امکان ثبت نام مجدد مسکن ملی در آینده

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، مهلت ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن که به وسیله سامانه tem.mrud.ir انجام شد روز 27 اسفندماه سال گذشته به اتمام رسید. در مجموع یک میلیون و 602 هزار و 148 نفر ثبت نام کردند و از این تعداد 470 هزار نفر بر اساس شرویط پنج گانه واجد شرایط شناخته شدند.

امکان ثبت نام مجدد مسکن ملی در آینده

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

سبز بودن فرم ج از شروط پنج گانه است؛ به این معنی است که متقاضی از اول فروردین 84 فاقد مالکیت مسکونی باشد و از ابتدای انقلاب از هیچ یک از امکانات دولتی اعم از زمین و واحد مسکونی دولتی و هم چنین تسهیلات یارانه ای استفاده ننموده باشد. حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا داشته و همچنین خانم های مجرد بالای 35 سال و زنان سرپرست خانوارنیز مشمول این طرح می شوند.

اما پس از خاتمه نوبت اول و دوم ثبت نام در اسفندماه سال گذشته که در مجموع مرحله اول را تشکیل می دادند بسیاری از متقاضیان اعلام می نمایند که از این طرح جا مانده و در انتظار نام نویسی مرحله دوم هستند.

آن طور که خلیل محبت خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اعلام نموده، ثبت نام اقدام ملی برای مرحله دوم قطعا باز خواهد شد که امکان دارد تا چند ماه آینده این اتفاق بیفتد. او گفته که ما اکنون در حال آنالیز تمامی موارد مرتبط هستیم و به محض فارغ شدن از این مسئله ثبت نام اقدام ملی برای مرحله دوم در کشورشروع می گردد که به صورت سراسری توسط وزارت راه و شهرسازی اعلام خواهد شد.

محبت خواه، درباره فرایند اجرای پروژه اقدام ملی در استان تهران اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان تهران طبق تفاهم نامه با انبوه سازان در حال حاضر در 10 شهرستان تهران (شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت و زیر 100 هزار نفر جمعیت) 14 انبوه ساز به کار گرفته و آنها با تجهیز کارگاه ها کارشان را شروع نموده اند. نهضت اقدام ملی به سرعت در تهران پیش می رود. در تهرانسر نیز چهار انبوه ساز به صورت سه شیفت مشغول کار هستند و همه اینها در کنار همراهی مردم در افتتاح و تکمیل حساب ها می تواند آینده ای روشن برای اقدام ملی رقم بزند.

فرم ج با وام ودیعه مسکن قرمز نمی گردد

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران همچنین درخصوص اینکه وام ودیعه مسکن منجر به قرمز شدن فرم ج خواهد شد گفته است: وام ودیعه مسکن عامل قرمز شدن فرم جیم نیست. ضمن آنکه برای ثبت نام، سبز بودن فرم جیم الزامی است همچنین کسی که وام ودیعه مسکن را گرفته می تواند از سایر وام های بانک مسکن استفاده کند و این مساله مانعی ایجاد نمی کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: بعضی ها در گذشته پس از ثبت نام در طرح مسکن مهر امتیاز خود را فروخته اند که این آگاهی بسیار لازم است که هر خانوار ایرانی یک بار می تواند از تسهیلات دولتی استفاده کند لذا خرید و فروش این تسهیلات به ضرر خودشان خواهد بود و می بایست در این زمینه با آگاهی عمل نمایند.

مسکن ملی در یک نگاه

شهریوماه 1398 طرح اقدام ملی مسکن با حضور رئیس جمهور کلنگ زنی شد. اولین واحدها از این پروژه 400 هزار واحدی به تعداد 11 هزار و 560 واحد در روز یکم آبان ماه 1399 به دستور رئیس جمهور افتتاح شد. این پروژه به وسیله آورده متقاضیان و 100 میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود 18 درصد ساخته می گردد. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود 40 میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان 1399 به متری 2.7 میلیون تومان می رسد. ثبت نام مرحله اول به خاتمه رسیده و متقاضیان واجد شرایط برای بارگذاری مدارک خود باید به سامانه tem.mrud.ir مراجعه نمایند. مهلت بارگذاری مدارک و افتتاح حساب، خاتمه مهر ماه اعلام شده بود که تمدید شده است. در صورت عدم واریز وجه یا انصراف متقاضیان اولیه، افرادی از لیست رزرو جایگزین آنها می شوند.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 37004

به "امکان ثبت نام مجدد مسکن ملی در آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان ثبت نام مجدد مسکن ملی در آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید