سرپرست تیم فولاد خوزستان در مورد این حرکت پورموسوی می گوید: من کنار پورموسوی بودم و او خیلی از رفتار برخی از هواداران ناراحت بود هوادارانی که به نظرم هواداران فولاد نیستند. این ها تعدادی هستند که همیشه علیه تیم شعار می دهند و این درحالی است که ما در همان مواقع احتیاج به حمایت هواداران داریم. البته هواداران فولاد به این شکل نیستند و تعداد کمی از تماشاگرنما ها این کار را انجام می دهند. به پورموسوی حق می دهم و اعلام می کنم او نمی خواست استعفا بدهد. پورموسوی مثل قبل به کار خود در فولاد ادامه می دهد و هم باشگاه و هم بازیکنان و هواداران از او حمایت می نمایند.

باقری نیا در حالی از ماندن پورموسوی صحبت می نماید که سرمربی فولاد خوزستان هنوز هم ناراحت است. جالب این است که هیچ کس دلیل این شعارها را نمی داند. اینکه چرا هم هواداران فولاد و هم هواداران استقلال خوزستان علیه مربیان خود که اتفاقا بومی هم هستند شعار می دهند. در ابتدا گفته می شد هواداران استقلال خوزستان به خاطر حمایت از عبدا... ویسی و هواداران فولاد خوزستان برای بازگشت نعیم سعداوی این شعارها را سرمی دهند اما الان هم ویسی تیم دارد و هم اینکه سعداوی برنامه ای برای بازگشت به ایران ندارد. البته عده ای هم این مساله را به هواداران استقلال اهواز ربط می دهند اما بعید است چنین باشد. به هر حال باید منتظر ماند و دید این شعارها تا چه زمانی ادامه پیدا می نماید و البته خواسته اصلی آنها چیست؟ چرا هواداران اهوازی علیه سرمربیان بومی خود موضع گرفتند و خواهان رفتن آنها هستند؟

منبع: iran-varzeshi.com
انتشار: 17 شهریور 1397 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 441

به "اعتراض به مربیان بومی خوزستان: هر روز بیشتر، هر روز تندتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض به مربیان بومی خوزستان: هر روز بیشتر، هر روز تندتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید