اولین آشپزخانه روباتیک دنیا ساخته شد

به گزارش بلاگ پو، اولین آشپزخانه روباتیک دنیا دارای یک روبات با دو بازوی رباتیک است که از دست و حرکات انسان تقلید می نماید و هم قادر به آشپزی است و هم می تواند آشپزخانه را بعد از پخت غذا تمیز کند.

اولین آشپزخانه روباتیک دنیا ساخته شد

همه ما گاهی در مواقع تنهایی آرزو نموده ایم که ای کاش کسی یا روباتی بود تا برایمان آشپزی کند و پس از آن آشپزخانه را نظافت کند. در حالی که بسیاری از ما در این مواقع سفارش غذا از بیرون و تحویل درب منزل را انتخاب می کنیم، این آرزوی دیرین ما ممکن است به لطف شرکت مولی روباتیک(Moley Robotics) به واقعیت تبدیل گردد.

این شرکت انگلیسی ادعا نموده است که اولین آشپزخانه روباتیک دنیا را با یک ربات ماهر و یکپارچه در یک آشپزخانه لوکس فراوری نموده است که غذاها را تنها با لمس یک دکمه می پزد و آماده می نماید. این آشپزخانه دارای دو بازوی رباتیک است که می تواند به شکلی واقعی و طبیعی از حرکات دست انسان هنگام تهیه غذا تقلید کند.

این شرکت در بیانیه مطبوعاتی در خصوص این محصول جدید نوشته است: این بدان معنی است که این آشپزخانه روباتیک درست مانند یک آشپز انسان می تواند مواد موجود در یخچال هوشمند را ارزیابی کند و مواد لازم را بیرون بیاورد، سپس دمای اجاق گاز را تنظیم کند، ظروف را از ظرفشویی بردارد و غذای آماده شده را در بشقاب سرو کند. این ربات حتی خودش آشپزخانه را تمیز می نماید.

شرکت سازنده می گوید دستیابی به چنین آشپزخانه روباتیک پیشرفته ای کار ساده ای نبود و برای تحقق آن، کار گروهی متشکل از 100 مهندس، طراح محصول و طراح داخلی لوکس و سه سرآشپز که برنده جایزه شده اند، انجام شد.

مولی روباتیک ادعا می نماید که رفتار این سیستم مانند یک ماشین نیست، بلکه مهارت های انسانی را در خود دارد و به تصویر می کشد.

این آشپزخانه روباتیک برای انجام وظایف خود از ترکیبی از حسگرها و دوربین ها استفاده می نماید و حتی از یک سیستم بصری بهره می برد که می تواند زباله و غذای ریخته شده از ظروف را تشخیص داده و قبل و بعد از پخت و پز، آن را تمیز کند.

در حال حاضر این سیستم می تواند 30 غذای تعریف شده توسط سرآشپزهای برجسته دنیا را فراوری کند، اما غذاهای جدید همیشه به آن اضافه خواهند شد. این شرکت میخواهد به زودی یک منوی دیجیتالی با بیش از 5000 انتخاب داشته باشد.

این شرکت همچنین پیروز به توسعه یک ابزار نرم افزار تهیه از دستورالعمل نوآورانه شده است که به کاربران اجازه می دهد دستور العمل غذاهای مورد علاقه خود را برای روبات برنامه ریزی نمایند.،ایسنا

wonder-hanger.ir: واندر هنگر | مجله معرفی کالاها و خدمات و تولید داخلی

10az10.ir: مجله سرگرمی، مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 39361

به "اولین آشپزخانه روباتیک دنیا ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین آشپزخانه روباتیک دنیا ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید