برخورداری: لژیونرها هر کاری برای تیم ملی می نمایند

به گزارش بلاگ پو، لژیونر هندبال ایران گفت: خنده دار است بگوییم سن بازیکنان هندبال بالا رفته است.

برخورداری: لژیونرها هر کاری برای تیم ملی می نمایند

سعید برخورداری دروازه بان تیم ملی هندبال و عضو تیم گودالاراخا اسپانیا، در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص راه پیروزیت تیم ملی هندبال ایران در مسابقات انتخابی جهان و بازی های آسیایی 2022 گفت: تزریق پول به هندبال تنها راه حل تیم ملی هندبال است. بایستی مثل همه رشته های دیگر پول وارد فدراسیون گردد. وقتی فدراسیون از نظر مالی دستش باز باشد می تواند مربی خارجی و درجه یک بیاورد. مسائل مالی روی تیم ملی هندبال تاثیر گذاشته است. نمی گویم سایر رشته ها این مسائل را ندارند اما در هندبال 100 درصد مسائل بیشتر است.

وی ادامه دامه داد: اگر می خواهیم تیم ملی هندبال پیروز گردد باید شرایطی باشد که لژیونرها جمع شوند و اردوها برگزار گردد. باید بتوانیم یک مربی خوب، اردوی مناسب و دیدارهای تدارکاتی خوب داشته باشیم، اینها همه هزینه بر است. از طرفی با کشورهایی طرف هستیم که همه توانایی مالی چندین برابری نسبت به ایران دارند. از این لحاظ خیلی کار برای ما سخت است. هندبال ایران از لحاظ استعداد و پتانسیل سطح بالایی دارد اما از آن طرف از لحاظ امکانات و شرایط مالی اصلا شرایطش خوب نیست. امیدوارم شرایطی گردد که تیم ملی هندبال به اهداف خود برسد.

لژیونر هندبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا زمان خداحافظی بعضی از بازیکنان هندبال ایران فرا رسیده است گفت: نه اینکه بگوییم سن بازیکنان در حال حاضر بالا رفته، اینطور نیست و خنده دار به نظر می رسد. با توجه به چیزی که من در اروپا می بینم بازیکنان اوج دوران ورزشی شان در 32 سالگی است. اسپانیا که به هر حال قهرمان اروپا و جهان است و چندین سال جزو تاپ های جهان بوده سن اوج دوران ورزشی بازیکنانش بالاست. بازیکن در اروپا در سن پایین اصلا حتی فکر بازی کردن در تیم ملی بزرگسالان را نمی نماید، چه برسد به اینکه فیکس گردد و فشار مسابقات را تحمل کند.

وی اضافه کرد: البته از لحاظ جوانگرایی باید شرایطی را فراهم کنیم تا بتوان یک تیم جوان را به عنوان پشتوانه داشته باشیم. به هرحال باید تیم ملی جوانان نیز اردوهای پایدار داشته باشد و البته به یک مربی کاربلد هم احتیاج دارد تا بتواند استعدادها را پرورش دهد. حالا اینکه این مربی داخلی یا خارجی باشد باید فدراسیون معین کند. بالاخره باید جوانان چیزی یاد بگیرند تا بتوانند جایگزین خوبی در تیم ملی بزرگسالان باشند.

برخورداری در خصوص حضور خود در تیم ملی گفت: نه من بلکه همه لژیونرها که در اروپا بازی می کنیم دوست داریم به تیم ملی ایران یاری کنیم تا پرچم ایران بالا باشد. بایستی تیم ملی به مسابقات المپیک و جام جهانی برود بنابر این هر کاری و یاریی که از دست تک تک ما برآید انجام خواهیم داد. به هر حال هر کدام از ما به هر جا که رسیدیم از همین تیم ملی بوده است. امیدوارم که در آینده شرایطی پیش آید که تیم ملی بتواند انتظارات را برآورده کند. فدراسیون از لحاظ مالی به شرایط بهتر برسد و بازیکنان هم دست به دست هم دهند تا دوباره هندبال ما به آن جایگاهی که حقش است برسد.

وی در پاسخ به این سوال که هندبال ایران چقدر تا جهانی شدن فاصله دارد گفت: اینکه دوباره بخواهیم به اوج برسیم کار نشدنی نیست. لازمه آن همانطور که گفتم مربی کاربلد و به روز و بودجه است. از لحاظ بازیکن و پتانسیل واقعا ایران در سطح بالایی است. فقط احتیاج به یک برنامه ریزی و پشتیبانی قوی دارد که بتواند بازیکنان را دور هم جمع کند. اردوی مرتب داشته باشد و از این نیرو و پتانسیل به خوبی استفاده کند. شاید یک رشته از لحاظ بازیکن یا نسل جدید در مضیقه باشه ولی هندبال این مسائل را ندارد. هندبال ایران سرشار از استعداد و بازیکن است؛ بازیکنانی که همین الان در بهترین باشگاه های اروپایی فعال اند و خوب هم کار می نمایند.

دروازه بان تیم ملی در خصوص لیگ برتر هندبال ایران نیز گفت: لیگ ایران را خیلی دنبال نکردم ولی می دانم به صورت گروهی برگزار گردید. فکر نمی کنم خیلی هم سطح لیگ ایران پایین باشد. معین است که لازمه بالا رفتن سطح لیگ اسپانسر خوب و حرفه ای شدن تیم ها است. ما از این بابت فاصله خیلی زیادی با کشورهای دیگر داریم شاید چندین برابر فاصله داشته باشیم. چیزی هم نیست که سریع بتوانیم این فاصله را کم کنیم. زمان می خواهد اما باید فدراسیون بتواند با برنامه ریزی 100 درصد و با استفاده از تجربه لژیونرها به نتیجه برسد.

لژیونر هندبال ایران که در تیم گودالاراخا در لیگ اسپانیا بازی می نماید در خصوص شرایط تیمش گفت: شرایط تیمم خیلی خوب است. اولین سالی است که به تیم گودالاراخا آمده ام و قرارداد سه ساله دارم. از لحاظ آماری و درصد سیو توانستم جزو بهترین دروازه بانان لالیگای اسپانیا شوم. امیدوارم بتوانم این فرایند را ادامه دهم. تیم ما در حال حاضر در جدول رده بندی در رده ششم است. البته امتیازها خیلی به هم نزدیک است. هم شانس صعود داریم تا به مسابقات اروپایی برسیم و هم می توانیم به رده های پایین تر برویم. اختلاف تیم ها بسیار کم است و معین نیست که به رده های بالاتر صعود خواهیم کرد یا خیر.

وی در خصوص ویروس کرونا هم گفت: این ویروس دیرتر به اسپانیا رسید ولی چند روزی است که دانشگاه ها و مدارس تعطیل شده است. کلا بازی های لالیگا در فوتبال، بسکتبال و هندبال هم قرار است از این هفته بدون تماشاچی برگزار گردد تا وقتی که شرایط را بسنجند. یا لیگ را متوقف نمایند و یا بدون تماشاچی ادامه بدهند. عید نوروز که تعطیل نیستیم چون مسابقات ادامه دارد. اگر تعطیلی پیش بیاید حتما به ایران سفر خواهم کرد. البته پرواز ها هم سخت شده و مسائلی اضافه شده است. ان شاءالله شرایط زودتر برای همه جهان حل گردد و این ویروس از بین برود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21711

به "برخورداری: لژیونرها هر کاری برای تیم ملی می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورداری: لژیونرها هر کاری برای تیم ملی می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید