ال جی که زمانی یکی از پیشگامان موبایل سازی بود، تجارت گوشی هوشمند خود را تعطیل می نماید

به گزارش بلاگ پو، ال جی با اینکه زمانی خود یکی از پیشگامان موبایل ساز جهان بوده، مجبور شده که بخش موبایل سازی خود را تعطیل کند.

ال جی که زمانی یکی از پیشگامان موبایل سازی بود، تجارت گوشی هوشمند خود را تعطیل می نماید

ظاهرا ال جی این کار را برای تمرکز بیشتر بر فناوری های آینده مثل خودروهای الکتریکی انجام داده است.

تاریخ تعطیل شدن بخش موبایل سازی ال جی، 31 جولای اعلام شده و از این پس این شرکت بر خودروهای الکتریکی، خانه های هوشمند، روباتیک و هوش مصنوعی تمرکز خواهد نمود.

کلا 8.2 درصد از فروش ال جی را گوشی های هوشمند تا سال پیش تشکیل می دادند و مسلما این شرکت در کوتاه مدت از سود این بخش محروم خواهد شد، اما این شرکت انتظار دارد که در طولانی مدت سود بخش های دیگر این نقص را پوشش دهند.

البته تعطیلی بخش موبایل به معنی توقف کامل ال جی در زمینه فناوری های ارتباطی نخواهد بود و این شرکت همچنان روی فناوری های کلیدی مثل اینترنت نسل ششم و دوربین ها کار خواهد نمود.

جالب است که بازار سهام عکس العمل منفی نشان نداده و تازه سهام ال جی 4.1 درصد هم رشد نموده است. حتی در بخش نمایشگرها، سهام الی جی 6.3 درصد رشد نشان داده است.

ال جی زمانی پیشگام استفاده از سیستم عامل اندروید در گوشی های موبایل بود و با همکاری گوگل، گوشی های نکسوس را فراوری می کرد و به علاوه دوربین های و نمایشگرهای موبایل این شرکت بسیار معتبر بودند.

در امریکا ال جی در گذشته، بعد اپل و سامسونگ، بیشترین فروش گوشی موبایل را داشت. اما دیگر سال هاست که بخش موبایل ال جی تحت فشار قرار گرفته و شرکت های چینی مثلا با وان پلاس خلاقانه تر و محبوب تر ظاهر شده اند و ال جی دیگر نتوانست بازار رقابتی را تاب بیاورد.

حتی تا شروع سال میلادی جدید، خبری از تعطیلی و توقف کار نبود. تا ژانویه قرار بود که ال جی تنها راهبرد خود را درموبایل تغییر بدهد و حتی ابتدای ماه میلادی جاری صحبت از گوشی های رول شونده ال جی بود.

یکی از دلایلی که باعث شده بازار سهام عکس العمل منفی در قبال تعطیلی بخشی موبایل ال جی نشان ندهد، این حدس و گمان است که این تعطیلی مقدمه همکاری گسترده الی جی با اپل برای ساختن خودروهای الکتریکی هوشمند است. حتی انتظار می رود بعضی فناوری های ال جی مثل پیشبینی قصد کاربر، میزان خواب آلودگی یا تعامل با اشاره، وارد خودروهای احتمالی اپل گردد.

آیا اصلا ال جی یک تامین کننده فناوری و قطعات برای شرکت های سازنده خودروهای الکتریکی خودران خواهد شد؟

یا اینکه ال جی به طمع قبضه کردن یک فناوری در آینده، خود را از یکی بخش های زمانی درخشان خود برای همواره محروم نموده است؟

منبع

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

chinaro.ir: مجله گردشگری چین، سفر به پکن، شانگهای هانگزو

منبع: یک پزشک
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 46465

به "ال جی که زمانی یکی از پیشگامان موبایل سازی بود، تجارت گوشی هوشمند خود را تعطیل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ال جی که زمانی یکی از پیشگامان موبایل سازی بود، تجارت گوشی هوشمند خود را تعطیل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید