امیرعبداللهیان: ایران برای توسعه روابط با کوبا هیچ سقفی قائل نیست

به گزارش بلاگ پو، وزیر امور خارجه کشورمان در ملاقات با همتای کوبایی خود با اعلام اینکه کوبا برای جمهوری اسلامی ایران یک شریک راهبردی با تمامی الزامات و ابعاد آن است، تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با کوبا هیچ سقفی قائل نیست.

امیرعبداللهیان: ایران برای توسعه روابط با کوبا هیچ سقفی قائل نیست

به گزارش گروه بین الملل خبرگزای خبرنگاران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و برونو رودریگز وزیر خارجه کوبا روز آدینه در ملاقاتی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد روابط دوجانبه، به ویژه همکاری های تجاری، به بحث و گفتگو پرداختند.

وزیر خارجه کوبا با بیان اینکه این کشور برای توسعه همکاری ها با ایران در حوزه های بهداشتی و کشاورزی آمادگی دارد، از حوزه های فناوری و ماشین های سنگین به اسم دیگر بخش هایی یاد کرد که از ظرفیت لازم برای همکاری های بیشتر برخوردارند.

رودریگز با اشاره به اینکه می بایست چالش های مالی روابط را رفع کرد تا شاهد توسعه بیشتر باشیم، توضیح داد که تنها به وسیله همکاری نزدیک دو کشور می توان تحریم های ظالمانه آمریکا را شکست داد.

وزیر امور خارجه کشورمان هم در این ملاقات ضمن تقدیر از همکاری های نزدیک میان دو کشور به ویژه در پروژه فراوری مشترک واکسن کرونا، توضیح داد که آنچه در گذشته روابط ساخته شده است، سرمایه ای برای امروز و فرداست و اکنون کوبا برای جمهوری اسلامی ایران یک شریک راهبردی با تمامی الزامات و ابعاد آن است و ایران برای توسعه روابط با کوبا هیچ سقفی قائل نیست.

وزیر امور خارجه کشورمان بعلاوه تأکید نمود که دولت ایران به اسم یک دولت عملگرا، در پی عملیاتی کردن توافقات قبلی است و از همین رو از وزیر خارجه کوبا دعوت می نماید تا ضمن سفر به ایران بتوان توافقات قبلی را مرور نموده و نقشه راه روابط را تنظیم کرد.

امیرعبداللهیان در این ملاقات تحریم های آمریکا علیه کوبا را به شدت محکوم کرد.

.

wonder-hanger.ir: واندر هنگر | مجله معرفی کالاها و خدمات و تولید داخلی

10az10.ir: مجله سرگرمی، مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 55003

به "امیرعبداللهیان: ایران برای توسعه روابط با کوبا هیچ سقفی قائل نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرعبداللهیان: ایران برای توسعه روابط با کوبا هیچ سقفی قائل نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید