بررسی اولیه نوکیا 7.2؛ خط و نشان فنلاندی ها برای گوگل!

به گزارش بلاگ پو، مدتی قبل گوگل با گوشی Pixel 3a خود تحولاتی را در بخش گوشی های هوشمند اقتصادی و مقرون به صرفه به وجود آورد. در حقیقت این شرکت یک تجربه دوربین خارق العاده را به یک دستگاه در رده قیمتی 400 دلار آورد. این دستگاه همچنین به روز رسانی های اصلی و امنیتی را مستقیما و به سرعت از سوی گوگل دریافت می کند، قابلیتی که حتی بسیاری از پرچمداران فاقد آن هستند. این ها دقیقا همان ویژگی هایی هستند که HMD Global در جدیدترین گوشی خود، یعنی نوکیا 7.2 ارائه کرده تا رقابتی سنگین را در بخش میانی بازار، خصوصا با گوگل آغاز کند.

بررسی اولیه نوکیا 7.2؛ خط و نشان فنلاندی ها برای گوگل!

نوکیا 7.2 به یک ماژول دوربین سه گانه شامل یک دوربین 48 مگاپیکسلی، یک لنز زاویه عریض برای و حالت پرتره مجهز شده که همگی از لنزهای آلمانی زایس بهره می برند. به نظر می رسد دوربین یکی از نقاط قوت اصلی این گوشی باشد که می تواند دوربین پیکسل 3a گوگل را به چالش بکشد. این دستگاه همچینن مبتنی بر اندروید وان بوده که دریافت به روز رسانی های اندروید به مدت دو سال و به روز رسانی های امنیتی به مدت سه سال را تضمین می کند. جالب تر اینکه تمام اینها تنها در ازای پرداخت 350 دلار قابل دریافت است، که نسبت به پیکسل 3a ارزان تر است.

اکنون وب سایت معتبر Digital Trends پیروز شده مدتی را با گوشی تازه وارد نوکیا 7.2 بگذراند و یک بررسی اولیه ولی کامل از آن منتشر کند.

طراحی ماهرانه و جذاب، نمایشگر HDR

اگر شما نوکیا 7.2 را در کنار نوکیا 7.1 قرار دهید، این گونه تصور می کنید که آنها توسط دو تولید کننده مختلف ساخته شده اند. هر چند نوکیا 7.1 طراحی بسیار خوبی در زمان خود داشت، ولی HMD سعی کرده در نسل بعدی این گوشی طراحی را بهبود دهد و در این راه پیروز بوده است.

اکنون گوشه ها گردتر شده اند و ماژول دوربین دایره ای در وسط دستگاه قرار داده شده که نسبت به سیستم چینش عمودی دوربین زیباتر به نظر می رسد، هر چند پیش از این این زبان طراحی برای دوربین را در گوشی های قدیمی تر نوکیا و همچنین موتورولا مشاهده کرده بودیم. همچنین در هنگام دریافت گوشی رو به نور، از در شیشه پشت آن یک جلوه زیبا مشاهده می شود. به خصوص در رنگ سبز فیروزه ای نوکیا 7.2 بسیار جذاب و دلفریب به نظر می رسد. این گوشی همچنین در رنگ های یخی و ذغالی نیز ارائه خواهد شد، اما سبز فیروزه ای همان چیزی است که من آن را انتخاب می کنم.

بدنه این گوشی در پشت و جلو توسط پوشش گوریلا گلس 3 محافظت می شود و جالب اینکه HMD می گوید برای فریم اصلی آن برای اولین بار از جنس جدیدی به نام کامپوزیت پلیمری استفاده کرده دو برابر مستحکم تر از پلی کربنات بوده و نصف آلومینیوم وزن دارد. این بدان معناست که نوکیا 7.2 باید با دوام تر از سایر گوشی های میان رده باشد، هر چند اصلی ترین بخش گوشی همچنان از شیشه ساخته شده که ضرورت استفاده از قاب محافظ را نشان می دهد. متاسفانه نوکیا 7.2 فاقد گواهینامه IP68 است، ولی این گوشی مقاوم در برابر پاشش مایعات بوده که در نتیجه استفاده از آن در زیر باران را بلامانع می سازد.

فنلاندی ها یک دکمه اختصاصی Google Assistant را در سمت چپ این گوشی در نظر گرفته اند تا در صورت نیاز، شما بتوانید این دستیار هوشمند را به سرعت فراخوانی کنید. همچنین همانند چیزی که سال گذشته در نوکیا 3.2 و 4.2 مشاهده کردیم، نوکیا 7.2 نیز در سمت راست خود به یک دکمه پاور ادغام شده با چراغ نوتیفیکیشن مجهز شده که در هنگام وجود اعلانات، با چشمک زدن شما را با خبر می کند. جک هدفون نیز همچنان در نسل جدید نوکیا 7 وجود دارد.

با وجود صفحه نمایش 6.3 اینچی، این گوشی همچنان با یک دست کاملاً قابل استفاده است. هرچند که به خاطر ضخامت 8.25 میلی متری، ضخامت آن قابل احساس است. برای مقایسه بهتر است بدانید که آیفون XS ضخامتی 7.7 میلی متری و پیکسل 3 ضخامتی 7.9 میلی متری دارد که البته تفاوت خیلی محسوسی میان آنها مشاهده نمی شود. به لطف منحنی بودن طراحی، نگه داشتن نوکیا 7.2 در دست به سادگی امکان پذیر است.

صفحه نمایش این گوشی به لطف حاشیه های باریک تر شده، اکنون مدرن تر به نظر می رسد و بریدگی قطره ای در نظر گرفته شده برای دوربین سلفی، ظریف و مطابق مد روز است. نمایشگر این دستگاه از نوع ال سی دی است، اما از فناوری انحصاری PureDisplay استفاده می کند که قادر است محتوای SDR را به HDR تبدیل کند. به لطف این فناوری، نوکیا 7.2 رنگ های غنی تر و کنتراست بالاتری را ارائه می دهد و تماشای فیلم در این گوشی را لذت بخش تر می سازد. HMD اظهار داشته که فیلم ها در Amazon Prime Video از استاندارد HDR10 پشتیبانی می کنند، اما من فرصتی برای آزمایش این مورد پیدا نکردم.

حقیقتا صفحه نمایش این دستگاه از برجسته ترین بخش های آن است. وضوح فول اچ دی پلاس آن تضمین کننده شارپ به نظر رسیدن همه چیز است و همچنین توانایی ارائه روشنایی 500 نیت این نمایشگر، بدان معنی است که استفاده از این گوشی در نور روز بسیار راحت خواهد بود. من آن را امتحان خواهم کرد تا ببینم چقدر خوب است.

به طور کلی نوکیا 7.2 یک پکیج زیبا و خیره کننده است. در حالی که موارد گفته شده در مجموع گوشی بهتری را تسکیل می دهند، دوربین این دستگاه واقعاً پتانسیل این را دارد که آن را از سایرین متمایز کرده و یک سر و گردن بالاتر قرار دهد.

دوربین 48 مگاپیکسلی

این روزها استفاده از دوربین های 48 مگاپیکسلی در حال رواج پیدا کردن است و ما شاهد استفاده از آنها بر روی دستگاه هایی نظیر موتورولا One Vision و وان پلاس 7 پرو بوده ایم. اینکه آیا واقعا دوربین هایی با این حد مگاپیکسل بالا در گوشی های هوشمند مورد نیاز هستند قابل بحث است، چرا که مگاپیکسل بیشتر لزوماً به معنای یک دوربین بهتر نمی باشد. اما این موضوع می تواند احتمال ثبت تصاویر دقیق تر و با وضوح بالاتر را فراهم کند و نتایج اولیه دوربین نوکیا 7.2 نیز بسیار امیدوار کننده است.

در مقایسه اجرا شده در نور روز میان نوکیا 7.2 و پیکسل 3a، نوکیا 7.2 رنگ بسیار طبیعی تری را برای آسمان ثبت کرد، گرچه رنگ ساختمان ها گرم تر بودند. در عکس پیکسل، کنتراست کمی بیشتری وجود دارد و جزئیات کمی دقیق تر هستند، که نشان می دهد مگاپیکسل بیشتر همواره به معنی عکس بهتر نیست. با این حال، این یک عکس بسیار خوب برای یک گوشی 350 دلاری محسوب می شود و نشان می دهد که نوکیا 7.2 می تواند به خوبی با پیکسل 3a رقابت کند.

نوکیا 7.2، 12 مگاپیکسلی

نوکیا 7.2، 48 مگاپیکسلی

پیکسل 3a

باید بدانید که دوربین این دستگاه به طور پیش فرض عکس هایی 12 مگاپیکسلی می گیرد زیرا از فرآیندی به نام پیکسل باینینگ یا همان ادغام پیکسل ها برای متصل کردن پیکسل های در کنار یکدیگر استفاده می کند، بنابراین آنها می توانند نور بیشتری دریافت کنند. این بدان معناست که دوربین می تواند عکس های خوبی در نور کم ثبت کند، اما من قبل از اینکه بتوانم با اطمینان این موضوع را تایید کنم باید ابتدا آن را تست کنم. همچنین شما می توانید دستگاه را مجبور کنید که عکس های 48 مگاپیکسلی ثبت کند.

همچنین یک لنز 8 مگاپیکسلی (f/2.2) زاویه عریض وجود دارد، اما در اندک عکس هایی که با آن گرفتم خیلی چشمگیر به نظر نمی رسید. این دوربین فوکوس ثابت بوده، بنابراین شما نمی توانید مانند گوشی هایی همچون هواوی Mate 20 Pro با آن عکس های ماکرو بی نظیری بگیرید. با این حال، آن اجازه می دهد تا تطبیق پذیری بیشتری بر روی سیستم دوربین وجود داشته باشد و از این رو، تست های بیشتری نیاز است تا ببینیم که این دوربین تا چه حد می تواند عکس های خوبی بگیرد.

در کنار دو دوربین ذکر شده، یک سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی برای ویژگی جدید حالت پرتره دوربین تحت عنوان Zeiss Bokeh Styles نیز به کار گرفته شده است. این ویژگی از تاریخچه غنی لنزهای زایس برای تقلید سبک های بوکه و اعمال آنها در پشت یک سوژه به اقتباس گرفته شده است. شما می توانید از میان Zeiss Swirl، Zeiss Smooth و Zeiss Modern یکی را انتخاب کنید.

Zeiss Bokeh Style، نوکیا 7.2

کار با این ویژگی فوق العاده سرگرم کننده و جذاب بوده و نتایج حاصل از آن نیز چشمگیر است. جزئیات فراوان، کنتراست خوب و رنگ های دقیقی وجود دارد و دوربین در تفکیک سوژه از پس زمینه عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می دهد. این افکت ها همچنین روی دوربین جلوی 20 مگاپیکسلی نیز قابل استفاده است که به دریافت سلفی های بی نظیر کمک می کند.

در نهایت، یک حالت شب یا Night mode اختصاصی نیز وجود دارد که چندین عکس با نوردهی مختلف را برای داشتن عکس های شبانه بی نظیر ادغام می کند. متاسفانه در حال حاضر امکان آزمایش این حالت برای من وجود نداشت، زیرا شانس استفاده از دوربین نوکیا 7.2 در شب را نداشتم.

من می توانم عکس های نوکیا 7.2 را با پیکسل 3a مقایسه کنم تا عملکرد آن را ببینم، اما حتی اگر این گوشی با اختلافی جزئی پایین تر نیز قرار بگیرد، ولی همچنان یک دوربین عالی را نسبت به قیمت ارائه می دهد.

عملکرد و عمر باتری

بخشی که من کمی نگران آن هستم، عملکرد دستگاه است. فنلاندی ها از یک پردازنده اسنپ دراگون 660 با 4 گیگابایت حافظه رم برای نوکیا 7.2 استفاده کرده اند، که یک پیشرفت نسبت به اسنپ دراگون 636 (که اکنون به نوکیا 6.2 جدید منتقل شده است) به کار رفته در نوکیا 7.1 دارد. در مدت کوتاهی که من با آن کار کردم احساس خوبی از عملکرد آن داشتم، اما با توجه به اینکه هنوز برنامه خاصی روی آن نصب نشده و تنظیماتی تغییر داده نشده بود، قضاوت در مورد عملکرد دستگاه سخت است.

این سخت افزار برای انجام بیشتر کارهای روزمره می تواند بیش از حد کافی باشد، اما انتظار می رود در اجرای بازی های سنگین کمی دچار اشکال شود. گوگل پیکسل 3a از اسنپ دراگون 670 استفاده می کند و من تا کنون مسئله ای برای اجرای برنامه های رایج در آن نداشته ام، بنابراین فکر می کنم نوکیا 7.2 نیز تقریبا به همان گونه باشد.

موضوع دیگری که وجود دارد این است که نوکیا 7.2 در بخش حافظه داخلی می تواند پیکسل را شکست دهد، چرا که از یک حافظه داخلی 128 گیگابایتی بهره می برد و همچنین در صورت نیاز شما می توانید این حافظه را با کارت حافظه MicroSD گسترش دهید.

نوکیا 7.2 همچنین به یک باتری 3500 میلی آمپر ساعتی مجهز شده که 440 میلی آمپر ساعت بزرگتر از نوکیا 7.1 است. من امیدوارم این افزایش حجم باتری به معنای ارائه شارژر برای یک روز کامل باشد، زیرا عمر باتری در نسل پیشین خیلی چشمگیر نبود. این گوشی همچنین از نسل سوم فناوری شارژ سریع کوالکام موسوم به Quick Charge 3.0 و پورت USB-C بهره می برد که در نتیجه انتظار می رود در مدت حدود 30 دقیقه، شارژ دستگاه به 50 درصد برسد. متاسفانه پشتیبانی از شارژ بی سیم در این گوشی وجود ندارد، اما باید توجه داشت که بیشتر گوشی های موجود در این محدوده قیمتی، فاقد چنین قابلیتی هستند.

اندروید وان و Ambient Mode

همانند اکثر گوشی های نوکیا که توسط HMD تولید شده اند، نوکیا 7.2 نیز بخشی از برنامه Android One است. این برنامه تضمین می کند که گوشی شما به مدت سه سال به روز رسانی های امنیتی و به مدت دو سال به روز رسانی های اصلی سیستم عامل را دریافت خواهد کرد. در حالی که این گوشی در حال حاضر اندروید 9 پای را اجرا می کند، ولی خیلی زود به اندروید 10 ارتقا خواهد یافت.

این یک برگ برنده بزرگ است زیرا در میان گوشی های های هوشمند میان رده و اقتصادی کمتر دستگاهی وجود دارند که این سطح از پشتیبانی نرم افزاری را ارائه دهد. به روز رسانی سریع به معنای دریافت ویژگی های جدید است - مانند تم تیره جدید اندروید 10 - و همچنین به لطف وصله های امنیتی رفع اشکال، گوشی شما همواره ایمن باقی خواهد ماند. موتورولا، یکی از رقبای اصلی HMD در ایالات متحده، برای گوشی های میان رده خود فقط یک سال ارتقای نسخه به همراه به روز رسانی های امنیتی مرتبط با صنعت که به معنای ارائه وصله امنیتی در هر زمان که یک مسئله امنیتی بزرگ وجود داشته باشد است را ارائه می دهد. حتی سیستم عامل گوشی هایی مانند Moto E6 یک نسخه نیز ارتقا داده نمی شوند، بنابراین کاری که HMD انجام می دهد واقعا قابل توجه و تحسین بر انگیز است.

رابط کاربری دستگاه همان اندروید خالص است، بنابراین ما شاهد یک رابط تمیز، روان و ساده هستیم که در آن هیچ خبری از اپلیکیشن های زاید نیست. تغییرات اصلی در اپلیکیشن دوربین نهفته، جایی که HMD ویژگی های خاص خود را به آن اضافه کرده است؛ اما ویژگی جدیدی به نام Ambient Mode نیز وجود دارد که در هنگام اتصال نوکیا 7.2 به شارژر، این ویژگی شروع به کار می کند.

Ambient Mode نوکیا 7.2 را به یک گونه از بلندگوهای هوشمند تبدیل می کند و پیشنهادات دستیار گوگل یا همان Google Assistant را در صفحه نمایش همواره روشن به نمایش می گذارد، بنابراین می توانید بدون نیاز به سوال از گوگل یا حتی روشن کردن صفحه نمایش، رویدادهای آینده تقویم، زمان رفت و آمد و موارد دیگر را مشاهده کنید. این قابلیت حتی می تواند عکس های Google Photos را به عنوان یک قاب عکس دیجیتال نشان دهد. این ویژگی کم و بیش مشابه همان قابلیتی است که ما هنگام قرار دادن پیکسل 3 بر روی شارژر بی سیم Pixel Stand شاهد آن هستیم، اما با این تفاوت که در نوکیا 7.2 هنگام اتصال به شارژر سیمی نیز فعال می شود.

قیمت و زمان عرضه

نوکیا 7.2 حدودا 350 دلار قیمت دارد و از 24 سپتامبر از طریق فروشگاه های آمازون و Best Buy در دسترس خواهد بود. البته زمان عرضه در مناطق مختلف متفاوت بوده و به مرور شاهد در دسترس قرار دریافت این گوشی در تمام دنیا خواهیم بود.

جمع بندی

بدون شک نوکیا 7.2 به پر کردن فضای گوشی های اندرویدی میان رده با پشتیبانی نرم افزاری خوب کمک می کند و همچنین به نظر می رسد که در بخش های مختلف نیز، از دوربین گرفته تا طراحی و دوام، عملکردی عالی داشته است و می تواند یکی از بهترین انتخاب ها در رده قیمتی خود باشد.

شما نیز نظر خود در رابطه با نوکیا 7.2 را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: مای نوکیا / digitaltrends.com
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16269

به "بررسی اولیه نوکیا 7.2؛ خط و نشان فنلاندی ها برای گوگل!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی اولیه نوکیا 7.2؛ خط و نشان فنلاندی ها برای گوگل!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید