متخصصان ایرانی پیشران الکتریکی خودرو های برقی و هیبریدی ساختند ، ایران در صندلی نخست هوش مصنوعی

به گزارش بلاگ پو، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

متخصصان ایرانی پیشران الکتریکی خودرو های برقی و هیبریدی ساختند ، ایران در صندلی نخست هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

مزارع بادی دوست دار محیط زیست / کاهش سرانه هزینه سوخت در کشور ها به یاری انرژی های تجدیدپذیر

فراوری انرژی برق خصوصا از آب علاوه بر مسائل موجود هزینه بالایی دارد، از سوی دیگر با توسعه جوامع تامین احتیاج برق از منابع آبی بسار محدود بود در نتیجه محققان به این فکر افتادند که علاوه بر منابع آبی از سایر انرژی های طبیعی و رایگان مثل انرژی خورشید و یا باد برای تامین الکتریسیته و برق به عنوان یکی از انرژی های پاک استفاده نمایند.

از آنجا که سوخت های فسیلی در اختیار بسیاری از کشور ها نیست در نتیجه کشور های بسیاری به فراوری انرژی بادی روی آورده اند؛ مهمترین مزیت استفاده از انرژی بادی نسبت به سوخت های فسیلی عدم ایجاد آلودگی و تجدید پذیری است، امروزه بسیاری از کشور ها به این جهت که در تامین انرژی برق در مزارع بادی از آب استفاده نمی گردد از آن به عنوان دوست دار محیط زیست یاد می نمایند.

فرانسه میزبان شرکت های دانش بنیان و خلاق عطرسازی ایران خواهد بود

شرکت های دانش بنیان و فعالان و علاقه مندان حوزه عطر سازی در کشور، امکان حضور در فرانسه را خواهند داشت. بر اساس تفاهم های به عمل آمده میان مجری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور می توانند از مبلغ 15 میلیون تومان حمایت اقتصادی برای شرکت در این رویداد برخوردار شوند.

مدرسه پاییزی مغز و شناخت از 25 آبان برگزار می گردد

هفتمین مدرسه پاییزی مغز و شناخت برای دبیران و اعضای انجمن های علمی و دانشجویی در تهران برگزار خواهد شد. این مدرسه با هدف ایجاد فرصت و بستر های لازم برای آشنایی هرچه بیش تر با حوزه های علوم شناختی و علوم اعصاب و همچنین ارتقای سرمایه های شناختی برگزار می گردد و به بعضی مباحث همچون مداخلات شناختی در اختلالات نورولوژی و روانپزشکی، آشنایی با استارت آپ های حوزه علوم شناختی، زیست بوم کارآفرینی در این حوزه پرداخته خواهد شد.

سرای نوآوری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد راه اندازی شد

در هفته ای که گذشت سرای نوآوری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با همکاری معاونت علمی و فناوری به متراژ 6 هزار مترمربع راه اندازی شد.

محمد مهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاح مرکز رشد و نوآوری واحد علوم و تحقیقات گفت: ما هیچ چاره ای نداریم به جز اینکه آموزشی که به جوانان داده می گردد، کارآمد باشد و با همین هدف باید سرا های نوآور را راه اندازی کنیم.

ایران در صندلی نخست هوش مصنوعی واقع شده است

بر اساس جدیدترین رتبه بندی گزارش سایمگو، ایران در صندلی نخست هوش مصنوعی واقع شده است. سالانه 5 هزار مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی دنیا را بر اساس عملکرد پژوهشی و میزان انتشار مقالات در مجلات معتبر دنیای ارزیابی می نماید. سایمگو مؤسسات آموزش عالی را بر اساس شاخص هایی از جمله عملکرد تحقیقاتی، دستاورد های نوآورانه، وب سایت دانشگاه و تأثیر اجتماعی رتبه بندی می نماید.

دانشمندان ایرانی در سال 2018 به پیشرفت خود در این حوزه ادامه دادند. ایران میان 155 کشور صندلی نهم را در این علم به خود اختصاص داده و مقام نخست حوزه هوش مصنوعی در غرب آسیا را دارد.

شرکت های خلاق از سیستم های فناوری خبره بهره مند می شوند

مجموعه های استارت آپی کوچک یا شرکت های در حال رشد، به دلیل صرفه جویی در هزینه ها، معمولاً امکان محدودی برای استخدام منابع انسانی مورد احتیاج دارند. در این راستا شرکت های خلاق با حمایت ستاد توسعه فناوری های اقتصاد هوشمند و دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می توانند از سیستم های فناوری خبره موسوم به ERP استفاده نمایند. این سیستم ها، خدمات مختلفی به شرکت ها ارائه می دهند که از آن جمله می توان به خدمات حسابرسی، حسابداری، مکانیزه کردن و هوشمند سازی فرایند فروش اشاره نمود.

اعتماد صنایع به شرکت های دانش بنیان قابل تقدیر است

هفته گذشته نمایشگاه تازه ترین دستاورد های ایران ساخت لیزر و فتونیک در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار گردید. سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در حاشیه افتتاح این نمایشگاه و در مراسم امضای قرارداد خرید سیستم جوش لیزری میان مرکز ملی لیزر ایران و شرکت فولاد مبارکه اصفهان، اظهار کرد: این اعتماد و اطمینان صنایع به فناوران و شرکت های دانش بنیان قابل تقدیر است. با امضای این قرار داد نیز به زودی تجهیزاتی پیشرفته در حوزه لیزر در داخل فراوری می گردد.

متخصصان ایرانی پیشران الکتریکی خودرو های برقی و هیبریدی ساختند

صنعت خودرو یکی از صنایعی است که با تغییر و تحولات مداومی روبرو است و روزانه اخبار جدیدی از فناوری های نوین این عرصه به گوش می رسد. اتفاقاتی که احتیاج به بهره گیری از فناوری های نوین دارد. فناوری های پیچیده ای که باید از پس ذهن و خلاقیت متخصصان و صاحبان ایده این عرصه بیرون کشیده و به کار بسته گردد.

یکی از بخش های اصلی در خودروی الکتریکی یا هیبرید، سیستم پیشران الکتریکی است. این سیستم شامل دو زیرسیستم اصلی موتور های کششی و درایو کششی است. با توجه به فناوری پیشرفته این زیرسیستم ها، در حال حاضر، زیرساخت قابل ملاحظه ای در رابطه با طراحی و ساخت آن ها در داخل کشور موجود نیست.

این طرح ملی فناوری که توسط جمعی از جوانان در یکی از شرکت های دانش بنیان در حال انجام است، یک احتیاج کلان از صنعت خودرو را رفع می نماید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16001

به "متخصصان ایرانی پیشران الکتریکی خودرو های برقی و هیبریدی ساختند ، ایران در صندلی نخست هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متخصصان ایرانی پیشران الکتریکی خودرو های برقی و هیبریدی ساختند ، ایران در صندلی نخست هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید