اعتراض فعالان محیط زیست7میلیون پوندخرج برای پلیس لندن تراشید

به گزارش بلاگ پو، لندن - خبرنگاران - تظاهرات اعتراضی هزاران تن از فعالان محیط زیست در لندن که به مدت دو هفته در چند نقطه از پایتخت انگلیس، اختلال گسترده ای ایجاد کرد و میلیون ها پوند به اقتصاد این کشور خسارت زد و 7 میلیون پوند خرج روی دست پلیس لندن گذاشت.

اعتراض فعالان محیط زیست7میلیون پوندخرج برای پلیس لندن تراشید

به گزارش روز آدینه خبرنگاران، کرسیدا دیک رئیس پلیس لندن شرح داد که این حرکت اعتراضی، فشار زائدالوصفی را روی نیروهای پلیس گذاشت و براثر آن بسیاری از مأموران مجبور شدند تا روزانه 12 ساعت نمایند.

او که این روزها برای تأمین امنیت سفر جنجالی رئیس جمهوری آمریکا به لندن در ماه آینده میلادی برنامه ریزی می نماید، مدعی شد که بعضی از مأموران پلیس چندین روز از دیدن خانواده های خود محروم شدند.

فعالان محیط زیست دو هفته پیش در اعتراض به بحران آب وهوایی، چند نقطه پرتردد پایتخت انگلیس از جمله مقابل مجلس را تجمع نموده و راه بندان ایجاد کردند.

پلیس لندن با 200 نیروی کمکی از پاسگاه های شهرهای اطراف لندن، کوشش کرد تا معترضان را به یک نقطه محدود و از گسترش بی نظمی در شهر جلوگیری کند اما تا پنجشنبه گذشته که آنها به خواست خود دست از اعتراض کشیدند، پیروز به این کار نشد.

بعضی تصاویر منتشرشده در رسانه ها نشان می دهد که مأموران پلیس، دست و پای معترضان را گرفته و با خشونت به داخل خودروهای ون می کشانند. گزارش ها حاکی است که پلیس در جریان این عملیات بالغ بر یک هزار فعال محیط زیست را بازداشت و ده ها تن را محاکمه کرد.

خانم دیک پیش تر تظاهرات فعالان محیط زیست را یک اخلال عذاب آور خوانده و گفته بود: در طول 36 سال خدمت در اداره پلیس، سابقه نداشته که تنها در یک عملیات صدها نفر بازداشت شوند.

گروه قیام علیه انقراض که رهبری معترضان را بر عهده داشت سه درخواست اصلی عنوان نمود: دولت درباره تغییرات آب و هوایی حقیقت را بگوید؛ سطح آلایندگی های ناشی از گاز سمی دی اکسید کربن تا سال 2025 میلادی به صفر برساند و یک گروه از شهروندان نیز بر این فرآیند نظارت کند.

در همین پیوند، جرمی کوربین رهبر حزب اصلی مخالف دولت انگلیس چهارشنبه گذشته در لایحه ای که به مجلس ارائه داد از دولت خواست تا ضمن شناسایی بحران آب و هوایی، کوشش کند تا سال 2050 ضایعات ناشی از گازهای کربنی را به صفر برساند. او طی سخنانی در مجلس اظهار داشت: باید وضعیت آب و هوایی را اضطراری اعلام کنیم و وقت زیادی برای تلف کردن نداریم.

وی اضافه کرد: ما در وضعیت بحران اقلیمی قرار داریم و اگر سریعاً اقدام نکنیم کنترل از دستمان خارج می گردد. این بحران مربوط به آینده طولانی نیست و صحبت درباره تخریب محیط زیست در دوره ای است که زندگی می کنیم.

کلیر پری معاون وزیر تجارت، انرژی و صنایع انگلیس هفته گذشته در اظهاراتی در مجلس، شرحاتی را درباره سابقه اقدامات دولت برای کاهش گازهای سمی ارائه داد و اضافه کرد: این کشور از سال 1990 انتشار گازهای گلخانه ای را تا 44 درصد کاهش داده و در کوشش است تا در 10 سال آینده خودروهای دیزلی را از خیابان های پایتخت حذف کند.

بااین حال، کمیته امور آب و هوایی مجلس عوام به تازگی در گزارشی توصیه نموده است که دولت بایستی سیاست هایی را به اجرا بگذارد که تا سال 2050 تمام ضایعات ناشی از گازهای کربنی را به صفر برساند. در این گزارش همچنین توصیه هایی را درباره تغییر سبک زندگی مردم از کاهش مصرف گوشت قرمز تا نحوه گرمایش منازل و کاشت میلیون درخت در سطح شهر ارائه داده است.

سازمان ملل متحد هم در گزارشی هشدار داده است که تنها 12 سال برای جلوگیری از فاجعه گرم شدن زمین فرصت باقی مانده است.

شبد** هـ ن **9122

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6764

به "اعتراض فعالان محیط زیست7میلیون پوندخرج برای پلیس لندن تراشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض فعالان محیط زیست7میلیون پوندخرج برای پلیس لندن تراشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید