باد و باران ارتباط کامل تلفنی بخش پلان چابهار را قطع کرد

به گزارش بلاگ پو، چابهار- خبرنگاران- رئیس ستاد مدیریت بحران و سرپرست فرمانداری ویژه چابهار گفت: باد و باران ارتباط کامل تلفنی بخش پلان چابهار را قطع کرده است و تلاش ها برای رفع این مسائل ادامه دارد.

باد و باران ارتباط کامل تلفنی بخش پلان چابهار را قطع کرد

رحمدل بامری یکشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: بارندگی و طغیان رودخانه های فصلی هرچند که نعمتی از جانب خداوند است اما مسائلی را نیز برای مردم به وجود آورد بطوریکه به برخی خانه ها آسیب وارد شده است.

وی اضافه کرد: هم اینک ارتباط تلفنی با بخش پلان قطع شده و طغیان رودخانه کاجو نگرانی های جدی را به دنبال دارد که نیاز است هر چه سریعتر تلفن ها وصل شوند.

وی از عدم وجود باتری برای دکل تلفن های روستایی اکثر روستاها انتقاد کرد و اضافه کرد: همزمان با قطع برق، تلفن نیز قطع می شود و به همین سبب از وضع مردم، خرابی و خسارات سیل اطلاعی در دست نیست.

رئیس ستاد مدیریت بحران چابهار از ضعیف بودن زیرساخت های تلفن واینترنت، راه، بافت روستاها و واقع شدن روستاها و حاشیه شهر در راستا سیلاب اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر برای توسعه وآبادانی چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی ایران شد.

وی از آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران در مقابله با هرگونه حوادث خبر داد و خاطر نشان کرد: تاکنون مشکل خاصی نبوده است.

وی به نبود پل و ابنیه فنی و عدم استاندارد راههای روستایی بخش های مرکزی، پلان و دشتکمک اشاره و گفت: با کمترین بارندگی ارتباط نیمی از روستاها با مراکز بخش ها و شهرستان قطع می شود که نیاز است وزارت راه و شهرسازی نسبت به ساخت پل و آبنما استاندارد اقدام کند.

سرپرست معاونت استانداری سیستان وبلوچستان وفرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: بارندگی ها، باد و رعد و برق موجب شکستگی 51 تیر و سوختگی سه ترانسفورماتور برق شد که با تلاش نیروهای اداره برق هم اینک مسائل خاموشی ها مرتفع شده است.

بامری از تلاش های همه مسئولان، اعضای شوراهای اسلامی، دهیاران، بخشداران و به ویژه رسانه هادر اطلاع رسانی به موقع بارندگی ها و سیلاب قدردانی کرد.

وی به برخی اقدامات برای پیشگیری از هرگونه حوادث احتمالی خبر داد و گفت: در 24 ساعت گذشته بیش از 20 جوان و دهها شهروند از دیگر نقاط کشور در تماس تلفنی خواستار ارائه خدمات و کمک به نقاط مختلف شهر و روستاها شدند.

وی لایروبی رودخانه ها و مسیل ها، سرکشی از حادثه دیدگان حاشیه شهر و ارتباط با بخشداران و مسئولان را از دیگر اقدامات مطرح نمود.

رئیس اداره هواشناسی چابهار نیز گفت: سامانه بارشی به تدریج تا بامداد فردا /دوشنبه/ تضعیف خواهد شد وهمچنان برای فردا در ارتفاعات جنوب شرق رگبار پراکنده (کمتر از 15 میلی متر)، برخی نقاط سیستان بارش ملایم، زاهدان و سایر نقاط بارش خفیف و پراکنده خواهد بود.

محمدرضا سالاری فنودی اضافه کرد: براساس آمار بارش های چابهار، کنارک و توابع از ابتدای ورود سامانه تاکنون در چابهار 40 میلیمتر، کنارک 27، فرودگاه کنارک 24، باهوکلات 20، پلان 20، تیس 23، نگور 31، کمبل سلیمان 26، عورکی 22، پل ریمدان 37، پسابندر 30، زرآباد ،7 کهیر 13، مومان 25 و سورکمب 24 میلمتر ثبت شده است.

3043 **6081

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6190

به "باد و باران ارتباط کامل تلفنی بخش پلان چابهار را قطع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باد و باران ارتباط کامل تلفنی بخش پلان چابهار را قطع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید