بارسلونا - رئال مادرید، ال کلاسیکوی سرنوشت ساز بدون مسی و رونالدو!

به گزارش بلاگ پو، رقابتهای فوتبال در اروپا، امروز پیگیری می گردد که در مهمترین دیدار تیم های بارسلونا و رئال مادرید در لالیگا به مصاف هم می روند.

بارسلونا - رئال مادرید، ال کلاسیکوی سرنوشت ساز بدون مسی و رونالدو!

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی خبرنگاران؛رقابتهای فوتبال باشگاهی در اروپا، امروز (یکشنبه ششم آبان) نیز پیگیری می شود که در مهمترین دیدار تیم های بارسلونا و رئال مادرید در لالیگا به مصاف هم می روند.

لالیگای اسپانیا

بارسلونا - رئال مادرید (ساعت 18 و 45 دقیقه)

اینبار نه خبری از رونالدو است و نه خبری از مسی. دیگر زیدان هم روی نیمکت رئال نیست تا با کاریزمایش دوربین های تلوزیونی را به سمت خود بکشد و جای اینیستا هم در زمین خالی خواهد بود تا با پاس ها و دربیل هایش نیوکمپ را به وجد آورد. عادت نموده بودیم در ال کلاسیکو نبرد بهترین بازیکنان دنیا را با هم ببنیم اما جدایی رونالدو از رئال و مصدومیت مسی باعث شد تا امشب فوتبال تماشا کردن بدون مسی و رونالدو را هم تمرین کنیم. ستاره هایی که کم کم به دوران انتها فوتبال حرفه ای خود نزدیک می شوند و جایشان را باید به ستاره های جوانتر مانند امباپه، نیمار، هازارد، دیبالا، پوگبا و ... بدهند.

اما ال کلاسیکو همیشه جذاب است، حتی بدون رونالدو و مسی و بدون زیدان و اینیستا. قبل از آنها هم جذاب بوده و بعد از آنها جذاب خواهد بود. مسی و رونالدو نیستند اما هنوز هستند ستاره هایی مانند کوتینیو ، مودریچ و ... در ترکیب دو تیم که می توانند یک مسابقه را جذاب نمایند. پس سعی کنید از بازی امشب نهایت لذت را ببرید.

شاگردان والورده که در حال حاضر با 18 امتیاز صدرنشین هستند .آنها مدتی از فصل را وارد بحران شدند اما با کسب سه پیروزی از چهار دیدار اخیر خود در لالیگا و لیگ قهرمانان توانستند از بحران خارج شوند. بارسا در این فصل در لالیگا با یک شکست برابر لگانس و 3 تساوی به طور مشترک با تیم همشهری یعنی اسپانیول صدر جدول را به رنگ کاتالانی در آورده اند.

بارسا توانست از بحران خارج شود اما رقیب آنها رئال مادرید هنوز نتوانسته این کار را بکند. پیروزی خفیف دو بر یک در سانتیاگو برنابئو مقابل ویکتوریا پلژن در لیگ قهرمانان قطعا نمی تواند طرفداران این تیم را راضی کند تا چهار شکست از پنج بازی قبل از آن را از یاد ببرند. این دیدار در حالی برگزار می شود که مادریدی ها در حال حاضر با 4 امتیاز کمتر نسبت به بارسا در صندلی نازل هشتم جدول قرار گرفته اند.

بارسایی ها در این بازی خانگی که در استادیوم کمپ نو برگزار می شود باید بدون کاپیتان مسی که به دلیل مصدومیت در این دیدار غایب است برای کسب سه امتیاز بجنگند تا هم صدر جدول را حفظ نمایند و هم شیرینی این برد را به لئو که از روی سکوها نظاره گر بازی است تقدیم نمایند. شاید در نبود لئو به طور حتم بار خط حمله به دوش کوتینیو و سوارز خواهد بود و باید تمام تلاششان را انجام دهند تا بارسا را پیروز از زمین مسابقه خارج نمایند زیرا او برگ برنده روزهای سخت و نفس گیر است مردی که در زمان های به یک باره از راه می رسد و همه را تحت تاثیر خود قرار می دهد. لیونل مسی، ساموئل اموتیتی، توماس فرامیلن و سرخی سمپر به دلیل مصدومیت در این دیدار غایب هستند.

در سوی مقابل رئال مادرید با 14 امتیاز چهاردهم است از شرایط چندان مساعدی در لیگ برخوردار نیست. سه شکست، یک تساوی و یک برد حاصل کار شاگردان لوپتگی در این هفته های اخیر بوده و نشان می دهد درشرایط خوبی نیستند و این باخت ممکن است هم باعث وخیم تر شدن اوضاع آنها در جدول شود و هم لوپتگی را به در خروجی باشگاه رئال مادرید نزدیک تر کند و همین مسئله است که حساسیت های بازی را دو چندان نموده است. کوچک ترین اشتباهی از سوی کهکشانی ها بدون شک باعث لغزش آنها در این دیدار خواهد شد. رئال مادرید با رفتن رونالدو فصل را خوب پشت سر نمی گذارد، در بدترین وضعیت ممکن به سر می برد همچنین فشار روی خولن لوپتگی بسیار زیاد است. ضمنا برای نخستین بار در 9 سال اخیر CR 7 وجود ندارد که با سرعت وحشتناک و گام های بلندش خط دفاعی بارسا را به زحمت بیاندازد و همچنین با شادی گل عجیبش جو کمپ نو را بر ضد خود کند. چرا که او در ابتدای امسال پس از مشکلاتی که با فلورنیتنو پرز در بحث مسائل مالی و ..... بوجود آمد ترجیح داد پس از زیدان دومین نفری باشد که عطای حضور در این باشگاه را به لقایش می بخشد و راهی تیم یوونتوس شود. گرت بیل و بنزما در ابتدای فصل خوب کار می کردند و می خواستند نشان دهند می توانند جای ستاره پرتغالی را بگیرند اما هر چه از فصل گذشت، تعیین شد که این ادعایی گزاف است و این دو به هیچ عنوان نمی توانند جای خالی رونالدو را پر نمایند.

بدون شک تقابل لوکا مودریچ برابر ایوان راکیتیچ یکی از جذاب ترین درام دیدار رئال مادرید و بارسلونا باشد. دنی کارواخال نیز غایب رئال برای این دیدار حساس هستند.

نکات آماری مسابقه:

آخرین باری که ال کلاسیکو بدون رونالدو و مسی برگزار گردید، به 23 دسامبر 2007 برمی شود که در آن بازی با گل باپتیستا، لوس بلانکوس یک بر صفر پیروز شد .

هیچ تیمی به اندازه بارسلونا، رئال مادرید را در لالیگا شکست نداده است. (70 بار) و همچنین هیچ تیمی به اندازه رئال مادرید نتوانسته بارسا را در لالیگا شکست دهد. (72 بار)

بارسلونا در 32 بازی از 36 بازی قبلی خانگی خود در لالیگا حداقل 2 گل زده است.

رئال مادرید در 5 بازی از 6 بازی قبلی خود مقابل بارسلونا حداقل 2 گل زده است.

با شکست مقابل لوانته، جولین لوپتگی با رکورد آنتونیو ایپینیا در فصل 1952/53 به عنوان مربی ای که بدترین آغاز تاریخ باشگاه در لیگ را ثبت نموده، برابری کرد. 9 بازی، 3 برد، 3 تساوی و 3 باخت.

بارسلونا در هر 21 ال کلاسیکوی اخیرش در لالیگا دروازه رئال مادرید را باز نموده و مجموعا 48 گل به ثمر رسانده است. اگر بارسا امشب هم گلزنی کند، با رکورد تاریخی رئال مادرید - 22 بازی متوالی در لیگ مقابل بارسلونا به همراه گلزنی - که بین سال های 1959 تا 1969 به ثبت رسید، برابری خواهد نمود.

رئال مادرید در سه ال کلاسیکوی اخیر لالیگایی اش در نیوکمپ شکست نخورده است. یک برد و دو تساوی. این رقم هیچ گاه در تاریخ باشگاه به 4 بازی متوالی نرسیده است.

رئال مادرید هر دو بازی آخرش در لالیگا را واگذار نموده است. آخرین باری که این تیم سه بازی متوالی در لالیگا مغلوب شد به می 2009 برمی شود که پنج هفته متوالی به حریفانش باخت.

ترکیب احتمالی:بارسا:تراشتگن،پیکه، روبرتو، لنگلت، آلبا، آرتور، بوسکتس، راکیتیچ، آلکانترا، سوارز و کوتینیورئال مادرید:کورتوا، مارسلو، راموس، واران، فرناندز، مودریچ، کاسمیرو، کروس، ایسکو، بیل، بنزما،

سایر بازیهای امروز لالیگا:

ختافه - رئال بتیس (ساعت 14 و 30 دقیقه)

آلاوز - ویارئال (ساعت 21)

سویا - هوئسکا (ساعت 23 و 15 دقیقه)

بیشتر بخوانید:جایزه 20 میلیون یورویی برای برنده دیدار ال کلاسیکو

مسی ال کلاسیکو را از دست داد

بارسلونا 4 - سویا 2/دست به دست شدن صدرجدول در شب مصدومیت مسی

سری آ ایتالیا

ناپولی - رم (ساعت 23)

میلان - سمپدوریا (ساعت 20 و 30 دقیقه)

ساسولو - بولونیا (ساعت 15)

کالیاری - کیه وو (ساعت 17 و 30 دقیقه)

جنوا - اودینزه (ساعت 17 و 30 دقیقه)

اسپال - فروزینونه (ساعت 17 و 30 دقیقه)

لیگ برتر انگیس

برنلی - چلسی (ساعت 17)

کریستال پالاس - آرسنال (ساعت 17)

منچستریونایتد - اورتون (ساعت 19 و 30 دقیقه)

بوندس لیگای آلمان

نورنبرگ - اینتراخت فرانکفورت (ساعت 16)

لایپیزش - شالکه (ساعت 18)

وردربرمن - لورکوزن (ساعت 20 و 30 دقیقه)

لوشامپیونه فرانسه

مارسی - پاری سن ژرمن (ساعت 23 و 30 دقیقه)

بوردو - نیس (ساعت 19 و 30 دقیقه)

رن - رنس (ساعت 17 و 30 دقیقه)

پیش بازی ال کلاسیکو

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2448

به "بارسلونا - رئال مادرید، ال کلاسیکوی سرنوشت ساز بدون مسی و رونالدو!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارسلونا - رئال مادرید، ال کلاسیکوی سرنوشت ساز بدون مسی و رونالدو!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید