با وجود تمام موانع، همه شبیه هم هستیم

به گزارش بلاگ پو، یک سال، دو هنرمند، دو اثر برای دو ماه یکی از برنامه های فرهنگی هنری سفارت ایتالیا در ایران با هدف برقراری پلی فرهنگی میان دو کشور ایتالیا و ایران است که سومین پروژه آن با همکاری دو هنرمند جوان از هر یک از کشورها رونمایی شد.

با وجود تمام موانع، همه شبیه هم هستیم

به گزارش خبرنگاران، سفارت ایتالیا در ایران که تصمیم دارد در یک پروژه فرهنگی با همکاری مشترک میان هنرمندان ایرانی و ایتالیایی و ارائه آثار آن ها روی دیوار خارجی این سفارت­خانه، به زیباسازی شهر تهران و پیوند هنر دو کشور کمک کند، عصر پنجشنبه (10 بهمن ) از سومین پروژه خود در این زمینه رونمایی کرد.

سومین پروژه پیوند میان دو هنرمند ایتالیایی و ایرانی با همکاری مشترک میان نیروان و ریکی بوی صورت گرفت. دو هنرمند جوانی که در کنار هم دو اثر مجزا را خلق کردند و قرار است این آثار به مدت 2 ماه روی دیوار خارجی سفارت ایتالیا به نمایش گذاشته شود.

در ابتدای این مراسم جزوپه پرونه، سفیر ایتالیا در ایران در سخنانس ضمن تشکر از تمام نهادهای ایرانی و ایتالیایی که در انجام این پروژه همکاری داشته اند، اظهار کرد: امشب برای ما بسیار عزیز است؛ چراکه این پروژه ارتباط میان مردم دو کشور و دو هنرمند را فراهم می کند و به همه نشان می دهد که علی رغم تمام موانع و مسائل سیاسی، همه ما شبیه یکدیگر هستیم و رویاها و علایق مشترکی داریم. در این میان هنر و هنر شهری می تواند بسیار موثر باشد.

او ادامه داد: از زمانی که به تهران آمدم، متوجه شدم که چقدر هنرهای خیابانی در این شهر دارای اهمیت است و تا چه اندازه مردم تهران به زیبایی شهرشان اهمیت می دهند. هنرمندان برای ما بسیار مهم هستند که بتوانیم میان جوانانی که تلاش می کنند خودشان را از طریق هنرهای خیابانی نشان بدهند و هنرمندان ایتالیایی ارتباط برقرار کنیم. چراکه هنرهای خیابانی در ایتالیا نیز بسیار مورد توجه است.

سفیر ایتالیا در تهران همچنین درباره دو هنرمندی که در سومین پروژه این سفارتخانه حضور داشتند، یادآور شد: این بار دو هنرمند بسیار جوان را برای پروژه انتخاب کردیم. آن ها با هم همراه شدند، همدیگر را شناختند و نتیجه کار آن ها بسیار خوب است. در واقع یکی از اصلی ترین اهداف این پروژه این است که دو هنرمند ایرانی و ایتالیایی بتوانند کنار هم کار کنند و همدیگر را بشناسند.

در ادامه ریکی بوی، هنرمند جوان 24 ساله ای که از کشور ایتالیا در این پروژه مشترک همکاری داشته است، در سخنانی از تجربه حضورش در ایران سخن گفت و یادآور شد: من هیچ وقت ایران نبوده ام، ولی در این سفر مردم بسیار خوبی را دیدم و تجربه های جالبی داشتم. همیشه درباره این بخش جهان فکرهای بدی داشتم، اما بودن در این جا کودکی را یادم می آورد؛ درست همانند کودکی که همه چیز را برای اولین بار می بیند و هیجان زده می شود.

او گفت: برای اثری که در این پروژه خلق کردم، سه موضوع مهم آزادی، قدرت و انتخاب را در نظر گرفتم. شاید چندان خوب صحبت نکرده باشم، اما فکر می کنم هنری که به نمایش گذاشتم حرف های بهتری برای گفتن دارد؛ در واقع برای من هنر، صحبت کردن است.

همچنین نیروان، هنرمند جوان ایرانی که در این پروژه حضور داشته است، در سخنانی کوتاه یادآور شد: همیشه دوست داشتم که با هنر غنی و فرهنگ ایتالیا آشنا شوم و این پروژه برایم تجربه ارزشمندی است که توانستم از طریق آن یک دوست ایتالیایی پیدا کنم و بسیار درباره ایتالیا یاد بگیرم.

در بخش پایانی این مراسم، همچنین از اثر یک هنرمند ایرانی به نام هوشیار نیز رونمایی شد. در این اثر پرتره ای از کوبی برایانت، بسکتبالیست آمریکایی به تصویر کشیده شده بود.

سفیر ایتالیا در ایران درباره این اثر نیز توضیح داد که کوبی برایانت بسکتبالیست آمریکایی است که فرصت دیدار او را در لس آنجلس داشتم. البته او برای مدتی در ایتالیا نیز زندگی می کرد. او مرد مهربانی بود که در آمریکا چهره محبوبی بود، در ایران نیز طرفداران زیادی داشت. امشب از اثر هوشیار از چهره او رونمایی می شود تا بار دیگر به یاد همه ما بیاورد که همه ما برادر هستیم و با وجود تمام موانع و مسائل به همدیگر تعلق داریم.

wonder-hanger.ir: واندر هنگر | مجله معرفی کالاها و خدمات و تولید داخلی

10az10.ir: مجله سرگرمی، مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 19461

به "با وجود تمام موانع، همه شبیه هم هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با وجود تمام موانع، همه شبیه هم هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید