ایستگاه یازده در کتاب فروشی ها

به گزارش بلاگ پو، رمان ایستگاه یازده نوشته امیلی سنت جان مَندِل با ترجمه پگاه صمدزاده منتشر شد.

ایستگاه یازده در کتاب فروشی ها

به گزارش خبرنگاران، این کتاب در 384 صفحه با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 59هزار تومان در انتشارات نیماژ به چاپ رسیده است.

در معرفی ناشراز کتاب و نویسنده آن عنوان شده است: کتاب ایستگاه یازده برنده جایزه آرتور سی کلارک و جایزه کتاب تورنتو شده است. همچنین به عنوان نامزد نهایی جایزه ملی کتاب آمریکا و جایزه پن/فاکنر هم معرفی شده است.

داستان ایستگاه یازده از اجرایی از لیرشاه شکسپیر در تورنتو شروع می گردد که یکی از بازیگران روی صحنه نقش بر زمین می گردد و در ادامه با شیوع ویروسی به نام آنفلوآنزای گرجی، تقریبا همه ساکنان کره زمین نابود می شوند و عده کمی باقی می مانند و حالا بیست سال بعد از فاجعه یک گروه تئاتر و موسیقی در بخشی از سرزمین ها سفر می نمایند و آثار شکسپیر را برای مردم اجرا می نمایند...

بسیاری از منتقدان این کتاب را علاوه بر تقسیم بندی در گونه های علمی تخیلی و آخرالزمانی، رمانی اگزیستانسیالیستی خوانده اند که خواننده را کاملا با مسائل وجودی درگیر می نماید.

امیلی سنت.جان مندل سال 1979 در کانادا متولد شده و فارغ التحصیل مدرسه پایکوبی و تئاتر تورنتو است. او قبل از ایستگاه یازده سه کتاب دیگر به نام های آخرین شب در مونترئال، تفنگ خواننده و کوارتت لولا نوشته که بیشتر در ژانر جنایی هستند. اسکات استندور، تهیه نماینده عشق سال های وبا، در حال ساخت اقتباسی از ایستگاه یازده است.

پگاه صمدزاده مترجم ایستگاه یازده درباره این کتاب می گوید: در پی علاقه ام به کتاب های آخرالزمانی ایستگاه یازده را چند سال پیش خوانده بودم. آن چه این رمان را از سایر کارهای مشابه آن متمایز می نماید، دید واقع گرایانه، توصیفات نویسنده از یک فاجعه و از دست رفتن ناگهانی مظاهر زندگی مدرن مثل اینترنت، هواپیما، تجهیزات پزشکی و حتی امکانات بدیهی تری مثل برق و آب شرب است. نثر مَندِل بسیار ساده و خوشخوان است و این هرگز به معنی سادگی داستان نیست اما تغییر و رفت وبرگشت های زمانی به آینده و گذشته بسیار روان و در واقع در دل داستان صورت می گیرد. علاقه مندل به تئاتر هم برای من جالب بود. در همه آثار آخرالزمانی، بین دنیای قبل و بعد خلأیی وجود دارد که به آن پرداخته نمی گردد اما این کتاب با جزییات فراوان، این گذار را توصیف می نماید.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 13508

به "ایستگاه یازده در کتاب فروشی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایستگاه یازده در کتاب فروشی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید