بحران انرژی، تقاضا برای چوب و اجاق در اسپانیا را افزایش داد

به گزارش بلاگ پو، بحران انرژی در اسپانیا منجر به افزایش قیمت چوب و افزایش تقاضا برای اجاق های گرمایشی شده است.

بحران انرژی، تقاضا برای چوب و اجاق در اسپانیا را افزایش داد

روزنامه ال پاییس اسپانیا دیروز سه شنبه گزارش داد که بحران انرژی در اروپا منجر به افزایش قابل توجه هزینه هیزم در این کشور و بعلاوه افزایش تقاضا برای اجاق گاز شده است.

طبق گزارش سازمان مصرف کنندگان و کاربران اسپانیا (OCU)، قیمت هیزم در اسپانیا در ماه های اخیر به طور میانه بین 20 تا 30 درصد افزایش یافته است.

این روزنامه در عین حال گفت که روند مشابهی در سایر کشور های اروپایی نیز مشاهده شده است. به عنوان مثال در فرانسه قیمت گلوله چوب (چوب فرآوری شده) دو برابر شده و به 600 یورو در هر تن رسید، مجارستان صادرات این محصول را ممنوع نمود و رومانی قیمت هیزم را تا شش ماه آینده محدود کرد.

اسپانیا با مشکل حاد افزایش قیمت ها نیز روبرو است. بر اساس گزارش موسسه ملی آمار اسپانیا (INE)، در ماه اوت، تورم برای مصرف کننده در این کشور به 10.5 درصد افزایش یافت که به طور قابل توجهی بر شرایط مالی شهروندان این کشور تأثیر گذاشت. محرک اصلی رشد قیمت در اسپانیا برق بوده است که قیمت آن در 12 ماه گذشته 49.4 درصد افزایش یافته است.

پیشتر نیز، دولت اسپانیا در راستای اقدامات سراسری برای کاهش وابستگی و اتکای اروپا به واردات انرژی از روسیه و با هدف صرفه جویی در انرژی، استفاده از کولر و شوفاژ در ساختمان ها و ادارات دولتی را محدود کرد.

خبرنگاران بین الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 مهر 1401 بروزرسانی: 27 مهر 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 67505

به "بحران انرژی، تقاضا برای چوب و اجاق در اسپانیا را افزایش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران انرژی، تقاضا برای چوب و اجاق در اسپانیا را افزایش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید