اعضای سازمان بهداشت جهانی درخواست های ترامپ را رد کردند

به گزارش بلاگ پو، درخواست های رئیس جمهور آمریکا برای اعمال اقدامات تنبیهی علیه سازمان بهداشت جهانی توسط دیگر کشورهای عضو این سازمان رد شد و آنها در عوض تصمیم گرفتند تا یک آنالیز بی طرفانه و مستقل در رابطه با واکنش سازمان بهداشت جهانی به پاندمی ویروس کرونا انجام دهند.

اعضای سازمان بهداشت جهانی درخواست های ترامپ را رد کردند

به گزارش خبرنگاران، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اواخر روز دوشنبه در یک نامه چهار صفحه ای تهدید کرد که اگر سازمان بهداشت دنیای ظرف 30 روز اصلاحات اساسی و ریشه ای انجام ندهد، به صورت دائمی حمایت اقتصادی آمریکا از این سازمان را قطع خواهد نمود. وی بار دیگر و با لحن تندتری کوشش کرد تا سازمان بهداشت دنیای و چین را مقصر شیوع ویروس کرونا بداند و توجهات را از مسئولیت خودش برای رسیدگی به این بحران بهداشت عمومی منحرف سازد؛ بحرانی که تا به امروز جان بیش از 90 هزار تن را در آمریکا گرفته است.

اما نمایندگان کشورهای عضو سازمان بهداشت دنیای با حضور در نشست مجمع بهداشت دنیای که به صورت مجازی برگزار گردید، درخواست ترامپ برای انجام اصلاحات را نادیده گرفته و خواهان یک نمایش حمایت دنیای در مواجهه با یک پاندمی مرگبار شدند.

همزمان با اینکه مقامات چین، روسیه و اتحادیه اروپا از ترامپ به خاطر تهدیداتش انتقاد کردند، نتیجه این نشست باعث شد تا آمریکا در انزوا قرار بگیرد. با این حال این مقامات به لزوم انجام یک آنالیز از نحوه عملکرد سازمان بهداشت دنیای درباره شیوع ویروس کرونا از چین به دیگر کشورهای دنیا اذعان کردند.

کارشناسان بهداشت عمومی تاکید نموده اند که تهدیدات ترامپ برای خروج آمریکا از این سازمان و توقف حمایت اقتصادی، این واقعیت را نادیده می گیرد که چنین اقداماتی مستلزم موافقت کنگره است؛ چیزی که به عقیده بسیاری از تحلیل گران بعید به نظر می رسد.

کارشناسان گفتند: اما حملات مداوم ترامپ به سازمان بهداشت دنیای این تهدید را به همراه دارد که مانع فعالیت و تمرکز این سازمان در یک شرایط حساس گردد و به طور جدی به کوشش های بین المللی برای مبارزه با این ویروس به ویژه در کشورهای ضعیف و فقیر که شدیدا نیازمند حمایت این سازمان هستند، لطمه بزند.

یکی از سخنگویان کمیسیون اروپا گفت: الآن زمان همبستگی است نه مقصر شماردن دیگران.

والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه نیز گفت: مسکو پشت سازمان بهداشت دنیای می ایستد. بدون شک دلیلی برای انجام یک محاکمه مسخره یا تحقیقات یا نابودی چیزهای مفیدی که طی دهه ها توسط بشر جمع اوری شده وجود ندارد.

قطعنامه تایید شده توسط اعضای سازمان بهداشت دنیای بدون هیچ اعتراض و مخالفتی یک ارزیابی جامع از این سازمان را وعده داده که تجربیات به دست آمده و درس های آموخته شده از واکنش بین المللی هماهنگ شده توسط سازمان بهداشت دنیای به ویروس کرونا را آنالیز می نماید.

اما کاخ سفید در بیانیه ای کوشش کرد تا مدعی پیروزی گردد و گفت: این قطعنامه به معنای مجور تحقیقات درباره نگرانی های ترامپ نسبت به ریشه و منبع این ویروس است.

اما این سند به هیچ عنوان آن طور که ترامپ در نامه خود خواسته بود، سازمان بهداشت دنیای را محکوم نکرد. این قطعنامه که روز سه شنبه تایید شد هیچ دستور ویژه ای را برای انجام تحقیقات درباره هیچ یک از ادعاهای ترامپ علیه این سازمان صادر نکرد.

آمریکا با انتقاد شدید از سازمان بهداشت دنیای به دلیل واکنش این سازمان به همه گیری ویروس کرونا این نهاد وابسته به سازمان ملل را به ناکامی در کنترل شیوع بیماری متهم نموده است.

دونالد ترامپ بارها از عملکرد این سازمان انتقاد نموده و یاری های آمریکا به این سازمان را تعلیق نموده است.

آمریکا، سازمان بهداشت دنیای را متهم می نماید که به جای اطلاع رسانی شفاف درباره همه گیری کرونا، جلب رضایت چین، مرکز اصلی شیوع بیماری را در دستور کار خود قرار داده است.

سازمان بهداشت دنیای این اتهامات را رد می نماید و می گوید بر اساس اطلاعات و توصیه های علمی عمل نموده است.

این در حالی است که دولت آمریکا خود به دلیل شیوه مدیریت بحران کرونا و بی توجهی به هشدارها، در داخل و خارج این کشور هدف انتقاد بوده است.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 26781

به "اعضای سازمان بهداشت جهانی درخواست های ترامپ را رد کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعضای سازمان بهداشت جهانی درخواست های ترامپ را رد کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید