اقدام نهادهای دولتی ونزوئلا علیه چند قانونگذار مخالف

به گزارش بلاگ پو، تهران-خبرنگاران- دیوان عالی ونزوئلا چهار قانونگذار مخالف را به خیانت متهم کرد و این در حالی است که مجلس موسسان این کشور نیز مصونیت پنج قانونگذار مخالف را با هدف محاکمه به اتهام تشویق به شورش و خیانت لغو کرد.

اقدام نهادهای دولتی ونزوئلا علیه چند قانونگذار مخالف

به گزارش خبرگزری رویترز، دیوان عالی ونزوئلا پیش تر نیز در ماه جاری میلادی 10 قانونگذار مخالف دیگر را به خیانت علیه این کشور متهم نموده بود.

یکی از این قانونگذاران به دنبال اعلام این حکم، ضمن غیرقانونی خواندن این اتهام از سوی دیوان عالی گفت: این اقدام قدرت ما را افزایش می دهد. دولت کاراکاس میخواهد مجمع ملی را که در کنترل مخالفان بوده، از بین ببرد.

در همین حال وزارت خارجه مکزیک روز گذشته گفت که فرانکو مانوئل کاسیا لوواتون یکی از قانونگذاران مخالف دولت کاراکاس به سفارت این کشور در ونزوئلا پناه برده است. سفارت مکزیک در کاراکاس نیز بر عدم مداخله دولت ونزوئلا در امور این سفارتخانه تاکید نمود.

به دنبال مطرح شدن اتهام خیانت به چند قانونگذار مخالف دولت، دست کم یک قانونگذار بازداشت و شمار دیگری از قانونگذاران به سفارتخانه های خارجی در کاراکاس پناه برده اند. گفته شده چند قانونگذار نیز چند روز پیش از ونزوئلا گریختند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد که مجلس موسسان ونزوئلا مصونیت پنج قانونگذار مخالف را لغو نموده تا زمینه برای محاکمه آنها به اتهام خیانت، توطئه و تشویق به شورش فراهم گردد. مجلس موسسان ونزوئلا چند روز پیش نیز مصونیت هفت نماینده مخالف را لغو نموده بود.

خوان گوایدو رییس جمهور خودخوانده ونزوئلا اخیرا تایید کرد که بدنبال آنالیز درخواست از آمریکا برای مداخله نظامی با هدف سرنگونی دولت مادورو رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا است.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز به تازگی مطرح کرد که دولت ترامپ در حال آماده شدن برای استفاده از بعضی گزینه ها در راستای سرنگون کردن دولت نیکلاس مادورو است.

دولت آمریکا همچنان به کوشش هایش برای افزایش سایر فشارهای اقتصادی بر مادورو ادامه می دهد که از جمله تحریم های ثانویه علیه شرکت های دیگر کشورهایی است که با ونزوئلا فعالیت تجاری دارند.

این اقدامات همچنین شامل تحریم های بیشتر نفتی خواهد بود.

اروپام**9234**2040

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایرنا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 7141

به "اقدام نهادهای دولتی ونزوئلا علیه چند قانونگذار مخالف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام نهادهای دولتی ونزوئلا علیه چند قانونگذار مخالف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید