امیری خراسانی: جام ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی کشورهای اسلامی در قم برگزار می گردد

به گزارش بلاگ پو، فدراسیون ورزش های روستایی عشایری و بازی های بومی محلی درنظر دارد جام ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی کشورهای اسلامی را به میزبانی قم برگزار کند.

امیری خراسانی: جام ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی کشورهای اسلامی در قم برگزار می گردد

محمدتقی امیری خراسانی، رئیس فدراسیون ورزش های روستایی عشایری و بازی های بومی محلی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگار ورزشی خبرنگاران گفت: در شورای راهبردی که با حضور فرهادی زاد، معاون توسعه بانوان وزارت ورزش و جوانان برگزار گردید دو مصوبه در حوزه بانوان داشتیم که براین اساس با حمایت وزارت ورزش و جوانان، المپیاد ورزشی دختران روستایی و عشایری و جشنواره زنان عشایر را برگزار کنیم.

محمدتقی امیری خراسانی اضافه نمود: این المپیاد ماهیت رقابتی دارد و جشنواره رده های سنی بیشتری را دربرمی گیرد و سعی می کنیم این المپیاد و جشنواره را در بهترین زمان و مکانی که عشایر حضور دارند برگزار کنیم.

وی درباره المپیاد کشوری ورزش روستایی، توضیح داد: نخستین مسابقات المپیاد کشوری ورزش روستایی در خرداد، تیر و مردادماه از روستا شروع می گردد تا سطح استانی ادامه پیدا می نماید. در نیمه اول شهریورماه به صورت منطقه ای و در نیمه دوم شهریورماه به صورت کشوری در رده سنی 14 تا 16 سال دختران و پسران و در پنج رشته ورزشی تنیس روی میز، فوتبال روی میزی، دارت، شطرنج و طناب زنی برگزار می گردد.

رئیس فدراسیون ورزش های روستایی عشایری و بازی های بومی محلی درباره برگزاری جام ورزش های سنتی و بازی های بومی محلی کشورهای اسلامی اظهار داشت: سعی می کنیم به هر استانی بر اساس ظرفیتی که دارد وظیفه ای محول کنیم. از طرفی به جز توسعه ورزش در مناطق روستایی عشایری، یکی از برنامه های ما توسعه ورزش های سنتی و بازی های بومی محلی است، لذا از آنجایی که قم یکی از استان های مذهبی و فرهنگی ماست، مقرر شد جام ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی کشورهای اسلامی را در این استان برگزار کنیم.

وی همچنین به برگزاری مسابقات جام کویر در استان خراسان جنوبی اشاره نمود و اضافه نمود: در مجمع عمومی که در خراسان جنوبی برگزار گردید مقرر شد نخستین جام کویر کشور را با رویکرد ورزش های سنتی و بازی های بومی محلی طراحی و برنامه ریزی کنیم.

امیری خراسانی در عین حال از برنامه ریزی برای برگزاری نخستین دوره ورزش های قدرتی اطلاع داد و گفت: برنامه ریزی کردیم که سال جاری نخستین دوره ورزش های قدرتی روستاییان و عشایر را در استان همدان برگزار کنیم، یعنی در هر استان با توجه به توانمندی خود تقسیم وظایف گردد تا 31 استان در حوزه خود فعال باشند و هر سال برنامه های متنوعی را برگزار کنیم و این وظایف هم بین استان ها به صورت عادلانه و برابری توزیع گردد.

وی در مورد طرح اتوبوس سلامت نیز خاطرنشان کرد: براساس طرحی از سوی فدراسیون و همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی و معاونین توسعه بانوان و توسعه فرهنگی وزارت ورزش و جوانان طرح اتوبوس سلامت را در مناطق روستایی و عشایری راه اندازی می کنیم و هدف ما سنجش ساختار قامتی، سلامت فیزیولوژیکی و ذهنی است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 48874

به "امیری خراسانی: جام ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی کشورهای اسلامی در قم برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیری خراسانی: جام ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی کشورهای اسلامی در قم برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید