اهدای 330 هزار تبلت در قالب طرح راهنمایی به دانش آموزان کم برخوردار

به گزارش بلاگ پو، تهران (پانا) - جانشین وزیر در طرح راهنمایی از اهدای 330 هزار تبلت در قالب طرح راهنمایی به دانش آموزان کم برخوردار در سال تحصیلی گذشته اطلاع داد.

اهدای 330 هزار تبلت در قالب طرح راهنمایی به دانش آموزان کم برخوردار

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این مصاحبه با بیان اینکه در عصر کرونا مدارس تعطیل شد اما آموزش تعطیل نشد گفت: در عصر کرونا اطلس آموزشی باهدف ارائه شیوه های مختلف آموزشی برای هر مدرسه تدوین شد و استفاده از فضای مجازی، ارائه درس نامه و آموزش های تلویزیونی در دستور کار نهاده شد.

وی اضافه نمود: 72 درصد از دانش آموزان سال گذشته از بستر فضای مجازی و شبکه شاد آموزش ها را پیگیری کردند و شبکه شاد اصلی ترین رکن آموزش در ایام کرونا بود.

حسینی با بیان اینکه سال گذشته 3 میلیون دانش آموز از دسترسی به شبکه شاد محروم بودند گفت: 700 هزار دانش آموز از این مقدار به شبکه اینترنت دسترسی نداشتند و 2 میلیون و 300 هزار نفر هم وسایل هوشمند آموزشی نداشتند که در قالب طرح راهنمایی 330 هزار تبلت تهیه و به این دانش آموزان اهدا شد.

وی اضافه نمود: پیگیری تأمین دو میلیون تبلت برای دانش آموزان کم برخوردار ادامه دارد و استفاده از ظرفیت 700 هزار کامپیوتر بلااستفاده در مدارس و استفاده از ظرفیت خیرین در دستور کار قرار گرفته است. در بودجه امسال هم 500 میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات آموزشی دیده شده است و تأمین یک میلیون تبلت هم با استانداران تمامی استان ها تفاهم شده است.

حسینی با اشاره به تفاهم نامه وزارت آموزش وپرورش با وزارت ارتباطات گفت: به وسیله تفاهم با وزارت ارتباطات شهرها و روستاهای زیر بیست هزار نفر جمعیت به اینترنت و شبکه اطلاعات متصل خواهند شد که تا به امروز 40 هزار روستا از اینترنت بهره مند شده اند.

معاون وزیر با بیان اینکه همه دانش آموزان استثنایی وسایل ارتباطی هوشمند دارند گفت: سال گذشته به بیش از 30 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه که وسایل هوشمند ارتباطی نداشتند تبلت اهدا شد.

وی با بیان اینکه شروع مهر امسال با آموزش های مجازی خواهد بود گفت: به تدریج و بر اساس شرایط هر مدرسه آموزش های حضوری به ویژه در مدارس کم جمعیت و روستایی شروع خواهد شد.

وی اضافه نمود: در حوزه آموزش وپرورش استثنایی هم رویکرد بازگشایی تدریجی مدارس با حفظ سلامت دانش آموزان است و در این میان قانع کردن سازی والدین و دانش آموزان در دستور کار قرار گرفته است. شاد مهم ترین محور شروع مهر است و مانند سنوات گذشته مدارس و دانش آموزان از شاد استفاده خواهند کرد.

وی توضیح داد: تا به امروز 12 نوع مناسب سازی برای استفاده دانش آموزان استثنایی از شاد صورت گرفته است و با رونمایی از نسخه تازه شاد مناسب سازی های بیشتری هم به این شبکه اضافه نموده خواهد شد.

حسینی یکی از آسیب های کرونا را بازماندگی از تحصیل دانش آموزان دانست و گفت: کرونا موجب شده تعدادی از دانش آموزان استثنایی از تحصیل بازبمانند و تمام کوشش این است که این دانش آموزان در سال تحصیل تازه به سپهر آموزشی برگردند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 54267

به "اهدای 330 هزار تبلت در قالب طرح راهنمایی به دانش آموزان کم برخوردار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای 330 هزار تبلت در قالب طرح راهنمایی به دانش آموزان کم برخوردار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید