با استفاده از این 4 وبسایت، هر چیزی را خودتان تعمیر کنید

به گزارش بلاگ پو، وب سایت دیجی رو: مطمئنا هیچ کس خراب شدن وسایل را دوست ندارد، اما هر چیزی ممکن است خراب گردد، از یک تلویزیون که تصاویر را به درستی نشان نمی دهد تا یک شیر آب که چکه می نماید و یا یک کاشی که شکسته است. در اینگونه مواقع شما دو راه دارید، یا با یک تعمیرکار تماس بگیرید و صدها هزارتومن هزینه کنید، و یا اینکه خودتان آنها را تعمیر کنید و در زمان و پول صرفه جویی نمایید.

با استفاده از این 4 وبسایت، هر چیزی را خودتان تعمیر کنید

البته قبل از اینکه آغاز به تعمیر چیزی کنید حتما به نکات ایمنی توجه داشته باشید، و در صورتی که وسیله ای که قصد تعمیر آن را دارید قیمت زیادی دارد و یا احتمال اینکه خرابتر گردد وجود دارد، ترجیحا از یک تعمیرکار ماهر یاری بگیرید.

لوازم الکترونیکی: iFixit

این سایت با داشتن 2000 راهنما در خصوص کامپیوترهای اپل، 2000 راهنما در خصوص گوشی های تلفن و هزار راهنما در خصوص کامپیوترها تقریبا در هر زمینه ای می تواند به شما یاری کند. دستورالعمل هایی در خصوص تعمیر وسایل خانه، اتومبیل ها، دوربین ها و سایر تجهیزات نیز در این سایت وجود دارد.

این راهنماها بسیار دقیق و باجزئیات هستند و افراد را قدم به قدم با فرایند تعمیر آشنا می نمایند. مثلا هدایت که در خصوص تعویض جک هدفون در گوشی گلکسی اس وجود دارد تنها 11 مرحله دارد که درآوردن قاب پشت گوشی و سیم کارت نیز جزو همین مراحل هستند! تقریبا همه چیز در این راهنماها گفته شده و هیچ چیزی به شانس واگذار نشده است.

تصاویری که در این راهنماها وجود دارد بسیار دقیق و با کیفیت هستند و به کاربر یاری می نمایند تا به آسانی همه جزئیات را مشاهده کند. در بعضی از مطالب چند ویدئو برای هدایت بیشتر نیز گنجانده شده. در فروشگاه همین سایت نیز لوازم مورداحتیاج برای تعمیر دستگاه ها، مثلا ابزاری که گوشی های آیفون را با استفاده از آن باز می نمایند و دستگاهی برای جدا کردن LCD دستگاه های اپل نیز به فروش می رسد که البته برای کاربران ایرانی خرید آنها از این وب سایت عملا غیر ممکن است!

لوازم خانه: The Family Handyman

با اینکه The Family Handyman یک مجله ماهیانه است، اما وبسایت کاربردی ای دارد که راهنمای تعمیر بسیاری از وسایل خانه در آن وجود دارد. در این وبسایت بخش های مختلف برای تعمیر وسایل گرمایشی و سرمایشی، الکتریکی، کف خانه، خودروها، جانوران موذی، لوله کشی و چندین موضوع دیگر وجود دارد. البته گشتن در بین موضوعات این سایت کمی مشکل است و پیشنهاد می کنیم که از قابلیت جستجو بهره ببرید.

شاید این وبسایت طراحی زیاد خوبی نداشته باشد اما کاربران معمولا بعد از مدتی به آن عادت می نمایند. برای مثال وقتی وارد مطلبی می شوید ممکن است که در ابتدا راهنمای مورد نظر خود را پیدا نکنید، اما با کمی بالا و پایین کردن در صفحه چیزی که به دنبالش هستید را خواهید یافت. همچنین در هر مطلب اکثرا چند عکس از زوایای مختلف از موضوع مورد نظر وجود دارد.

با اینکه عکس های The Family Handyman به اندازه iFixit دقیق و با جزئیات نیستند، اما در صورتی که کمی با فرایندهای مکانیکی و فنی آشنایی داشته باشید می توانید به راحتی از آنها بهره ببرید. مثلا یکی از مراحل در هدایت برای عوض کردن کف حمام برداشتن دستشویی است، این در حالی است که هیچ کجا به این نکته اشاره نشده که دستشویی را چگونه باید جابجا کرد!

خودرو شخصی: DIY Auto School

شاید تعمیر کردن خودرو کار ترسناکی به نظر برسد، اما با DIY Auto School می بینید که فرایندهای تعمیر زیاد هم پیچیده نیستند. از بازسازی یک خودرو فرسوده گرفته تا تعمیر فرورفتگی سپر در این کانال آموزش داده شده است. حتی افرادی که تجربه زیادی در رابطه با خودروها ندارند نیز می توانند با استفاده از DIY Auto School مسائل خود را حل نمایند. البته برای تعمیر مسائل مهمتر پیشنهاد می کنیم که به یک تعمیرکار حرفه ای مراجعه کنید.

با توجه به اینکه DIY Auto School یک کانال یوتیوبی است آموزش ها در آن ترتیب خاصی ندارند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم در صورتی که به دنبال راهنمای خاصی هستید لیست تمام ویدئوهای DIY Auto School را مشاهده کنید. در این ویدئوها آموزش هایی در رابطه با بازسازی کامل خودروها، تعمیر فرورفتگی و خوردگی، آماده سازی، رنگ کردن قسمتهای خودرو، عوض کردن لنت ترمز و بسیاری مسائل دیگر وجود دارد.

البته تمام مسائل مربوط به تعمیر و نگهداری خودرو در این کانال وجود ندارد اما اطلاعات مفیدی در بین ویدئوهای آن پیدا می گردد. در صورتی که راهنمای مورد نظر خود را در DIY Auto School پیدا نکرده اید می توانید از قابلیت جستجوی یوتیوب نیز بهره ببرید.

دوچرخه: Park Tool

در صورتی که پیش از این در خصوص تعمیر دوچرخه ها تجربه داشته باشید، احتمالا با ابزاری که کمپانی Park ساخته است آشنایی دارید. این شرکت یکی از بزرگتری تولیدنمایندگان قطعات یدکی و ابزار تعمیر برای دوچرخه هاست. در صفحه اصلی وبسایت این شرکت یک تصویر دوچرخه وجود دارد که کافی است روی هر قسمتی که به راهنماهای تعمیر آن احتیاج دارید کلیک کنید. مثلا در صورتی که با ترمز مشکل دارید باید روی قسمت ترمز کلیک کنید. همچنین در بخش موضوعات متفرقه هدایت های کاربردی زیادی وجود دارد.

در صورتی که آشنایی زیادی با دوچرخه ها نداشته باشید شاید بعضی از این راهنماها برایتان پیچیده باشد. اما تعمیرات مسائل پایه ای و اصلی مثل تنظیم شانژمان (قطعه ای که قدرت را به چرخ منتقل می نماید)، سرویس ترمزها و یا تعویض تیوب داخلی چرخ به خوبی و با عکسهای فراوان شرح داده شده است.

به علاوه یک وبلاگ به نام Calvins Corner نیز در کنار این سایت وجود دارد که متعلق به یکی از تعمیرکارن حرفه ای Park Tool است. این وبلاگ به طور خاص برای فروشندگان و تعمیرکاران دوچرخه طراحی شده، اما راهنماهای خوبی برای کاربران نیز در آن وجود دارد.

منبع: برترین ها
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 7990

به "با استفاده از این 4 وبسایت، هر چیزی را خودتان تعمیر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با استفاده از این 4 وبسایت، هر چیزی را خودتان تعمیر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید