ایران در صدر بازرسی های سال 2019 آژانس بین المللی انرژی اتمی

به گزارش بلاگ پو، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان های بین المللی در وین، گفت که جمهوری اسلامی ایران با پذیرش 21 درصد کل بازرسی های آژانس در سطح جهانی در سال 2019 و همچنین پذیرش بیش از 90 درصد از بازرسی ها در گروه 62 کشوری که به آن تعلق دارد، یک بار دیگر در صدر کشورهای پذیرنده بازرسی های آژانس نهاده شد.

ایران در صدر بازرسی های سال 2019 آژانس بین المللی انرژی اتمی

به گزارش خبرنگاران، کاظم غریب آبادی اظهار کرد: ایران در میان 62 کشوری قرار گرفته است که پروتکل الحاقی و موافقتنامه جامع پادمان را اجراء می نمایند، اما هنوز فاقد جمعبندی گسترده تر آژانس در خصوص مواد و فعالیت های اظهار نشده هستند.

وی گفت: بر اساس گزارش اجرای پادمان آژانس در سال 2019، از 466 بازرسی آژانس (برابر با 1200 نفر روز) در میان کشورهای عضو این گروه، 432 بازرسی (برابر با 1103 نفر روز) از ایران صورت گرفته است که معادل 92 درصد بازرسی ها در این گروه و 20 درصد کل بازرسی ها در سطح جهانی است.

نماینده دائم کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی اضافه کرد: از 45 دسترسی تکمیلی صورت گرفته در سال 2019 در میان گروه 62 کشور، 33 دسترسی از ایران صورت گرفته است که معادل 73 درصد دسترسی ها در این گروه و 24 درصد کل دسترسی ها در سطح جهانی است.

غریب آبادی با اشاره به شفافیت کامل ایران در برنامه صلح آمیز هسته ای خود و اینکه حجم وسیعی از بازرسی های آژانس در اثر برجام اجراء می شوند، گفت: با توجه به شرایط نامساعد پیرامون برجام و عدم اجرای تعهدات طرف اروپایی از یک طرف، و برنامه های آمریکا برای پیگیری اقدامات مخرب دیگر در شورای امنیت و خارج از آن به طور یک جانبه از طرف دیگر، همکاری تنها گزینه ایران محسوب نمی گردد.

وی تاکید نمود: ایران طیفی از گزینه ها شامل همکاری، برگشت به تعهدات پادمانی و بازنگری در این تعهدات را در اختیار دارد که متناسب با اقدامات طرف های مقابل، یکی از آنها را انتخاب خواهد نمود.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25732

به "ایران در صدر بازرسی های سال 2019 آژانس بین المللی انرژی اتمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در صدر بازرسی های سال 2019 آژانس بین المللی انرژی اتمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید